Kinderopvang, naar gevoel bij..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door LolaBloem, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ons lieve baby breng ik naar een kinderopvang in de omgeving. Nu is het zo, dat ik haar daar met een ongerust hart achterlaat. Ze is een vrolijke meid, huilt echt alleen als het bijna etenstijd is, super makkelijke baby!

    Ik zal de aantal situaties opsommen

    -Als ik haar ophaal, heeft ze nooit haar broekje aan. "Makkelijk verschonen"

    -wanneer ik thuis kom, mag ze meteen in bad omdat haar pamper nooit goed zit. Ze zit zeker 1 keer in de week onder. Ik verschoon haar zelf bij het ophalen en heb aangegeven dat de pamper niet zo om hoort. (Ze riep mevrouw erbij die haar verschoont heeft en gevraagd volgend keer erop te letten) prima...

    - ze heeft bij de opvang eigen slabbertje, hydrofiele doekjes, doekjes, dekentjes etc. Maar word altijd een (heeeeeel ranzig) slabbertje van de opvang zelf gebruikt of dekentje. Meermaals aangegeven aub haar eigen spullen te gebruiken. Word genegeerd.

    -Ik zie in het schriftje, dat ze pas na 5 uur drinken heeft gekregen. Heb de opvang erop aangesproken maar is het rond een bepaald tijdstip te druk dus moet ik ervoor zorgen dat ze op andere tijden drinkt. Ik heb haar ritme aangepast (heb achteraf spijt ook, want ze had er nogal moeite mee!) En nog geen week later, kreeg ze alweer te laat haar voeding, weer aangesproken, ja ze lag te slapen, opnieuw nieuw afspraak gemaakt dat ze voortaan gewekt word voor haar voeding.. dag later.. 6 uur te laat haar voeding. En kreeg er bij te horen dat ze zat te huilen, maar omdat ze verschoont moest worden. Ik was kwaad!!!! Dat kind had honger!

    Manlief heeft vrij, dochter zit nu 2 weken thuis. Maar straks moet hij weer aan het werk. Dan moet ze naar de opvang.. liever blijf ik met haar.. maar onze financiële situatie laat niet toe dat 1 van ons thuis zit.

    Heb naar andere opvang gezocht en is enkel plek vrij vanaf september (wat was ik reuze blij!!) Maar kan haar gewoon niet in augustus bij d ehuidige opvang brengen.. ik heb er een te slecht gevoel bij..

    We hebben ook geen kennissen die op haar kunnen passen. Wat kan ik doen? Is dit op te lossen? Wat zou jij doen? Als ik dit niet geregeld krijg dan blijf ik een maand thuis.. haar nieuwe opvang voor september kan geen plaats maken voor augustus..
     
  2. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    Kun je voor tijdelijk op zoek naar ern gastouder? Zijn die er wel in je omgeving?
    Anders vrienden die af en toe een dagje kunnen?
    Zelf meer vrij nemen?

    Daarnaast officieel je klacht maken over het dagverblijf?

    Succes
     
  3. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Heb je al eens over een gastouder nagedacht? Toen ik zwanger was van mijn eerste ben ik bij meerdere kinderdagverblijven en gastouders geweest. Mijn beide kinderen gaan nu naar een gastoudergezin en ik heb nooit spijt gehad. Mijn gastouder is echt mijn rots in de branding ben zó blij met haar. Er is veel aandacht voor de kindjes en ze heeft veel ervaring. Maar het moet wel wat voor je zijn natuurlijk. Het lijkt me heel vervelend om je kindje ergens met een ongerust gevoel achter te laten.
     
  4. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ohh wat lief bedankt voor het meedenken helaas hebben we familie vrienden en kennis uitgesloten.. dat lukt niet helaas
    Gastouders zitten ook vol.. ik heb me gek gebeld naar zoveel plekken.

    Denk dat ik maar vrij moet nemen dan he? Want vind dit echt niet leuk..

