kosten kinderopvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Wondertje, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    hallo,

    ik ben benieuwd wat mensen op dit moment betalen voor kinderopvang
    er is natuurlijk veel veranderd met alle nieuwe regels.
    en ik wil de oma's ook een bijdrage geven voor het oppassen maar dan zou ik een indicatie willen hebben wat opvang kost.
     
  2. Niet meer actief

    Wij zijn pas rond gaan kijken voor kinderdagopvang en overal zit het hier rond € 5,- per uur, waarvan je dan nog 2/3 deel terugkrijgt van de belastingdienst... En ze legden ook nog uit dat het afhankelijk is van je inkomen, maar dat begrijp ik nog niet helemaal. Wat je moet betalen is niet veel meer in ieder geval!
     
  3. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
  4. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ja ben al een paar keer bezig geweest maar snap er de ballen niet van.
    dus ik dacht misschien reageren er wat mensen en dan neem ik een gemiddelde en weet ik het ook ongeveer
     
  5. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    wij gaan ongeveer voor 2 dagen in de week 490 euro betalen en we krijgen terug van de belasting +_ 332 terug
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij betalen na teruggave vd belasting ong 80 a 85 eurocent in t uur.. Een schijntje dus (vergeleken met eerst)! Als t duur was geweest, hadden wij ook geen opvang kunnen betalen..
     
  7. lidia

    lidia Fanatiek lid

    wij betalen voor 2 dagen pw 512,- € in de maand en krijgen van de belastingdienst 428,-€ terug :D

    en dan hoef ik niets mee te nemen naar het kdv,, ze hebben alles daar,, dus het valt in ons geval mee wat we moeten betalen
     
  8. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    krijg je ook veel terug
     
  9. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    jij als je het vergelijkt weinig.
    maar dat zal dan salaris afhankelijk zijn
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hoe zit het dan met de werkgeversbijdrage? Krijg je die ook terug?
     
  11. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ja maar dat gaat tegenwoordig allemaal via de belasting.
    Dat werkt sneller en makkelijker!
     
  12. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Je zal het toch eht zelf even moeten uitrekenen.
    Op
    www.toeslagen.nl

    Ik betalal nml straks voor drie dagen toch echt 370 eur per maand , omdat ik redelijk verdien.
    Terwijl anderen die minder verdienen veel minder betalen.

    De berekening op die site ( proefberekening kinderopvangtoeslag)
    Het werkt heel simpel. Je vult in hoeveel uur opvang je per maand afneemt ( vaak betaal je per dagdeel van 5 uur bij het KDV) en je vult in wat eht per uurt kost. Verder nog je eigne en je vriends inkomen en voila daar staat wat je terugkrijgt van de belasting.

    succes
     
  13. Wondertje

    Wondertje Fanatiek lid

    7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    wat er dan uit komt is wat je terug krijgt?
    en toetsinkomen is dat per maand?
     
  14. nikita

    nikita Lid

    22 feb 2006
    48
    1
    0
    mijn dochters verzorgen
    Assendelft
    wij betalen voor 2 dagen per week 523 euro per maand en we krijgen 470 euro terug van de belastingdienst!
     
  15. emmetje

    emmetje Bekend lid

    13 jul 2007
    517
    0
    0
    Werkgevers betalen toch ook mee?!
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Werkgevers betalen aan de belastingdienst.
    Jij betaalt het KDV.
    Belastingdienst betaat jou.

    Wij betalen voor gem. 24 uur per week ruim EUR 600,00 per maand. Ik heb nog geen idee wat ik van de belastingdienst terugkrijg. Heb ik nog niet geregeld. Ons uurtarief is EUR 6,85 uit mn hoofd voor de eerste 35 uur per maand. Daarna EUR 5,85 per uur. We hebben dan wel hele flexibele opvang: halen/brengen tussen 05.30 en 23.30, in de maand vooraf rooster doorgeven en wisselen van dagen kan vrijwel altijd.
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heb even via de link van hierboven snel gerekend. Wij krijgen maar liefst EUR 86,00 per maand terug. Jippie! Pfff, baal echt zeg. Had het idee dat ik een paar honderd euro terug zou krijgen. Komt erop neer dat ik zo'n EUR 550,00 per maand ga betalen! Netto!
     
  18. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je krijgt sowieso 1/3 van de werkgevers (via de belastingdienst) tenzij het uurtarief boven het wettelijk vastgestelde maximum tarief zit.

    En als je dan ook nog eens de "pech" hebt dat je verzamelinkomen boven de 96.000 euro ligt, ja dan krijg je inderdaad niet zoveel terug van de blauwe enveloppen brigade.

    Groet van Kiki
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Kiki: voor zover ik begrijp krijg ik alleen van de belastingdienst geld terug en regelen zij het met mijn werkgever. Ik krijg toch niet en toeslag van de belastingdienst EN via de belastingdienst apart nog eens de tegemoetkoming van mn werkgever?

    En ik verdien best lekker maar ik kom echt niet in de buurt van de 96.000 hoor.
     
  20. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik denk dat je het verkeerd hebt berekend. Zelfs ik krijg meer terug en mijn/ons inkomen zit boven de 90000.

    Verzamelinkomen moet je jouw jaarinkomen opgeven en dat van je partner ( als je die hebt)
    Aantal opvang uren, is het aantal uren per maand dat je afneemt ( vaak is het 10 uur per dag bij een KDV)
    En dan de uurprijs.
    Zelfs wij met 3 dagen per week ( dus 30 uur per week) krijgen nog meer dan 300 euro pm terug.
     

Deel Deze Pagina