Knop om, afvallen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Fortunae, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Hier ook even een teken van leven. Ben hartstikke druk nog zo voor de vakantie. Ben wel goed aan het eten maar net even gewogen en blijf maar rond het zelfde schommelen, had zo gehoopt voor de vakantie nog wat kwijt te raken. Maar voor nu lijkt het er op dat ik rond de 59,8 blijf hangen. Maar wie weet zaterdag. Mijn menu nog van gisteren:

    O: Bruine boterham met ei, yoghurt en melk
    L: Broodje gerookte zalm
    T: Kiwi en appel
    A: Aardappelkroketjes (6 stuks), jonge velderwtjes en een kip schnitzel

    Daarna weer druk bezig geweest in huis dus geen extra tussendoortje.

    Vandaag de laatste werkdag, morgen komen ze (nog net voor de vakantie) zonneschermen plaatsen en dan eindelijk echt vakantie!!!!!
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Victoria30 maar je mag nu ook al trots op jezelf zijn, je bent hartstikke goed bezig! Niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst! Maar ik herken je gevoelens wel hoor, ben 6 jaar terug afgevallen van 88,6 naar 66 kilo. En nu weeg ik 84,2 nadat ik van 97 kom. Als ik vergelijk met 6 jaar terug zit ik maar 4 kilo lager dan met wat ik toen begon. En dan baal ik wel eens flink. Maar zo wil ik niet denken, ik leef in het heden en leef naar de toekomst :). Probeer je misschien niet teveel te focussen op je uiterlijk als je het daar moeilijk mee hebt, focus je op je gezondere levensstijl en je doel! En daarbij ben je meer dan alleen je lichaam, ik ken mensen met een mooi en slank lichaam maar met veel problemen (waar ze weinig aan doen om het op te lossen), dan denk ik, ik ben dan wel dikker maar wel gelukkig en sta positief in het leven!
    *einde peptalk* ;)
     
    Cloud9, Logan, madameV en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @Jolanda oh altijd moeilijke keuze om te stoppen denk ik. Succes!

    @Cloud9 yes bijna vakantie! Gingen jullie nog weg (sorry ben niet zo goed in onthouden en wie nu waar naartoe gaat ;))
     
    Cloud9 vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Woog vanochtend 84,2! Nog 700 gram en ben over de helft van mijn afvalrace :)
    Hopelijk, maar ga er maar niet vanuit, morgen 84 of minder. En dan naar de Efteling! Kinderen weten nog van niets ;)
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  5. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik vind dat je nu al iets hebt om trots op te zijn. Ondanks alle hobbels ben je toch goed bezig. Je kan ook niks doen en je kop in het zand blijven steken en alsmaar zwaarder worden. Je zegt het zelf al, onverschilligheid is makkelijker en je mag trots zijn dat je nu niet de meest makkelijke weg kiest. Afvallen is mijn inziens veel meer dan kilo's kwijtraken, maar het is ook weer van jezelf gaan houden en jezelf het waard vinden om goed voor jezelf te zorgen. Je bent goed bezig en soms is het twee stapjes vooruit en één stapje terug, maar dat hoort erbij. Niet te streng zijn voor jezelf en trots zijn op wat je al hebt bereikt!
     
    Snoopy1979 en Victoria30 vinden dit leuk.
  6. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @ vakantie dames fijne vakantie!

    Ik heb mijn fitbit alweer omgeruild voor de fitbit Alta hr. Ik wou het liefst zo smal mogelijk mét hartslag meter en ze hadden met niet goed voorgelicht. Toen ik er gister was voor een stofzuiger bleek dat ie dus wel de helft smaller kon. Nu geen hoogtes en GPS maar dat geeft niet. Ik gebruik hem namelijk niet als horloge heb een erg mooi ( vind ik zelf ) en dierbaar horloge met een dubbel bandje en ben ook wel van de armbanden dus hoe dunner hoe beter.

    @Snoopy1979 bedankt voor de tabel weer! En mooie peptalk helemaal mee eens. Fijn van je gewicht!

