Kinderfeestje vlak na zomervakantie - wanneer uitnodigen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ammie1984, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Mijn dochter is vlak na de zomervakantie jarig. Ze is dit jaar op een zaterdag jarig en dan hebben we ook bedacht om haar feestje te vieren.
    De maandag daarvoor start ze weer met school. Wanneer zouden jullie de uitnodigingen geven? Voor de zomervakantie lijkt me wat voorbarig, maar als we het daarna doen zit er maar een paar dagen tussen.
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Gewoon in de zomervakantie. Eventueel nog een appje eruit aan iedereen, zodat degenen die op vakantie zijn het ook tijdig weten.
     
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Je bedoelt het eerste weekend na de vakantie?
    Houdt er rekening mee dat de eerste schoolweek na de zomervakantie voor de meeste kleuters ontzettend vermoeiend is. Ik zou het hierdoor geen geschikte datum vinden voor een feestje en pas op de dag zelf beslissen of mijn kindje naar het feestje kan ( de energie heeft)
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Of in de eerste week de uitnodigingen geven en het feestje een week later houden dan haar echte verjaardag?
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zou eerlijk gezegd het feestje liever opschuiven. Als ik naar mijn kinderen kijk zijn die in de eerste week totaal niet aan een kinderfeestje toe.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Mijn dochter is ook altijd in de zomervakantie jarig, maar ik laat er minstens 2 schoolweken tussen zitten. Zo’n eerste schoolweek is gewoon vermoeiend. Uitnodigingen delen we in de vakantie uit.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De ouders eerder een appje sturen met alle gegevens, maar voor het leuke van je kind en de genodigden, de uitnodiging op dinsdag of woensdag meegeven...
     
  8. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Het gaat om mijn oudste, die wordt 7.
    Verder zijn we de maand September druk met allemaal andere verjaardagen, dus dit is wel de beste optie. Het wordt ook niet zo'n lang feestje. Van 14 tot 17u ongeveer en de activiteit zelf is 1,5 uur.
     
  9. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Zou ze in de laatste vakantieweek geven of woont niet iedereen in de buurt?
    feestje in het eerste weeke na de vakantie kan toch prima, doen er wel meer.
    Ik vraag meestal al aan de ouders van zoons vriendjes of ze dan kunnen en als er veel niet kunnen prik ik een nieuwe datum.
     
  10. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Met de activiteit die we gaan doen, kunnen max 14 kinderen mee. Er wonen er een aantal in de buurt, maar ik heb niet van iedereen het adres.
    En er is natuurlijk ook nog kans dat een gedeelte de laatste weken op vakantie zijn.

    Ik stuur wel een appje ergens in vakantie naar iedereen met de mededeling en dan doe ik de uitnodigingen gelijk de eerste schooldag voor de kinderen die in de klas zitten.
    En dan gaan we in de vakantie wel bij de buurtkinderen langs om ze langs te brengen.
     
  11. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier vorig jaar de uitnodigingen in de eerste week in de brievenbussen gedaan. Beide dames zijn een na laatste week vakantie jarig.
     
  12. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ohhh hier is zoon op in aug jarig maar ik denk erg in september ofzo.
     
  13. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Voor de vakantie een save the date app en na de vakantie de uitnodiging. Als je die al voor de vakantie geeft zou hij hier ondersneeuwen onder de post en vergeten worden. Een app werkt altijd prima, gewoon erbij zetten: voor in de agenda!
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Hier ook dat probleem (bijna) elk jaar. Dit jaar startte ze het schooljaar ook nog in een bijna nieuwe klas. We hebben er dus voor gekozen om het voor de vakantie te doen dit jaar (als je goed rekent hebben we stiekem dan een keer overgeslagen :D). Dus zijn we afgelopen zaterdag al wezen bowlen met een paar grieten terwijl madam "pas" in augustus jarig is.

    Als je al weet wie er uitgenodigd wordt dan zou ik kijken of ik de adressen compleet kan krijgen en dan in de vakantie de uitnodigingen rondsturen (hier mag je ze niet op school uitdelen). Niet leuker dan thuiskomen van vakantie en er ligt een uitnodiging klaar.
     

Deel Deze Pagina