Kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mien30, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Binnenkort komt er iemand van het kraambureau langs voor de intake.
    Ik wil graag een oudere niet rokendekraamverzorgster.
    Jullie nog tips waar ik aan moet denken?
     
  2. angelina85

    angelina85 Actief lid

    25 okt 2013
    241
    2
    18
    ik werk als taxi chauffeur
    Laar DL
    Dat je wel een klik met die dame hebt, en wat je van haar kan verwachten als ze bij je is.

    En wat je graag zelf in handen wil houden
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wil je borst of flesvoeding gaan geven? Ik wilde graag iemand met veel ervaring/kennis van borstvoeding .
     
  4. Marrie28

    Marrie28 Fanatiek lid

    27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Zouden er überhaupt rokende kraamhulpen zijn? Lijkt me echt heel goor. Ik wil gewoon een leuk mens die ook leuk met de andere kinderen is. Heb via de waarden 3x zeer ervaren dames gehad, alledrie even leuk (en streng naar mij toe mbt rust nemen ;))
     
  5. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ze kunnen vragen of je een stagiaire wil.
    Ik heb ook gezegd dat ik geen beginneling wil ivm eventuele hulp bij borstvoeding en ik wil gewoon iemand met veel ervaring.
     
  6. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Die zullen er vast wel zijn ja.. maar mag hopen dat je daar geen last van hebt want zou het ook echt ranzig vinden als iemand met zn rookgeur/handen aan mijn baby zit, blergh
     
  7. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Ik wil borstvoeding gaan geven, dus dat is wel een goede.
    Verwacht dat er wel rokende kraamhulp zijn, in iedere tak zijn er rokers.
    Het is iemand die alleen de intake afneemt, zij zal dus niet komen kramen.
     
  8. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Huisdieren? Ik heb wel gevraagd toen naar een kram die ook eventueel de hond wilde uitlaten als mijn man een vroege dienst had en dus al weg was. hoort niet bij de taken maar wel aangegeven dat ik dat wel prettig zou vinden. Is ook gelukt hoor.

    Misschien nog over visite nadenken en hoe zij hier mee om moet gaan? Wil je de baby "uit handen geven" of de eerst paar dagen niet? Dan kan de kraam dit ook voor je zeggen als je dat zelf gek vind om te doen.
     
  9. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij krijgen onze 2e, dus intake ging via de telefoon. Veel gegevens hadden ze nog. Wel uitgebreid gehad over het feit dat ik geen borstvoeding wil geven en de reden waarom. Ook vroeg ze of we een stage-loper wouden. Ik heb gezegd dat ik(uit eigen ervaring)iedereen een stage plek gun, maar dat het gezien onze gezinssituatie en drukte rondom ons eigen bedrijf geen goed idee is. Dit was ok.

    Schrijf vragen op, of andere zaken die je wil bespreken. En hou dit bij de hand tijdens het gesprek. Vaak kom je tijdens het gesprek ook nog wel op zaken die je belangrijk vind.
    Veel succes!!
     
  10. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Lastig. De gene die de intake doet is meestal niet de gene die je krijgt.

    Belangrijk is dat je een klik hebt en je op je gemak voelt bij haar. Ze moet eventueel elke dag je hechtingen checken en helpen met borstvoeding.

    Onze enige eis was eigenlijk dat ze niet bang was voor honden omdat we er 2 hebben.
    Dus weet niet of jullie overige huisdieren hebben :)

    Daarnaast kookt (avond) de ene wel en de ander niet. Dus dat kan je meenemen in je intake.
     
  11. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Wij hadden maar weinig eisen, een kraamhulp die ervaring had met borstvoeding, niet rokend, fries sprekend en iemand die mij niet continu ging lopen vertellen wat goed voor me was 🙈 2x super gelukt 😃
     
  12. Roose79

    Roose79 Bekend lid

    9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ik denk dat je de voor jullie belangrijkste punten hebt benoemd. Als je het niet goed weet kun je ook vragen wat je mag verwachten van een kraamverzorgende. Sommige kraamvrouwen hebben een heel eisenpakket terwijl het grootste deel niet bij de taken vd kraamverz. hoort.
     
  13. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij hadden denk ik maar één eis "dat de kraamverzorgster lief was voor de oudste".
    ML was nml thuis, die zorgde voor mij en de baby kon ik zelf wel voor zorgen. HH werk deed ML, dat houden we liever in "eigen beheer";).
    Kraamverzorgster was zo lief voor onze teruggetrokken oudste, dat ze dit keer weer komt kramen (ook al moet ze er nu een uur voor rijden) .
     
  14. Happymom2010

    Happymom2010 Bekend lid

    11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik heb het bij de jongens maar gewoon op me af laten komen na het intakegesprek. Ben niet veeleisend dus ging prima. Nu is mijn beste vriendin aan het leren voor kraamverzorgende en zij zal bij ons komen in november, hoe leuk!
     

Deel Deze Pagina