kraamverzorgster die rookt....

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Compuserve, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Onze eerste kraamverzorgster rookte ( maar een keertje op een dag , netjes buiten ) . Geen last van gehad , zij mag toch ook gewoon haar pauze nemen ? Was echt een top kraamhulp , heel blij mee geweest ! Heb niks gemerkt van de rooklucht trouwens . Nee hoor geen problemen mee gehad .
     
  2. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb bij beide kinderen aangegeven dat ik geen rokende kraamverzorgster wilde. Wij roken beide niet en ik ben zelf gevoelig voor rook.

    Beide organisaties gaven aan hun best te doen en er rekening mee te houden, maar garanties konden ze niet geven.

    En.... de 1e keer kreeg ik toch een kraamverzorgster die rookte. Niet bij ons in huis (uiteraard), maar ik was er niet blij mee. Ik krijg hoofdpijn van rooklucht en had niet voor niets gevraagd om een niet-rokende kraamhulp.

    De 2e keer was dat voor mij reden om naar een ander bureau te gaan. Dit keer kreeg ik wel een niet-rokende kraamhulp. Dat was veel fijner :)
     
  3. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Wij hebben bij de intake duidelijk aangegeven geen rokende kraamverzorgster te willen. Wij roken beiden niet en ook al roken mensen buiten, ik vind de geur aan kleding/ handen echt vies!
     
  4. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Slecht dat er blijkbaar kraambureaus zijn die hun kraamverzorgsters laten roken onder werktijd.
    Bah, je hebt met baby's en een kraamvrouw te maken, ik vind het echt supergoor en erg onhygienisch en ongezond natuurlijk.
    Bij het kraambureau waar ik stage heb gelopen was het not done en zo hoort het.
    Maar andersom ook natuurlijk, als kraamverzorgster heb je recht op een rookvrije werkplek en dat is ook niet altijd het geval helaas...
     
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Vorig jaar heeft een groep wetenschappers nadelige effecten van 3e hands rook op gezondheid aangetoond. Het gaat hier dan om oude rookresten in bijvoorbeeld kleding en huizen (die vieze geur die iedereen vast wel kent). Als je een kv hebt die genoeg rookt om haar jas en kleding echt te laten stinken, zou ik haar dus niet in de buurt van mn pasgeboren baby willen hebben. Niks zo kwetsbaar als een pasgeboren baby :(. Bij weinig roken denk ik dat nadelige effecten verwaarloosbaar zijn. Toch zou ik het zekere voor het onzekere nemen en geen roker willen.
     
    gemini020 vindt dit leuk.
  6. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Absolute no go...... Ook al rookt ze buiten. Die stank en alle giftige stoffen gaan ook in haar kleding zitten etc.
    Had dat bij de intake al aangegeven. Maar organisatie waar ik zat gaf aan dat kraamzorg tijdens werk niet mag roken, ook niet onderweg naar t gezin toe oid.
    Gaat wat mij betreft gewoon absoluut niet samen.
     
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Gelukkig zijn de tijden veranderd. Mijn schoonmoeder vertelde dat de kraamverzorgster van haar (toen mijn vriend was geboren) gewoon rookte terwijl ze bij haar op bed zat.
     
  8. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bah, lijkt me echt niks! Niemand rookt in onze (schoon)familie. Ik vind roken niet alleen vies, maar ook heel irritant. Elke keer naar buiten voor zo'n peuk. Kost allemaal tijd.
     
  9. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn kraamverzorgster rookt en kwam vragen of wij dat erg vonden. Als een gezin het niet wil, rookt ze niet tijdens haar werkdagen. Ik heb er geen problemen mee. Ze wast haar handen en doet alcohol. En ze gaat eigenlijk roken als baby net slaapt dus dan duurt het nog 3 uur voor de volgende voeding. Plus het is mooi weer dus ik ruik het bijna niet. Maar ik vind het ook niet stinken dus dat scheelt.
     
  10. manamana

    manamana Fanatiek lid

    30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    No way, bah! Ik vind rook echt stinken en ben er ook nogal gevoelig voor. En dan heb ik het nog niet eens over een pasgeboren baby. Daar wil ik geen sigarettenrook bij in de buurt.
    Gelukkig hadden wij een kraambureau waar kraamverzorgsters niet mochten roken tijdens hun werk en hadden wij bij beide kinderen een niet rokende kraamverzorgster.
     
  11. jongemama1993

    jongemama1993 Fanatiek lid

    5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wij vinden het geen probleem, zolang ze (of hij uiteraard) niet binnen rookt en netjes naar buiten gaat.
    En dat de handen goed gewassen worden nadat er gerookt is.
     
  12. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier hadden we er nu ook eentje die rookte.. Was me niet eens opgevallen want had het niet geroken. Ik heb er geen problemen mee zolang ze maar niet enorm naar rook stinkt en ze gewoon haar handen wast. Zelfde met bezoek, als we dat niet zouden toelaten Dan zou de helft van mijn naaste familie mijn dochter niet vast mogen houden want er roken er veel in mijn familie..
     
  13. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Onze 2e kraamverzorgster rookte. Maar echt heb het geen 1 keer geroken. Ze trok altijd haar werkjasje uit en trok een handschoen aan. Daarna poetste ze haar tanden en waste ze haar handen. Op deze manier had ik er geen enkel probleem mee.
     
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Dat heb ik beide keren ook aangegeven.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou er zelf geen moeite mee hebben.

    Zolang ze buiten rookt, haar handen wast en een pepermuntje inneemt vind ik het prima. Oh en zolang ze niet elk uur buiten zou staan.

    Maargoed, ik ben een ex roker en een man die rookt, dus wie weet denk ik dan anders dan niet rokende mensen ;)
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Dan moet je dat vantevoren aangeven. Persoonlijk zeg ik nee absoluut niet, het zit niet alleen aan je handen maar zit ook in je kleren. Zonde om die kleine longen meteen te verpesten,
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Geen probleem... als ze daarna haar handen wast.. wat ze waarschijnlijk ook doet
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.030
    17.046
    113
    Vrouw
    Haha zelfde hier
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maakt me niks uit,ikga uit vande professionaliteit van zo iemand en die wassen hun handen netjes. Dan is er niks aan de hand. Maar hier ook een rokende opa en oma en die zou ik als ikvan dit forum uit moet gaan de rest van hun leven niet meer bij de kleinkinderen moeten laten:rolleyes:, beetje overdreven allemaal. Ik vind dat iedereen die keuze zelf moet maken, zo ook de kraamverzorgster.

    En als je een rokende kraamverzorgster weigert moet je het die week zelf maar oplossen vind ik. Een rokende leidster op een kdv kun je toch ook niet weigeren?? Gek gedoe.
     
  20. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik vind het sowieso al heel raar dat mensen die n de zorg werken roken. Juist die zouden zo veel beter moeten weten.
    Hier ook echt geen rokende kv! Onder geen enkele voorwaarde.

    En rokende fam: die hebben dan pech... Rook maar thuis, maar dat is er hooguit eentje, geloof ik. Trouwens wordt hier geen baby vastgehouden door kraambezoek als dat er meerdere tegelijk zijn.
     

Deel Deze Pagina