    @Victoria30 je komt er wel meid! Vallen is niet erg zolang je ook maar weer opstaat. En niet altijd achterom kijken maar vooruit komt goed!

    Hier ga ik als een speer. Zo blij met Weight watchers. Echt een goede keus geweest. Was de laatste tijd ook zo inspiratieloos qua eten s'avonds maar nu zie ik allerlei lekkere magere recepten zit ik er weer helemaal in!

    Heb me vanochtend ook stiekem tussendoor gewogen. Want a is vandaag 10weken. En ik ben gewoon 78.3! Dat is precies het getal van voor mijn zwangerschap. Ik wil wel nog wat meer maar hier ben ik al erg blij mee. In 10weken van bevallen naar alle kilo's kwijt daar ben ik toch wel trots op. Dat betekent dat ik deze week een hele goede week heb. Heb nu al zin om zaterdag door te geven voor de tabel haha. Het is wel heel veel nadenken en veel invullen etc. Maar omdat het zo goed gaat krijg ik er ook echt lol in. Als ik zo doorga moet onder de 75 wel lukken voor half september als ik een bruiloft heb
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  7. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik was gister trouwens even op het werk. Mijn bazin zo pas wel op he met afvallen enz enz. Ik snap nooit zo waar dat vandaan komt. Oké ik ben net bevallen maar ik doe geen Cambridge ofzo. Ik zorg juist erg goed voor mezelf eet 6x per dag. Ik weet dat zij er ook wat af wil hebben. Met dat soort opmerkingen kan ik echt niks eigenlijk
     
  8. yaro

    yaro Niet meer actief

    Zo ik ga weer proberen nog even in te haken.

    @Snoopy1979 wat goed zeg!! En bedankt weer voor de lijst.

    @madameV niks van aantrekken die opmerkingen. Jij weet wel beter! En wat goed dat je al op je startgewicht van de zwangerschap zit!

    @Cloud9 jij gaat morgen op vakantie toch? Veel plezier en geniet ervan!

    @Victoria30 heel herkenbaar maar echt je bent zo goed bezig! Neem de tijd om het ook goed te verwerken. Stel kleine doelen en bij elk doel beloon je jezelf al is het met een bloemetje of een uitstapje. Met iets waar je blij van wordt. Succes.

    Sorry ik ben de rest al weer vergeten maar ik zal de aankomende dagen echt wat meer opletten Haha.

    Hier zit ik op een plateau. Vorige week was ik 900 gram afgevallen in 2 dagen om vervolgens een kilo aan te komen en dan stil te gaan staan. Wat ik ook deed, niks hielp.

    Dinsdag was ik zelfs alweer 87,5. Maar toen een hele zal chips gegeten (en genoten van elke hap) en nu val ik weer langzaam af. Vandaag 87,1. Ik had gehoord dat dat zou helpen, als je stil staat je lichaam te laten schrikken met iets wat heeeel slecht is. Ik heb er ook totaal geen spijt van want het was echt vooruit gepland en heel bewust. Ondanks dat ik de dagen daarvoor zoveel snaaidrang had.

    Zoontje was heerlijk rustig toen zijn zussen weg waren, maar nu zijn ze weer thuis en is hij weer hyper en driftig. Maar wel een graadje minder dan eerst. Morgen gaan de dames overdag nog even bij mijn schoonouders spelen en Savonds wordt zoontje opgehaald want hij gaat 16 nachten naar zijn vader op vakantie. Zondag vertrekken wij zelf op vakantie.
     
