Knuffelen of laten huilen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Paaseitje1989, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Helemaal mee eens. Laten huilen zou voor mij de belangrijkste reden zijn om andere opvang te zoeken.
     
  2. Paaseitje1989

    Paaseitje1989 Actief lid

    16 aug 2016
    154
    10
    18
    Dan is alleen de kinderopvang mogelijk en daar gaan ze denk ik niet de hele dag mijn dochter dragen en 15 min ssshhtttt doen als ze haar op bed leggen. :(
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat ligt helemaal aan de kinderopvang. Hier deden ze er alles aan om de kinderen niet te laten huilen, tenzij je als ouders dat zelf wilde. Dus sliepen ze in het begin in de kinderwagens op hun buikjes (op ons verzoek). Werden ze gewiegd etc.
    en bovendien sliepen ze daar tig keer makkelijker dan thuis. Kun je niet vergelijken. Ze laten daar echt kleine baby's geen uur liggen krijsen.
     
    Lieke1989 vindt dit leuk.
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Jawel hoor, mijn opvang i kleinschalig en daar laten ze zon ukje echt niet huilen. Ze dragen hem dan, wiegen hem in slaap etc. Overigens ik had een huilbaby en was als de dood om hem naar de opvang te brengen. Echter sliep hij daar ditect zonder huilen 2-3 uur...ze kunnen ergens anders heel ander gedrag vertonen!
     
    Lieke1989 vindt dit leuk.
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Hier ook een vent die niks van zijn ledikant moest weten. Hij sliep soms in de wieg, ‘s nachts veel bij ons in bed, overdag in de wagenbak.
    Gewoon af en toe proberen, en echt waar, op een dag lukt het opeens! Toen dat lukte, ging hij in zijn ledikant tot de eerste nachtvoeding, en daarna weer bij mij in bed. Nu is hij zes maanden oud en slaapt hij de hele nacht door in zijn ledikant, slaapt hij niet meer bij mij en ook niet veel meer in de wagenbak.
    En een wat vaster ritme komt ook opeens vanzelf, echt waar!
     
  6. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Dat kleine baby's elke keer als je denkt dat je een schema of een systeem hebt, veranderen. Er kan in 4,5 week zoveel veranderen en gebeuren (kijk maar naar de afgelopen 4,5 week), dat je nu niet wanhopig moet proberen toe te werken naar een schema dat je pas over een paar weken nodig hebt.
    Bovendien geloof ik sowieso niet dat je baby's in een schema kan dwingen, ze kunnen nog geen klokkijken namelijk. Je kan een bepaald ritme aanhouden, maar ook dan moet je niet gek opkijken als ineens op een dag alles helemaal anders is dan de dag ervoor. Baby's zijn namelijk net mensen, jouw dag is ook niet elke dag hetzelfde, de ene dag heb je meer trek, de andere dag wil je wat langer slapen.
     

Deel Deze Pagina