Kraambezoek en vaccineren

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mrsloonstra92, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik vond het prachtig en hartverwarmend om te zien hoe blij mijn neefjes en de kinderen van onze beste vrienden waren met ons kleine meisje. Ze waren trots, lief en zo voorzichtig. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ze niet zouden komen tijdens de kraamtijd. Het zou niet in me opkomen om te zeggen dat ze niet welkom zijn, die kinderen zijn onderdeel van mijn wereld en belangrijk voor ons.
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Ik zou ook niet op blote voeten willen lopen bij een ander in huis... En waarom moet jij gaan dweilen als iemand met schoenen in jouw huis loopt?

    Misschien is het beter om vooraf aan te kondigen dat mensen bij julie hun schoenen moeten uitdoen zodat ze zelf pantoffels mee kunnen nemen.

    Bedenk dat heel veel mensen hun schoenen ook niet uit willen doen. Je kunt ook te maken hebben met mensen die zich schamene voor hun voeten, zweetvoeten hebben of andere voetproblemen. En schoenen zijn gewoon een onderdeel van de outfit. Daarnaast bij dames die panty's dragen als je die uitdoet stinkt het vaak ook (ondanks de pantoffels). Ik zou absoluut niet blij worden als ik geacht wordt mijn schoenen uit te doen zonder dat ik dat vooraf duidelijk weet. Niet echt gastvrij om mensen zo in verlegenheid te brengen.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Zover ik weet is het bij iedereen de gewoonte om thuis schoenen uit te doen (deze visite waar ik het over heb)
    En om dan bij de ander je schoenen aan te houden vind ik erg onbeleefd. Een huis hoort schoon te zijn, daar wil je toch niet iemand in hebben die met schoenen van buiten in loopt? Dat is toch onwijs onhygiënisch? Vooral met een dreumes die soms kruipt en op de vloer speelt..
    Ik snap jou wel, maar hier is het heel normaal bij iedereen dat schoenen uit gedaan worden
     
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    @LolaBloem Dat is voor jou misschien normaal. Maar voor heel veel mensen is het niet normaal om hun schoenen uit te moeten doen als ze ergens op bezoek komen. Ik ken bijvoorbeeld echt niemand waar dat moet... Zelf doe ik thuis wel mijn schoenen uit maar ik eis dat niet van anderen.

    Blijkbaar is het bij jouw bezoek ook niet normaal aangezien je aangeeft dat ze het wagen om hun schoenen aan te laten.

    Wat normaal is en wat niet is voor iedereen anders. Je huis hoeft echt niet direct ontsmet te worden als er iemand met schoenen heeft gelopen.... Je wilt niet weten waar je dreumes nog inkomt. Of mag hij ook niet in de zandbak, naar de speeltuin of met speelgoed van andere kinderen spelen (dat vol zit met snot, smeer en poep ook als je het niet met het blote oog kunt zien)? Daar zitten nog veel meer bacterieen aan hoor! Ik zou hem dan ook maar niet in de tuin laten. Daar lopen ook vieze beesten en is het vol van zand en stof. Je klinkt een beetje alsof er problemen zijn met smetvrees. Ik hou ook van een schoon en fris huis. Maar bedenk mij ook dat het wetenschappelijk bewezen is dat het goed is voor de weerstand en allergieeen dat kinderen in aanraking komen met bacterieen en viezigheid.

    Verder vind ik het prima als jij graag wilt dat anderen hun schoenen uitdoen. Maar laat dat vooraf dan weten. Dan kan iemand zelf sloffen meenemen. Ik vind met mijn blote voeten in sloffen die door iedereen worden gedragen pas echt smerig!
     
    Grietjenb vindt dit leuk.
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Mijn kinderen zijn gedeeltelijk gevaccineerd en om de kans bijzonder klein te houden dat ze baby's konden besmetten, nam ik ze nooit mee op kraamvisite (sowieso heb ik ze geleerd nooit op een maxi cosi of kinderwagen te "duiken").
    Ik zou ook niet in het minst beledigd zijn als kersverse ouders dat aan me zouden vragen, maar dat is dus nooit nodig geweest, omdat ik dit uit mezelf al deed.
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Haha! Ik dweil misschien eens per week en hier kruipen/lopen een baby en een peuter rond. Die peuter loopt (samen met zijn grote broer) rustig met modder/zandbakschoenen in en uit, ook al weten ze best dat ze hun schoenen op de mat moeten uittrekken.
    Als ik klaar sta om weg te gaan en bedenk op de valreep dat ik nog even iets moet halen boven, dan loop ik met schoenen en al even naar boven.
    Gek genoeg (of juist daarom :) ) zijn mijn kinderen zelden ziek.

    In mijn omgeving is het juist heel gewoon om je schoenen aan te houden.
     
    LolaBloem en Grietjenb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina