komkommer kipburger smaakte raar...angst voor listeria

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 81kaatje, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    dames,
    heb de hele zwangerschap niet buiten de deur gegeten uit angst voor listeria bacterie.nu heb ik vandaag een kipburger gegeten..maar de komkommer en de sla smaakte raar?heb nu spijt en ben angstig voor de listeria bacterie.iemand advies/raad.?iets positiefs?
    groet kaatje
     
  2. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mijn advies, relax!!
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou niet druk maken zou ik zeggen. Zal wel meevallen hoor..! K ga al m'n zwangerschappen wekelijks uiteten en ik en m'n kinderen leven nog steeds. Komt heus goed meis!
     
  4. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Zoals hierboven; relax. Je kan jezelf heel veel aanpraten, ook dat iets anders smaakt dan normaal. Ik snap alleen niet waarom je het helemaal opeet en dan pas gaat twijfelen? Dat proef je toch bij de eerste hap en dan gooi je het toch weg? Hier met de bbq een hap rauwe speklap naar binnen gekregen, toen gewoon weer terug op gelegd want je proeft zoiets toch?

    Daarnaast blijf ik van mening dat je het sneller krijgt van je vieze vaatdoek waar 9 van de 10 mensen niet over nadenken dat dat de grootste bacteriën bron is dan een restaurant welke aan nogal wat hygiënecode's moet voldoen.
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Buiten dat..ik heb toen ik 10 weken was zware voedselvergiftiging gehad na het eten in een restaurant echt 24 uur overgegeven en bij dokter geweest maar die vond het (op het uitdrogen na) niet heel spannend je schijnt het niet heel snel op te lopen. Moest wel in de gaten houden of ik na 24 uur gewoon opknapte en geen griepachtige verschijnselen kreeg..
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Wat hier gezegd wordt, relax! En je hebt het over de komkommer toch? Daar krijg je geen listeria van, wel toxoplasmose. Maar die kans is echt zo klein.

    Als iets raar smaakt, moet je het niet opeten idd. Het heeft echt geen zin je zelf nu gek te maken.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.253
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou me niet zo veel zorgen maken.
    Je krijgt pas een infectie als je dagelijks grote hoeveelheden van deze bacterien binnenkrijgt, zal niet zo'n vaart lopen.
     
  8. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Dank jullie wel dames!
     
  9. Bronwater

    Bronwater Lid

    23 apr 2017
    27
    2
    3
    Vrouw
    Volgende x inderdaad niet op eten. En tip eet geen koude gerechten buiten de deur. Liever eten wat goed verwarmt is. Kans is inderdaad klein dat je ziek word maar helaas gebeurt het zo nu en dan wel en dit kan ernstige gevolgen hebben.
     
  10. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Volgende keer inderdaad misschien niet op eten voor alle zekerheid. Maar ik zou me verder niet druk maken hoor!
    De vreemde smaakt hoeft zelfs niet eens te betekenen dat het eten niet goed was. Misschien een aparte saus of was de komkommer wat te rijp, het kan zelfs zo zijn dat de vreemde smaak gewoon door de zwangerschap komt. Ik had zelf ook dat dingen regelmatig 'anders' smaakte.
     

Deel Deze Pagina