    Hoe dien ik een officiële klacht in? Wat voor nut zal dat hebben?
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Klinkt als onze vorige opvang. Hij had een lieve leidster hoor maar ik kreeg hem vaak terug:

    - onder de snot
    - met volle spuitluiers of met poepvlekken op kleding
    - ze gingen amper naar buiten of iets doen (niet eens een knutsel ofzo)
    - vaak andere leidsters en weinig qua thema's of stimulans

    Het was allemaal niet spannend tot ik hem hoogzomer ophaalde en terwijl twee leidsters zaten te kletsen m'n kind huilend onder een loopautootje lag in de zon, en echt wel overstuur dus ik vroeg me af Hoelang hij daar lag. Ik tilde hem op en wederom onder de poep en snot. Geïrriteerd ging ik hem verschonen waarop hij (toen bijna 2) riep drinken! Drinken! Ik gaf hem een beker water daar en zo gulzig stonk hij twee bekers leeg. En toen was ik er klaar mee. M'n gevoel was niet 100% en we zijn overgestapt en nog steeds de beste keuze ooit. Bij deze opvang komt dit allemaal nooit voor, doen leuke dingen, veel stimuleren, thema's, vaste leidsters, kleinschalig, oprecht betrokken, echt ik kan me niks beters bedenken. Ik breng straks mijn baby ook helemaal gerust!

    Lang verhaal kort volg je gevoel. Ik was zo bang van(misschien is het overal zo, hij is ook niet ongelukkig, trek ik hem weg bij z'n huidige opvang envriendhes, vooral toen de leidster zei dat hij wel veel moeite met wennen zou krijgen, niks van waar hij was gelijk op z'n plek) wat doe ik hem aan! Maar geen moment spijt. Tot die tijd misschien even middelen qua vrije dagen? Vakantie opnemen?
     
  6. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ja hier hetzelfde. Uitgedroogd neusje ze is nog een kleintje van net 4 maand.
    Andere kindjes zie ik ook altijd onder de snot en etensresten. Iedereen loopt er zonder broekje rond en (ja sorry, kan het niet anders beschrijven....) smerig dat ze er bij rondlopen!!

    Bij de nieuwe opvang al rondleiding gehad. Nou die kindjes hadden zelfs hun SCHOENEN aan!! Zefs hun haartjes zaten nog mooi in een staart! :eek: En de babys/kruipers hebben een apart stuk waar de grotere niet komen. De kindjes maakten ook niet veel lawaai, lieve nette kindjes.. (bij huidige opvang hoor je uit elke hoek gekrijs dat je niet eens normaal gesprek kunt voeren en dan werken ze soms wel met 5 man)

    Hoe heb je gereageerd op het moment dat je je zoon onder dat autootje ondekt had? Hoe snel heb je een andere opvang gevonden? Arme knul.. ben oprecht blij voor hem dat hij nu een betere plek heeft!
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat vervelend voor je.

    Al vind ik het niet zo bijzonder dat baby's geen broek aan hebben en vind ik schoenen aan binnen met zoveel kleintjes net geen goed idee.

    Maar had je dat allemaal dan niet gezien toen je de opvang koos?
     
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Neen.. kreeg een afspraak op het moment dat de meesten aan het dutten waren. Een enkeling (vooral baby's) zaten er enkel in een romper. Maar dat leek mij toen oke, want was rond de 30 graden
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik had sowieso al een paar keer aangegeven niet tevreden te zijn zeker niet omdat tijdens de intake er zo enthousiast werd verteld dat ze vaak naar buiten gingen, ze veel deden aan stimulans etc. Maar dat was helemaal niet zo. En toen ook nog de basis verzorging niet netjes was (en echt ik ben echt niet snel een zeur) en de leidsters bijna altijd zaten te kletsen als ik binnen kwam (en dan bijv niemand op de groep zelf, pf huilende kinderen) ook paar keer aangegeven. En toen was de druppel en heb ik gezegd dat ik echt niet tevreden was. Ze beloofden steeds beterschap hoor. Maar die dag heb ik de nieuwe opvang gebeld en paar dagen later intake en 3 weken later kon hij terecht. Maar dat sloot precies aan op onze vakantie en het feit dat hij 2 werd dus kwam goed uit...

    En echt dit is zon wereld van verschil dat ik het nu raar vind dat ik m'n ontevreden gevoel een half jaar heb genegeerd onder het mom van dat hoort er vast bij...
     
  10. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Goed uitgekomen bij jou! Zou me niet schuldig gaan voelen voor dat half jaartje.. je kan er niks aan doen je wist niet beter. Dezelfde fout heb ik hier ook gemaakt en denk zo meerdere.

    Verder geen klacht oid ingediend? Ik denk dat dat weinig invloed zal hebben im mijn geval, omdat de eigenares van de opvang, zelf mijn dochter 6 uurtjes zonder voeding heeft gelaten. Dus mijn vertrouwen is 0
     
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee dat heb ik niet gedaan eigenlijk omdat het ook geen duidelijke misstanden (als in grote gevallen maar meer dingen die ik niet bij ons vond passen) waren dacht ik. Wel eindevaluatie gehad en alles aangegeven en bij de organisatie zelf de reden (landelijke keten) opgegeven. Kreeg ik wel reactie op dat ze er wat mee gingen doen. Overigens zijn er later nog 6 kinderen overgekomen naar onze nieuwe opvang. Meer mensen hadden blijkbaar moeite...

    En zoals hier: de leidsters zitten nooit met elkaar de kletsen als we binnen komen, ze weten alles van de kleine, ze hebben altijd iets leuks of interessants gedaan of gemaakt, volgen het peuterspeelzaal programma qua educatie en serieus hij heeft nooit snot en als hij een vieze luier heeft als ik binnen kom zeggen ze (1 x gebeurd) oh joh we zitten in verschoningsronde wacht even ik verschoon hem nog even! Daar gebeurde het wekelijks eh dan zag ik dat hij er al lang meeliep en dan kreeg ik altijd zon oh ja.... antwoord..
     
  12. Lieneke2016

    Lieneke2016 Niet meer actief

    Werk je in dezelfde plaats als dat je woont? Anders kun je misschien in de plaats waar jij (of je man) werkt tijdelijke opvang zoeken. Ik vind de dingen die jij noemt echt wel een beetje vreemd. Werkte zelf ook jaren in de kinderopvang en heb nog nooit kinderen hun broek uitgetrokken de hele dag omdat dit makkelijker was (ook niet bij de baby's) aan het eind van de dag deden we alle haartjes weer netjes en alle gezichtjes werden gepoetst (ook tussendoor natuurlijk als dit nodig was) snap wel dat je met je dochter die nog zo jong is opzoek wil naar een andere opvang! Succes!
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Kun jij geen ouderschapsverlof opnemen om die maand te overbruggen?
    Het kinderdagverblijf waar je nu zit lijkt me namelijk een beetje een puinhoop.. Dus je hebt inderdaad genoeg redenen om weg te gaan.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik vind het ook niet helemaal lekker klinken. Op elk kdv gaat het soms wel eens niet helemaal naar je zin, maar een baby zolang zonder drinken vind ik echt niet kunnen. En ik heb nog nooit (hier inmiddels 10 jaar kdv achter de rug met 3 kids) meegemaakt dat kinderen zonder broek rondliepen, tenzij buiten bij het zwembadje als het erg warm is.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Na meerdere keren aangeven en elke keer hetzelfde liedje zou ik ook weg gaan.

    Heb je geen vakantie in de aug weken? Kun je die niet verplaatsen anders?.
    Dat zijn al 3 weken meestal en dan nog 1 week onbetaald ofzo...

    Of 1 mnd ouderschapsverlof?

    Succes!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Je kunt bij de GGD een klacht indienen, de GGD hoort de opvang te controleren.
    Dit verhaal klinkt niet goed. Sommige dingen zijn op zich niet zo raar, maar alles bij elkaar klinkt niet ok.
    Vooral niet omdat ze er niets mee doen.

    Ik heb kinderen waarvan de ouders slaap belangrijker vinden dan eten, dus eten na het slapen als baby zelf wakker is geworden. Maar ik heb ook ouders die graag willen dat baby elke 4 uur en fles krijgt. Prima, ik doe wat de ouders willen mits het haalbaar is en/of tegen mijn ideeën in gaan. Maar dat vertel ik dan meteen aan de ouders.

    Een keer een luier doorgelekt/zit niet meer goed kan gebeuren, maar wekelijks? Raar!

    Vieze slabbetjes e.d. Getsie wat vies. Ik gebruik ook liever mijn spullen dan die van de ouders, maar dat is omdat het hier regelmatig per ongeluk in mijn was beland en ik daarna moet vragen van wie het is. Maar wat ik gebruik is wel schoon en elk kind heeft eigen slabbetjes, doekjes e.d.
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou mijn kind daar ook niet meer willen brengen.
    Kunnen jij en jouw man niet om de beurt vakantie nemen? Of dat 1 van jullie ouderschapsverlof opneemt?
     

Deel Deze Pagina