Krentenbaard en dan naar het strand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Grietjenb, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Vanmiddag met de kinderen lekker naar het strandje geweest hier bij ons dorp. Gezellig druk natuurlijk.
    Nu zag mijn vriendin een kind lopen met plekken op haar benen. Later vroeg ze aan dat meisje wat dat voor plekken waren. Dat was krentenbaard!

    Zou dat kwaad kunnen? En zou jij dat doen?
    Ik heb geen ervaring met krentenbaard, dus weet niet of dat verstandig is.
     
  2. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou het persoonlijk niet doen nee, blijkt erg besmettelijk te zijn en wil niet dat andere er hinder van zouden kunnen ondervinden. Als je krentenbaard hebt dan mag je niet eens naar school omdat het dus besmettelijk is, waarom zou je dan wel op het strand mogen komen. Toch?

    Of het kwaad kan voor jullie? Geen idee, het kan altijd.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Je mag ook gewoon naar school met krentenbaard, dus waarom niet naar het strand. Hier hebben ze het gelukkig nog nooit gehad, maar ik zou mijn kinderen er niet mee binnen houden. Net als met waterpokken eigenlijk.
     
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ja dat zou ik wel doen.
    En je mag hier ook gewoon naar school met krentenbaard.
    Kinderen hebben zo vaak iets besmettelijks.
    Ik zou het ook geen probleem vinden als er een kindje met krentenbaard op hetzelfde strandje zou spelen. Je deelt geen handdoek toch?
    Ik vind het echt zwaar overdreven om dan thuis te blijven.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Als je niet aan de wondjes gaat zitten dan loopt het wel los.

    Toen ik kind was had ik het vaak, mocht toen overigs niet naar school wat ik toen helemaal niet erg vond. Vond het zo erg om te hebben, zag er niet uit.
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Het lijkt mij vooral voor het kind zelf erg onprettig?
     
  7. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wanneer krentebaard behandeld wordt met zalf mag je gewoon naar opvang of school. Dus waarom niet naar het strand.

    Wanneer het niet behandeld wordt mag je weren. Maar ga er vanuit dat als het niet behandeld wordt je vanzelfsprekend thuis blijft
     
  8. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier dus echt niet hoor, je mag echt niet met krentenbaard naar school.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van krentenbaard heb je helemaal geen last.
     
  10. Koon

    Koon Niet meer actief

  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vreemd, dit is tegen het advies van de GGD in. Ik weet niet of een school dit wel mag.
     
  12. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Krentenbaard is erg besmettelijk als het niet behandeld wordt.
    Mijn dochter mocht met krentenbaard naar school, maar er werd wel gezegd dat ik om een zalfje moest, maar het advies van de GGD is dat ze naar school mogen.

    Misschien wordt dit meisje wel behandeld, vind het best brutaal om dat aan een vreemd kind te vragen.
     
    olleke vindt dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Dat ligt dan aan de school. Ggd advies is dat kinderen niet geweerd hoeven worden. Is ook tamelijk zinloos aangezien je al voor de plekjes besmettelijk bent.
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    ja hoor. ik zou mn kinderen ook gewoon laten gaan.
    ik zou me eerder druk maken om wat er allemaal op zo'n strandje ligt en vooral wat er in het water rond drijft dan om een kindje met krentenbaard:|
     
  15. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik weet het ook niet, weet alleen dat ze het gewoon niet willen hebben. Heb er ook nooit iemand verder over horen klagen ofzo.
     
  16. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
  17. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Hier op ons kleine dorpje kent iedereen elkaar, dus was het voor ons geen vreemde hoor;)

    Dank je wel voor alle antwoorden. Juist doordat ikzelf nooit te maken gehad heb met krentenbaard weet ik er maar weinig van.
    Ik maakte me geen zorgen hoor, vroeg het me gewoon af....
     
  18. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Van krentenbaard kan een kind best last hebben. Mijn zoon zijn hele armen hebben er eens onder gezeten, dat was echt geen pretje hoor!

    Ik zou mijn kind absoluut niet meenemen naar een strand, maar dan vooral omdat het mij niet hygiënisch lijkt om zand in de wonden van krentenbaard te krijgen.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het zelf heel erg gehad en mijn kinderen een aantal plekjes. Nooit last van jeuk of pijn gehad. Alleen de behandeling was in mijn geval wel irritant vond ik.
     
  20. Treez

    Treez Niet meer actief

    Mijn kind heeft nu krentenbaard en we zijn het weekend naar het strand geweest. Ze heeft nergens last van. Wel voor de zekerheid de nog open plekjes afgedekt, zodat er geen zand in komt. Hier mag je ook gewoon naar school. Het is al besmettelijk voordat je plekjes ziet. Thuis houden is dus zinloos.
     

Deel Deze Pagina