Koolhydraatarm/ketogeen eten

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ligero, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    @Vlinderbloem Dat die je super! Heerlijk als het zo goed gaat.
    @Sassie1981 Dat is meer dan een kilo per week. Top toch!

    Hier een kilo eraan. Na een niet geweldige week en uitspatting gisteravond.
    Vandaag verjaardag en zat duidelijk nog niet terug in de goede richting. Witte wijn, Snackjes en vlaai :oops: Was wel gezellig. En eindelijk weer eens leuk kunnen bijkletsen met schoonzusje.

    Morgen maar weer helemaal opnieuw beginnen. De koelkast ligt alvast weer vol met gezond.
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat is de goede mindset, niet denken "f*ck it donder maar op met je dieet" maar gewoon doorgaan. Dat vind ik dus enorm knap! Dat is ook een van de redenen dat ik niet wil/kan cheaten. Ik vind het dan heel moeilijk om het weer goed op te pakken. (weet ik uit ervaring van vorige pogingen)
     
  3. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Fietwordtmama, gewoon weer oppakken. Gaat je lukken!

    @Vlinderbloem, vergeleken met jouw lijstje eet ik echt weinig. Ben benieuwd hoeveel de weegschaal morgen aangeeft, dan is m'n officiële weegdag.
     
  4. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Hahaha. Die gedachte ging gisteren ook letterlijk zo door mijn hoofd. Maar daarna ook. Nee. Ik heb niet die moeite gedaan om vervolgens weer alles aan te komen. Bovendien voel ik mij zoveel energieker als ik koolhydraatbeperkt eet.

    Dus in mijn werktas zit weer een bakkie witlofslag met ham en ei. Dit moet echt mijn ' nieuwe normaal' worden. En dat andere alleen voor heel soms.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  5. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    @Sassie1981 Ik heb net even al jouw posts doorgelezen om te proberen te achterhalen wat wij precies anders doen. Wat me opvalt is dat je echt een beetje weinig eet. Als je koolhydraatarm/beperkt doet moet je wel compenseren met iets anders (vet en eiwitten) want a. je moet je verbranding/energie toch érgens vandaan halen (er zijn immers geen koolhydraten om te verbranden) en b. als je te weinig eiwitten binnenkrijgt gaat je lichaam je spieren "opeten".
    Daarom is het zo belangrijk dat je best veel vet en eiwit binnenkrijgt, Ik geloof in de verhouding 70% vet, 25% eiwitten, 5% koolhydraten. (pin me daar niet op vast, dit méén ik me te herinneren :D)
    En meer vetten zorgen ervoor dat je vetverbranding omhoog gaat, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
    Sommige mensen die khd-arm eten gaan zelfs 's ochtends koffie met roomboter drinken om aan genoeg vetten te komen.:eek:
    En nogmaals, ik vind 3,5 kilo in 3 weken helemaal niet zo verkeerd hoor!
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik weet niet meer wie mij de bloemkoolrijst aanraadde, maar dank u dank u!! :thumup:
    Ik heb net superlekkere "rijst" gegeten met een saus van prei, gehakt, groentenbouillon en kookroom. :)
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  8. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    @Vlinderbloem, je hebt gelijk hoor. Vandaag ook weer belachelijk weinig gegeten. Door drukke dag en slechte planning een bakje Griekse yoghurt en wat amandelen :( Ik ga dat zo maar compenseren bij het avondeten.

    De bloemkoolrijst heb ik laatst ook gemaakt. Smaakte prima, maar miste toch wel een klein beetje de rijst.
     
  9. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Ik wil me graag aansluiten, vooral als het gaat om inspiratie. Ik heb een week een refresh week gedaan en toen 2,5 kilo afgevallen. Super trots en vond het niet heel zwaar. Afgelopen 2 weken een halve kilo kwijt, dus nu 3,5 totaal. Ik wil voor de kerst de 10 kilo halen.

    Vandaag gegeten:
    Ontbijt: griekse yoghurt met bosbessen en 2 eetlepels granola
    T: 2 spelt rijstwafels met kipfilet
    Lunch: 2 spelt crackers met kipfilet en 1 met kaas
    T: peer
    Avondeten: bloemkool, slavink en 1 klein aardappeltje
    Zometeen neem ik nog een handje nootjes.

    Ik zoek vooral inspitatie voor tussendoortjes
     
  10. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Welkom @Lammetje91! Lekker dat je al 3,5 kilo kwijt bent :thumup:
    Ik zie dat je koolhydraatbeperkt eet i.p.v koolhydraatarm? Volgens mij doet @Fietwordtmama dat ook.
    Succes, leuk dat je wil meekletsen!

    Wat vervelend @Sassie1981, hoe kan dat nou hè? Misschien de avond vantevoren al e.e.a bedenken en klaarzetten?
    Nu was je vorige week ook ziek, toch?
     
  11. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Goed zo!!

    Ik heb voor volgende week (appie bezorgd de boodschappen) lasagnebladen van pompoen in mijn mandje. Erg benieuwd naar
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  12. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
  13. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    ik heb net een spagettipompoen gekocht (lang leve de stagebezoekjes...onder werktijd winkelen haha)... iemand van jullie al eens gegeten/gemaakt??
     
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Is dat zo'n pompoen waar je "snij snij snij...floep! Spaghetti!" mee doet? Daar zag ik gisteren een filmpje van. :)
     
    marloes80 vindt dit leuk.
  15. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Gewoon plakjes of sliertjes pompoen toch?
    Wel lekker denk ik, maar hoeft van mij echt niet perse de vorm van spaghetti te hebben.
    Net als bloemkoolrijst. Ik eet bloemkool liever als bloemkool. Maar wel rauw. Lekker knapperig :D
     
  16. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Haha ja... morgen ga ik het proberen
     
  17. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.007
    899
    113
    Nee het is een hele pompoen, moet je doormidden snijden, zaadjes eruit en dan in de oven. Daarna kun je met een vork sliertjes maken van het vruchtvlees en kun je er je saus en vlees doorheen doen en weer in de oven met kaas
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  18. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Hoe is het dames?
    Hier is eten nog steeds een ding. Ik eet gewoon niet vaak en niet genoeg. Het is bij mij of alles of niets, lekker frustrerend.
     
  19. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Hoi.
    Ik kom niet echt lekker terug in mijn ritme. Er speelde weer van alles op emo-gebied, dus dan is de focus ver te zoeken.
    Wel ben ik intussen zo gewend aan salade als lunch dat ik dat lekker blijf doen. Is ook veel lekkerder dan boterhammen.

    Maar ik heb deze week al 2 keer spaghetti gegeten (man had voor 2 dagen gekookt en ik had geen fut/inspiratie om iets aparts te maken.)
    1 keer geen salade meegenomen naar werk door foute planning. Broodje gehaald.
    En meerdere keren emo-trek wat heeft geresulteerd in koekjes, een wafel en 2 minimarsjes. (Verdeeld over de week dan) En een paar keer aangevallen op de duo penotti.

    Het gaat zoals het gaat. Hopelijk kom ik er niet van aan zolang ik de basis maar goed blijf doen. En dan zien we later wel wanneer de laatste paar kilootjes eraf gaan.

    Oja... En morgen weer uit eten. Nu met mijn moeder, voor mijn vaders verjaardag
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ff ego, Ik heb zo weer wijnavondje met vriendinnen maar ik ga me proberen te houden aan 2 wodka-cola zero. Duimen jullie voor mij? :D

    @Fietwordtmama sterkte met je emo-tijd! (same here. :rolleyes:)
     

Deel Deze Pagina