maxi-cosi in de auto, gordels te kort help!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jessica507, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    Hoi meiden

    vandaag zijn we voor een andere auto weeste kijken, ik heb hele leuke kleine 5 deurs gezien ( o.a. daihatsu move) maar nu komt het probleem, in alle auto's waar ik in heb gezeten zijn de gordels te kort zowel achterin als voorin en de maxi-cosi kan ik dus zo niet in de auto zetten.

    ik heb wel gehoord van zo'n easy base syteem,
    maar hoe zit dat dan, kan je die gewoon bevestigen in de auto en kan je dan de maxi-cose erop klikken ofzo? en heb je dan geen gordels nodig?
    kan deze dan ook voorin of is het systeem niet zo makkelijk te bevestigen? en weten jullie of die in iedere auto past?

    of is er nog een andere oplossing als de gordels te kort zijn?
    help help

    advies gevraagt! :)
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Wij hadden een easybase, ideaal, dan hoef je de maxicosi er alleen op te klikken en geen gedoe met gordels.
     
  3. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben het zelfde probleem als jou. en hebben toen ook een easybase gekocht. het goed koopt bij babydump 99 euro. (goed koop is het niet dus)
    en die bevestig je met de gordel het bevestigen is best makkelijk als je het een maal door hebt. en de maxi cosi er op en er af halen is zo makkelijk. veel makkelijker als dat geklooi met die riemen. zeker achter in. iediaal
     
  4. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi meiden,

    misschien een stomme vraag maar welke auto rijden jullie? want ik heb begrepen dat hij niet in elke auto kan en ik wil graag de daihatsu move gaan halen maar ik kan er nix over terugvinden op internet. en ik maak me nu toch wel een beetje druk want in mijn huidige auto ( fiat sinquciento sport) kan de maxi-cosi niet in en ik heb niet zo heel veel weken meer!
     
  5. Premama

    Premama Actief lid

    19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    De easy base kan ook weer niet bij elke maxi-cosi, dus dat is ook nog een leuk aandachtspuntje.

    Bij ons zijn de gordels ook erg kort; oude auto. Ik zet nu de voorzitting helemaal naar achteren (niet de leuning, maar de zitting zelf). Dan doe ik eerst de gordel over de beentjes van de baby en klik ik hem vast. Daarna trek ik de rest van de gordel zover mogelijk uit en schuif de mc iets schuiner, zodat ik de gordel er net overheen kan schuiven... Dan gaat het precies.

    En als we met zijn drietjes in de auto zitten, gaat een van ons achterin en kan die de baby goed in de gaten houden.

    Wel ff checken of je geen airbag hebt voorin...

    Succes!
     
  6. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De easy base past in bijna iedere auto hoor. Wij hebben hem ook, en wij hebben een daihatsu cuore en een fiat stilo.
    Alle nieuwe maxi cosi cabrio modellen kunnen er op. Ik heb hem in de aanbieding voor 89 euro gekocht bij Baby Anco.

    Evt. zou je ook een langere gordel kunnen laten plaatsen.
     
  7. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik heb een nieuwe maxi-cosi cabriofix gekocht, maar ik dacht dat die dus in iedere auto paste, totaal niet bij nagedacht dat de autogordels wel eens te klein konden zijn.
    ik kon het terplaatse ook niet passen omdat ik toch van plan was om een 5 deurs auto te kopen en ik rij nu een 2 deurs.

    helaas is het ook geen oplossing om de zitting helemaal naar achteren te doen, dan past het misschien net ( in de daihatsu move) maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen.

    nogmeer adviezen?
     
  8. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Je kunt
    - een langere gordel nemen
    - een easybase er in zetten
    - een ander autostoeltje proberen

    Heel veel andere opties zijn er toch niet?
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    dit hadden wij ook in de vorige auto (opel astra) en hebben toen besloten dat de maxi cosi verlopig voor kwam op mijn plek en ik achterin want daar paste hij wel. In onze nieuwe auto hebben wij dat probleem gelukkig niet gehad .
     
  10. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bij ons paste de maxi cosi wel in de gordel (netaan) Toch hebben wij de easybase gekocht. Echt ideaal hoor, zou niet meer zonder willen.
     
  11. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje, je zou toch niet verwachten dat gordels niet om een maxicosi passen. Heb daar eerlijk gezegt nog nooit bij nagedacht, dacht dat het altijd wel zo passen. Wij hebben een Renault Laguna uit 2004 en een Chevrolet Matiz uit 2005, weet iemand of de maxicosi cabriofix er niet op past?
     
  12. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    De EasyBase past in elke auto met driepuntsgordel (bij mij niet midden op de achterbank, maar wel aan de zijkanten - mijn auto is uit '91 en heeft dus ook nog korte gordels).
    Je bevestigt hem dus met de gordel, maar de base heeft veel minder gordel nodig dan de MC zelf, en past dus ook op "te korte" gordels.

    Is luxe joh - klik erin, klik eruit, in stortregens e.d., nooit gemier met gordels want de easybase laat je daar gewoon zitten.
    Maar als je die zitplaats vaak nodig hebt voor anderen, is het wel lastig: de easybase is zo zwaar, dat je hem niet los in de auto mag vervoeren.

    Alternatief: ik heb wel eens gehoord van gordelverlengers, informeer eens bij je dealer.

    Trouwens als je de MC op de bijrijdersstoel zet, moet die stoel wel helemaal in de achterste stand.
     
  13. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    @Consider ik denk dat zulke nieuwe auto's altijd al langere gordels hebben, toen bestonden kinderstoeltjes immers al. Anders gewoon even gaan passen bij een babywinkel!
     
  14. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    De easy base kan in elke auto.

    en alle nieuw maxi cosi passen haast in geen enkle auto.omdat de stoeltjes groter gemaakt zijn. dan de ouder versie's mijn vader heeft een gloed nieuw kia carens en daar past de maxi cosi maar net in op de achter bank.
    dus kun je na gaan.
     
  15. jimmy

    jimmy Bekend lid

    14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Hij past in elke auto met drie-punts gordel..
    Mijn auto staat ook niet in de lijst, maar hij past wel..
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gordelverlengers zijn zo gehaald....
     
  17. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    we hebben dat probleem alleen bij mijn auto, de auto van mijn man ( ford station) is groot genoeg en daar past de mc wel op de achterbank.
    maar ja niet in die van mij :)

    hij kan opzich wel voorin in de daihatsu move, maar ik heb gelezen dat het veiliger is om deze achterin te zetten achter de passagiersstoel.
    bovendien denk ik dat als ik de mc voorin zet dat ik dan te veel afgeleid word door de babe, vandaar dat ik als extra optie evt de base wilt kopen.

    maar even over de gordelverlengers, dat mag toch helemaal niet?
     
  18. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Volgens wie niet? Je kunt gewoon een langere gordel laten installeren bij de garage of dealer.
     
  19. aliekeleppink

    aliekeleppink Fanatiek lid

    2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Wij hebben 2 easy fix systemen gekocht.
    Zelfde als de base, alleen dit is dan te bevestigen met haakjes die je in je auto standaard hebt (alleen in nieuwere auto-s volgens mij)

    Lijkt me echt superpraktisch, wij mogen het bijna proberen :D

    Langere gordels laten installeren is misschien een oplossing en anders inderdaad een base kopen
    vraag eens bij de dealer
     
  20. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    maar dat is iets anders dan een gordelverlenger :)
     

Deel Deze Pagina