Lutenyl

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SaartjeH, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaartjeH

    SaartjeH Actief lid

    17 okt 2007
    134
    0
    16
    Receptioniste en leerkracht
    Zaventem
    Dames die ervaring hiermee hebben. Mijn dokter vermoed dat ik geen eisprong heb gekregen deze maand en schreef me 10 dagen lutenyl voor. Nu lees ik overal dat dit een anticonceptiva is... Terwijl het eigenlijk de bedoeling was om mijn regels op te wekken... Ik ben een beetje in de war...
     
  2. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hoi,

    Heb ff voor je op google gekeken en dit gevonden. Staat niks duidelijks in, maar het schijnt wel een anticonceptie pil te zijn. Vraag het anders aan je arts.

    Misschien kijkt er al lang niemand meer of hier nog wat wordt geantwoord, maar zag je vraag vandaag omdat ik zelf ook op zoek was naar meer info. Ik neem Lutenyl al een dik jaar als anticonceptiemiddel. Er staat geen uitleg op de bijsluiter wat je moet doen als je de pil vergeet enz omdat deze pil officieel niet erkend wordt als anticonceptiemiddel. Maar het is wel algemeen geweten dat deze pil zodanig de vorming van eicellen onderdrukt dat zwangerschap onmogelijk is. Ik ben deze pil beginnen nemen na de geboorte van mijn 2e kindje omdat ik niet meer naar de 'gewone' pil terugwilde (te veel lichamelijke en psychische bijwerkingen) en een spiraaltje ook geen uitkomst bood. Voor mij is Lutenyl echt een goede oplossing en natuurlijk fijn dat je die constant mag nemen dus geen menstruatie meer krijgt. Ik heb een keer aan mijn gyn gevraagd hoelang een ander conceptiemiddel gebruikt moest worden in geval een pil vergeten werd: 7 dagen. Weet alleen niet of 'een pil vergeten' meer dan 24 u betekent of slechts een paar uur zoals ik wel eens ergens gelezen heb op internet...

    Weet niet of je er iets aan hebt..
     
  3. SaartjeH

    SaartjeH Actief lid

    17 okt 2007
    134
    0
    16
    Receptioniste en leerkracht
    Zaventem
    Dank je voor je reactie! Mijn post was verplaatst en heb dan eventjes naar hier gekeken.
    Ik had het idd ook al opgezocht op google en je vind er niet veel info over. Ook in de bijsluiter is er weinig uitleg.
    Ik snap niet waarom mijn gyne het heeft voorgeschreven als anticonceptiva... Het was de bedoeling om mijn duiveltjes weer op te wekken... Ik snap dan niet waarom hij dit heeft voorgeschreven... :(:

    Toch bedankt voor je reactie, nu weet ik dat het een zachte vorm van anticonceptiva is zonder dat je je duiveltjes krijgt en je het mag doornemen :D
     
  4. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou met de gyn bellen en het hem/haar vragen. Je hebt toch recht op informatie?
     

Deel Deze Pagina