    Victoria30 vindt dit leuk.
  9. yaro

    yaro Niet meer actief

    Ik heb trouwens besloten om de heen en terugreis echt niet te gaan tellen. De houdbare en makkelijke glutenvrije dingen die ik onderweg kan eten zijn echt veel punten. Dat word gewoon een onmogelijke kwestie om mij dan aan de punten te houden. Eenmaal op bestemming is het de bedoeling wel te tellen. Want we koken het meeste zelf.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    @madameV zo jij bent echt goed bezig! Stom dat je bazin zo reageert, met jouw lengte is afvallen tot 66 kilo en zelfs nog minder prima, dus dus geen reden om daar een opmerking over te maken. Ze zal wel jaloers zijn ofzo ;)

    @yaro fijne vakantie alvast!
    Ik snap dat je onderweg niet gaat tellen, maar je zou ook wat rauwkost mee kunnen nemen misschien? Fruit ging bij jou niet toch?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #1551 Snoopy1979, 27 jul 2017
    Laatst bewerkt: 27 jul 2017
    Vandaag met de kinderen een uurtje gefietst. Verder een kleine donut en halve gevulde koek op. Zo lekker maar bewust niet teveel van op. De rest gooi ik in de vriezer ;)
    Zag net trouwens dat mijn bmi nu onder de 30 is en ik heb nu geen obesitas meer maar gewoon overgewicht :)
     
    yaro en Victoria30 vinden dit leuk.
  12. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Bedankt voor de oppeppende berichten :)

    @Cloud9 Lekker :)

    @Snoopy1979 Wat heerlijk dat jullie naar de Efteling gaan! Het zal vast een super gezicht zijn hoe ze kijken zodra ze weten dat ze gaan :) Hebben ze een beetje dezelfde voorkeur voor attracties?

    @Treez Daar heb je gelijk in. Het verandert ook een deel van de persoonlijkheid. Enerzijds ga je meer kijken naar oplossingen en minder naar problemen. Anderzijds (voor mij iig) vrijer bewegen.

    @madameV Wat ga je goed :) Nu al op hetzelfde gewicht en met een speer daar beland. Dan zullen de volgende kilo's er vast ook van af vliegen! Anderen hebben altijd wel wat op te merken he... Lekker laten zien dat het goed gaat.

    @yaro De komende beloning is mooi, ik heb afgesproken dat wij een fietsendrager gaan uitzoeken om mooie fietstochten te gaan doen. Ik vind het heerlijk om door de natuur te toeren, en de kinderen kunnen nu makkelijk achterop. Lijkt mij ook heerlijk om de fietsen op vakantie bij ons te hebben. Wat bijzonder dat het lichaam laten schrikken helpt. Weet jij misschien hoe dat in elkaar zit en wat de theorie erachter is? Ik snap wel dat je tijdens een lange rit geen zin hebt om te gaan tellen. Ga ik ook niet doen. Dat zijn de momenten dat ik mag snoepen om mijzelf opgepept te houden. Ik heb nogal rijangst, minder als ik zelf rij, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat ik op de top van mijn concentratie zit.

    @Snoopy1979 Gefeliciteerd! Heerlijk moment om van die term af te zijn. Wel een beetje krom om dan overgewicht te zien staan (vond ik).

    @ de dames die al veel gewicht kwijt zijn, hoe doet jullie huid het? Gaat dat nog goed genoeg mee? Ze hebben vanaf vandaag van die shape onderbroeken bij de Lidl, ze zijn niet super maar het helpt wel een beetje.
     
  13. yaro

    yaro Niet meer actief

    @Victoria30 mijn buik is een hangzak en zal ook nooit strak meer worden. Maar de plekken waar geen striae zit zijn echt maar millimeters. Is eigenlijk 1 grote litteken. Dus dat wist ik van te voren. Wat een leuke beloning!

    @Snoopy1979 wat goed je bmi onder de 30. Daar ben ik bijna geloof ik.
     
  14. madameV

    madameV Fanatiek lid

    23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Snoopy1979 ja klopt al ben ik zo niet echt gebouwd dan krijg ik echt een ingevallen gezicht ben ik bang. Maar we gaan zien, zolang het goed gaat en ik het mooi blijf vinden. Ik hou ook wel van vormen dat hele dunne vind ik ook niet mooi

    @yaro ik ben al eens 20kg afgevallen. Strakke buik nee dat niet meer en heb ook striae maar dat is van de zwangerschap. Verder mag ik eigenlijk niet klagen maar goed ben dan ook nog 27 dat scheelt misschien ook

    Ja idd ik laat die mensen ook gewoon Maar in dit geval dus mijn bazin. Maar ik denk dan altijd waarom zeg je dit.

