Krentenbaard en dan naar het strand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Grietjenb, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Los van de besmettelijkheid is het absoluut niet aan te raden om een kind met vlekjesziekte bloot te stellen aan veel zon.

    Kans op lelijke blijvende littekens is dan vele malen hoger.
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons mag je naar school als je 24u gesmeerd hebt met fusidinecreme.
    Of ik ermee naar het strand zou gaan hangt een beetje af van de hevigheid van de krentenbaard; mijn zoontje heeft 2x een paar van die gele korstjes op zn bovenlip gehad, daar kun je prima mee op stap denk ik. Als je hele been of romp onder de plekken zit lijkt het me voor het kind zelf ook niet hygiënisch om daar in de lokale zwemplas mee te gaan poedelen (brrrrrr)
    Maar aan de andere kant, we hadden ooit een kindje op school die een heel hardnekkige variant had die wel 3 maanden last bleef houden van vlekjes. Dan is het ook zielig om zo’n kind de hele zomervakantie zo te moeten beperken.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dan is school niet goed op de hoogte. Zodra je behandeld wordt is het nog maar 24 uur besmettelijk.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn oudste hebben het heel vaak gehad en vonden het toch wel pijnlijk/prikkend. En met vaak bedoel ik periodes van soms elke maand wel een plek. Zou wat zijn als ze dan elke maand een week binnen hadden moeten blijven. Ze hadden het overigens nooit tegelijk en de jongste of wij hebben het nooit gekregen. We hebben wel standaard fucidine in huis.
     
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Zwemmen en strand zou ik niet doen ivm hygiëne. En onze kinderen hadden er afgelopen voorjaar toch flink last van :(
    De jongste had het onder andere in zijn neus.
    Ze mogen inderdaad wel naar school, maar ze waren er allebei behoorlijk ziek van en hebben een kuur gekregen i.p.v. zalf.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou bang zijn voor viezigheid in de plekjes en daardoor nog een extra infectie erbij. Dat is ook de reden waarom ze hier bij waterpokken adviseren thuis te blijven van school; op school is de kans op bv een bacteriele infectie van waterpokken groter en daardoor ook weer kans op grotere littekens.
    Met krentebaard gingen ze hier wel gewoon naar school, ze werden behandeld met zalf.
     
  7. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Het is open water, stroomt dus alle viezigheid spoelt weg;)

    Het lijkt mij ook dat zand ed in de plekken niet fijn is.

    Maar met zulk weer je kind lange tijd thuis houden lijkt me ook geen pretje.
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Dan doe je ze een t-shirt en een broekje aan en zorg je voor een parasol oid. Mijn opmerking ging vooral over de besmettelijkheid. Het is net als met waterpokken onzin om een kind af te zonderen. En als je naar school kan, kan je ook naar het strand. Nou ben ik zelf niet zo’n strandganger, maar ik zou mijn kinderen dus niet binnen houden. Ook thuis zouden ze buitenspelen en dan waarschijnlijk wat zon pakken.
     
  9. Lorelai01

    Lorelai01 Lid

    11 jul 2018
    10
    3
    3
    Vrouw
    Zou het zelf niet doen. Maar meer omdat het dan door eventurel in het water weer nat wordt en wellicht weer gaat broeien :)
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat kan, maar als willekeurige omstanders aan het kind kunnen zien welke kinderziekte het heeft op een strand, zijn de open wondjes waarschijnlijk onvoldoende beschermd tegen de zon.

    En blijvende plekjes in het gezicht of de nek omdat de ouders persé met 30graden naar het strand willen met een ziek kind is gewoon onnodig. Los van de besmettelijkheid.
    Lastige is dat de gemiddelde leefgewoontes bij ons helemaal niet ingericht zijn op de temperaturen die we nu hebben.

    En zee of een plas is niet zo erg, maar een kind met open wondjes in een zwembad vind ik zelf echt niet fris. In onze binnenbad mochten kinderen met waterpokken niet naar binnen, had niks met besmettelijkheid te maken maar met hygiëne.
     
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.951
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier mochten ze met krentenbaard wel naar het kdv komen. Alleen als ze de zalf
    meenamen en de plekjes goed ingesmeerd werden steeds.
     
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Zelf zou ik het niet zo snel doen maar meer omdat ik dan toch bang ben dat er zand of (vies) water in de wonden komt, of door het badderen de korsten week worden en er weer afgaan.

    Besmettelijk zijn ze inderdaad al voordat de uiterlijke kenmerken zichtbaar zijn, dus thuishouden om besmetting te voorkomen is dan zinloos omdat de besmetting al dagen eerder heeft kunnen gebeuren.
     
  13. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij zijn net terug van vakantie en hebben gewoon in de zee gezwommen, ondanks dat mijn zoontje krentenbaard had. Goed afgeplakt met speciale pleisters. Volgens het RIVM zit de besmetting in een zwembad ook niet in het water (is nooit aangetoont in ieder geval) maar door de handdoeken die worden gebruikt en dan op de grond worden gelegd.
     
  14. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Hier mogen ze ook gewoon naar school als ze behandeld worden.


    Jongste dochter heeft ook met zulk warm weer heel erg gehad.
    Kon amper lopen of zitten. Veel pijn en jeuk.
    Ik kon niet geloven dat ze er geen littekens aan over zou houden maar na een half jaar zag je niets meer.

    Ik zou bij grote plekjen niet naar het strand gaan omdat ze daar toen niets zou kunnen.
    Niet omdat ze anderen zou besmetten.
     

Deel Deze Pagina