kleine beestjes (insecten?) op babykamer

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1984, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dag meiden

    Kan wat hulp gebruiken... Op de kinderkamer zitten er van die hele kleine kruipende beestjes. Een massa!

    Vanmorgen dacht ik dat m'n zoontje weer de fineer van z'n bedje had gebeten, dus veegde gewoon z'n gezichtje af. Z'n bedje had dat ook op, dus veegde ik ook af, maar voelde geen tandjes of fineer die weg was. Niet verder bij nagedacht.
    toen ik de babyfoon nam om mee naar m'n ouders te geven, zat die vol met van die kleine kruipende beestjes. Die hebben we buiten maar met de compressor met lucht helemaal uitgespoten.
    Matras uit bedje gehaald, daar zat onderaan ook een plek met die beestje. Dus die al maar gestofzuigd en matras op onze kamer gelegd.

    Van de hond is het niet, want die slaapt bij ons in bed en wij hebben niets van die beestjes in ons bed of kamer. En op de kinderkamer komt de hond zelden.

    Mijn bruidsboeket staat ook op z'n nachtkastje (naast de babyfoon) dus die heb ik onmiddellijk weggehaald maar daar zien we niets aan. NIet aan de bloemen of de koker waar het instaat. Het boeket is gedroogd maar niet behandeld (vorig jaar in maart getrouwd).

    Verder zit er net onder de kinderkamer, buiten weliswaar net onder het dak, een nest met duiven. Maar de plinten van de laminaat zijn allemaal dichtgespoten met silicone, dus zou het gek vinden dat er dan daar iets binnen moest komen.

    We vinden dus alleszins de oorzaak al niet, laat staan welke beestjes het zijn.

    Heb geen foto gemaakt, en zit nu op m'n werk dus er eentje plaatsen is moeilijk... Heb er alleszins gevangen en al aan m'n collega van de milieudienst gegeven, maar die weet het ook niet en ging ook verder zoeken.

    Dus meiden, iemand een idee? Het beestje is ong. 1mm groot (de kleinste zijn nog kleiner), kruipt maar springt of vliegt niet, is vrij donker van kleur...

    Wil die beesten zo snel mogelijk van de kinderkamer af! En om zo dadelijk met insecticiden te gaan spuiten, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Als het moet, moet het natuurlijk, maar dan slaapt hij toch maar een nachtje op onze kamer ;)
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Oh jakkes!!!
    Ik zou echt insectcide gaan sprayen!!!
    Dan de kleine maar even op je kamer, als die beestjes maar weg zijn!
     
  3. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja wil ze ook zo snel mogelijk weg, maar zou de oorzaak moeten kunnen aanpakken anders blijven ze komen... En de insecticide van m'n ouders is echt tegen insecten, maar weet niet of die gaat helpen...
     
  4. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Hmm, volgens mij heb ik dat ook eens gehad. Ze zaten bij mij (ook alleen op de kinderkamer) in een boek. Ik heb dat boekje (heel waardevol voor ons, vanwege haar NICU periode) in een plasticzak afgesloten en net zo lang bewaard tot die beestjes dood waren.

    Miniscule zwarte stipjes zijn het he?
    Hebben jullie papier in de kamer? Zitten ze daar ook op? Bij mij zaten ze alleen op papier en dat was snel opgelost.
     
  5. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, idd van die kleine zwarte stipjes! Tja papier: er zit behangpapier tegen de muren. Maar daar zit het niet. Op de grond ligt laminaat en daar zit het vol mee, babybedje ook, babyfoon die op het nachtkastje staat, maar ook de stekker in het stopcontact. Er staat ook een grotere samsonhond en daar zitten er ook op. Die gaat in een zak en de diepvries in en vervolgens in het wasmachine.

    Samson stond wel net naast m'n bruidsboeket, maar vind het gek dat het er nu ineens is...
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Lijkt het misschien op onweersbeestjes?
    Die kruipen ook overal in en onder.
     
  7. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Neen, die zijn het niet, die ken ik ;)
     
  8. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zijn het niet van die zilvervisjes of vliesjes? weet niet goed hoe je ze noemt maar het begint met zilver :p zijn hele kleine beestjes in grote aantallen... ze komen vaak op papier en vocht af....... heb het eens gezien bij iemand in een waskamer...... die had ze in een plint zitten en kwamen daar steeds achter weg.... toen ze alles hadden gestript zaten ze dus onderin een muur waar een gat inzat...
     
  9. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  10. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Neen, zilvervisjes zijn het niet. :)

    (amai, maar liefst 11 actieve gebruikers naar m'n zoektocht! bedankt meiden!! :D)
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zeker niet zo maar op een kinderkamer met insecticide gaan spuiten.

    Ik moest direct denken aan babyspinnetjes: die zitten altijd in een grote klomp, megaveel.

    Je zou kunnen bellen met de gemeente?
     
  12. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Zit de babykamermuur aan de badkamermuur vast? want dan kan het zijn dat de wand / vloer niet goed waterdicht is en daardoor water vanuit de badkamer onder de laminaatvloer sijpelt waardoor de ondervloer langszaam aan wegschimmeld en dat geeft echt heel veel van die beestjes, enneh duiven geven ook veel ongedierte en je huis is nooit helemaal gaatjes vrij. (hebben wij van het weekend met lekkage in de keuken ontdekt) Ik zou ongediertebestrijding bellen, zij weten waar ze moeten zoeken en hoe te bestrijden
     
  13. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja die zit aan de badkamermuur vast (net als onze slaapkamer, badkamer ligt in het middan van de 2 kamers), maar het bedje staat aan de andere kant van de kamer.

    Een lek denk ik eigenlijk niet want dan zou de laminaat moeten gaan bol staan normaal gezien. Maar zoals je zegt, een huis is nooit helemaal kiervrij, wat je ook doet...

    @ salapio: Heb net eens gegoogled voor die babyspinnen, maar dat is het ook niet. Ze zitten niet in een klomp bijeen, hebben goed gekeken vanmorgen.
    Ik werk op de gemeente (niet waar ik woon, maar dat maakt niet uit ;)) dus hier zijn ze er al mee bezig ;)

    Ongediertebestrijding heb ik ook al over nagedacht, maar hoe snel zouden die kunnen komen? Want als we niet vinden wat het is, overweeg ik dat wel alleszins.
     
  14. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    #14 Sammie88, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
    Aangezien je het over duiven hebt, misschien vogelvlooien?
    Of vogelmijt?
     
  15. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vogelvooien zijn het niet, maar heb net een foto gevonden van een vogelmijt. Daar vind ik het wel wat op lijken. Qua grootte komt het ook wel overeenuit...

    Hetgeen niet overeenkomt is de kleur, het is absoluut niet zachtgeel/groen.
     
  16. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb dit net naar onze milieuambtenaar gemaild en ze mailde het volgende terug:

    Lijkt er inderdaad een beetje op maar ze zijn zeker niet rood. Ze hebben precies een witte/lichte vlek op hun rug.

    En de zoektocht gaat verder... ;) Ze kruipen trouwens ook uit het doosje waar ik ze had in gedaan, dus ze hebben echt niet veel ruimte nodig om binnen te geraken.
     
  17. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Het toeval wil...dat ik vanochtend hetzelfde aantrof op onze logeerkamer!

    Ik had een mooi boeket gekregen van mijn collega's ivm mijn zwangerschapsverlof. Stond op die logeerkamer. Kwam ik vanmorgen op dat kamertje...allemaal beestjes! Hele kleine ieniemienie zwarte beestjes. Het leken bij mij wel petieterige mini-torretjes. Heb gelijk dat boeket weggegooid en de kamer schoongemaakt. Ze zaten werkelijk overal. Of ze nu al in dat boeket zaten of er op af waren gekomen (raam staat daar veelal op een kiertje) geen idee.
    En wat het voor beestjes zijn, ook geen idee. Bij mij waren ze overigens helemaal zwart.

    Hoop dat ik ze allemaal weg heb gehaald in elk geval.
     
  18. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik krijg er de kriebels van! Kan je verder niet helpen :(
     
  19. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    denk toch dat het helaas van je boeket af komt, als je het nog wil bewaren, inspuiten met haarlak!

    brrrrrrr wat naar zeg hoop dat je er gouw achter komt!
     
  20. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bedankt voor de tip! Was al aan't twijfelen of het met haarlak was, maar dat voor de zekerheid toch maar doen. Boeket staat nu ook op een andere kamer...
     

Deel Deze Pagina