    @Victoria30 dat hoop ik dat het zo goed doorgaat. Zo heb ik er echt lol in!

    Zit nu trouwens aan een uitdeelzakje ham kaas en 57 gram oriëntaalse mix. Wel 13 punten!! Ik mag er 30 op een dag. Maar had er nog 8 over en gebruik wat week punten. Heerlijk genieten. Fijn ook zo bewust. Het voelt ook totaal niet als lijnen vind dat ik veel eet.

    Dit is mijn lijstje van vandaag

    O 200 gram magere vanille kwark
    T meloen
    L beker chocolademelk van Optimel 2 crackottes met eigen gemaakte eiersalade
    T plak yoghurt cake die ik gister had gebakken
    A aardappeltjes uit de oven, biefstuk met champignonsaus en rauwkost
    T nu dus ham kaas en oriëntaalse mix
     
  15. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Yeah onze eerste vakantie dag. Vanochtend nog maar even gewogen maar nu eindelijk richting de 95 (95,4 terwijl ik de hele week daarboven aan het schommelen was). Hopelijk blijft dit zo en mag ik hopelijk van het weekend nog de 95 rond aantikken.

    @Snoopy1979 wij gaan inderdaad nog lekker weg. Volgende week naar Zuid Duitsland. Dan een weekje thuis en dan een week naar de Efteling! We hebben er zin in. Vandaag een dagje thuis omdat ze ons zonnescherm komen installeren. Ben benieuwd!
     
  16. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier na ondertussen 2/3 weken kop in het zand. Weer terug op 106

    Het is zo lastig om 'goed' te doen. Wil zeg maar zo graag de knop omgooien, maar ben de hele knop gewoon kwijt. De korte termijn bevrediging wint het op dit moment steeds van de lange termijn wens.

    Wat knap van iedereen dat jullie knoppen zo goed gaan. En dat er sommige zelfs gericht kunnen snacken! Echt props!

    Ga toch weer proberen om normaal te doen. Bewegen gaat best prima overigens. Fiets geregeld (sinds ruim 2 jaar) en haal iedere dag tussen de 7000-9000 stappen. Dat is meer dan eerst.
     
  17. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Goedemorgen dames,

    Hier telkens drukke dagen. Man werkt erg veel dus naast mijn eigen werk komt huishouden en zorg kinderen ook op mij aan.

    @madameV denk dat je bazin misschien wat jaloers is dat je de kilo's er al af hebt. Ik had het gisteren bij moeder en zus. Was net klaar met bootcamp kreeg ik van ze te horen dat ik teveel sport. ( 3x per week) trek het mij niet aan, hun sporten helemaal niet. Mijn zus doet voor de 4e x Cambridge nadat ze weer is aan gekomen na de vorige keer. Ik weet dat ik op mijn manier blijvend afval.
     
  18. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    @Fortunae wat vervelend dat het maar niet lukt om de knop om te schakelen.
    Anders idee om het stap voor stap te gaan doen? Zodat je er geleidelijk aan kan wennen. Sowieso zijn de eerste dagen het zwaarst.
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Zo vakantie zit er op..... morgenochtend op de weegschaal de schade maar eens ff gaan bekijken hahaha :D
     
  20. wondertjeinmaak

    wondertjeinmaak Fanatiek lid

    2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik krijg helemaal geen melding meer van dit topic... Straks eens naar gaan kijken...
    Ik ben afgelopen dinsdag gestart met ww. Ik mag 30 punten op een dag en dat gaat goed. Eerste dagen al 1 kg kwijt. Eens zien hoe dit verder gaat. Tot nu toe tevreden.
     
    yaro, Victoria30 en Fortunae vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina