Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ja ze dacht niet dat het nog zou gaan draaien hoor nu maar er is wel wat ruimte over dus vandaar het beladvies en plat liggen indien mn vliezen breken.
    Ik zie er ook altijd toonbaar uit. Niets geen blote dijen of navelshirts, het idee :eek:
    @Sado en @Ukkie1 gaat echt opschieten voor jullie he!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hahaaa die met dat jurkje! Misschien ziet ze het niet door die dikke buik maar dan zou mn vriend toch echt zeggen kleed jij je nog maar even om. :roflmao:

    Mijn jurkjes zijn inmiddels ook topjes dus die trek ik niet meer aan. Heb een zwangerschaps jurkje tot de knie dus dat gaat prima. Nu nog maar even op zolder duiken of daar mijn luchtige maxi rokken nog liggen..

    Zooo spannend meiden waarbij het al flink rommelt! Ik krijg er zelfs de kriebels van haha. :roflmao: "gelukkig" duurt het hier nog ff.

    Vandaag weer aan de knutsel geweest. Dit is tot nu toe het resultaat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    maansneeuw, Lill, Star2017 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Gisteravond opeens wat kleine spetters rood met afvegen.. Nu weer over.
    Bij mijn zoontje nooit opgemerkt, iedere zwangerschap is toch heel anders hè! Ben benieuwd of het iets te betekenen heeft, misschien verweken van de baarmoedermond ofzo? Jullie nog ideeën?
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Ik denk verweking! Vorige zwangerschap ook niet gehad en nu sinds maandag af en toe.
    Terwijl ik typ bedenk ik me dat er bij mij al een volledige verweking is (en ik verlies dus ook af en toe wat bloed) dus het zou ook iets anders kunnen zijn. Geen idee wat, eigenlijk!
     
    joyce2086 vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Jaja over 24 uur ben ik al in het ziekenhuis :D
     
    Secretangel, maansneeuw, Star2017 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ziet er al leuk uit!
     
    indy90 vindt dit leuk.
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Hee dames
    Even een vraag aan jullie.
    Jullie krijgen uitkering van uwv toch? Ik las nu dat dit inclusief vakantiegeld is dus je dit niet apart meer krijgt in mei.
    Maar krijgen jullie het bedrag wat je van uwv te horen hebt gekregen precies of hoe zit dat?
    Want het is bruto dus er gaat nog flink wat vanaf.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    In de meeste gevallen betaalt je werkgever gewoon je loon door en declareren zij dit (zonder dat jij hier omkijken naar hebt) bij het UWV. In dat geval verandert er dus helemaal niets voor je.
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Zo spannend!!! :D
     
    Sado vindt dit leuk.
  10. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ik krijg gewoon normaal betaald via het werk. Dus ook gewoon vakantiegeld volgende maand.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik werk alleen in de zorg dus mijn loon is erg verschillend ivm weekenden enz.
    Maar ben benieuwd. Even afwachten dan maar.
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    @LizMe ik werkte tot voor kort als verpleegkundige in t ziekenhuis, had dus ook ORT. Tijdens je verlof krijg je gewoon doorbetaald en een soort vergoeding voor je ORT. Je vakantiegeld komt gewoon in mei, net als altijd. Tenminste, zo ging t bij mij! Momenteel werk ik op de polikliniek, dus geen ORT, maar verder zelfde verhaal.

    @Sado Spannend he? Heb je al erg veel zenuwen of valt t wel mee? Je hebt wel nog net de warme dagen meegepikt zo ;)

    Hier alles wel goed. Heb t wel zwaar, haha. Hijg, puf. Ik slaap beroerd, mn darmen zijn van slag, ik heb vooral snachts wel veel voorweeen laatste dagen. Ik hou door de warmte wat vocht vast en dat vind ik toch zo een rotgevoel... Maar nog een paar dagen en dan ga ook in t ziekenhuis in!!

    Ik hoop vooral heel hard nu dat bovenstaande voor genoeg ontsluiting zorgt... Ik zie zo op tegen eventueel een ballon en dagen wachten tot je kan gaan bevallen... hoop echt dat dat me bespaard blijft. Maargoed, echt veel er aan doen kan ik ook niet verder!

    Verder maar een beetje lui. Huishouden laat ik maar een beetje met deze hitte. t weekend wil ik alles van boven tot beneden goed soppen etc. zodat ik na mn bevalling in een schoon huis kom. Dus nu doe ik alleen ff t hoognodige ;)

    Ik ga lekker de tuin in, met mn voetjes omhoog!
     
    LizMe, Star2017, Sjaslique en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Lekker rustig aan @Ukkie1 je hebt je energie straks nog hard genoeg nodig :)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Ah, dan geen idee, eigenlijk! Heb je geen post ontvangen van het UWV? Als het goed is bevestigen ze wat je dagloon wordt :) In die brief staat geloof ook wie je uit zal betalen.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Zenuwen vallen eigenlijk wel mee! Heb wel zo m’n angsten natuurlijk, maar kijk er vooral erg naar uit om onze zoon vast te houden en van alle kwaaltjes en ongemakken af te zijn. Die we na de bevalling natuurlijk gewoon inruilen voor kwaaltjes die dáár bij horen (hechtingen, bloeden en andere ellende), maar ach:roflmao:
    Vanacht weer compleet verrot geslapen door constant weeën (niet regelmatig, helaas), dat ben ik nu wel zat.
    Ben vooral erg benieuwd hoe lang het gaat duren. Hoop stiekem net als de vorige keer net in de middag alles weer achter de rug te hebben, maar durf niet te hopen, haha. Zul je net zien dat het nu opeens 20 uur duurt:$

    Ben vanmorgen bezig geweest met wat kleine dingen in huis (wc’s nogmaals schoonmaken, bed verschonen, etc) die ik dinsdag ook al gedaan heb, maar kom graag in een brandschoon huis thuis morgen/zaterdag:o:

    De rest van de dag maar even lekker ontspannen:thumup:


    Zou fijn zijn als je voldoende ontsluiting hebt! Scheelt een boel tijd en frustratie, geen ballon hoeven... Met hoeveel cm startte je vorige keer?
     
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hahaha. Ja herkenbaar, ik denk ook dan kan ik dit weer en dat weer.... Maar vorige keer had ik heel erg veel pijn vd hechtingen en ik vond dat bloedverlies zo vies hé. Die stolsels, brrrr.
    Ik vind t nog steeds zo onwerkelijk. Kan me er niks bij voorstellen dat ik straks een baby heb. Gelukkig weet ik k dat t goed komt, k had bij m'n zoontje ook zo een leeg gevoel op t eind... Maar zodra ik m vasthad was t goed :) maar t is wel vervelend, t lijkt of k zometeen wakker word uit een droom.


    Ik startte toen met 3 cm. Vliezen gebroken om ik geloof half 9 en om half 1. Volledige ontsluiting. Als m'n zoontje had gepast dus een heeeeel vlotte bevalling. Dus daar ga ik nu weer voor, haha!
     
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ooh en dat schoonmaken dus ook. Ik ga t weekend alles uitgebreid boenen en poetsen en laatste dingen klaarzetten wiegje naast m'n bed enzo, boxkleed erin dat soort dingen. En indd bedden verschonen, badkamer en wc uitgebreid poetsen, koelkast en keukenkastjes nog eens grondig schoonmaken... M'n handen jeuken nu wel maarja om t nou vandaag te doen en dan zondag weer..... Is een beetje te gek ;)
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Vreselijk dat bloed en stolsels ja, gaaatverdamme :( En inderdaad die hechtingen die lekker gaan broeien en irriteren, brrrr. Maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen:thumup:


    Nou dat klinkt netjes, toch!! Klinkt erg als mijn bevalling qua tijden :D
    Was je toen ook 38 weken met die 3cm? Ofnee, iets verder al, he? Ze zeggen wel dat je bij een volgende bevalling sowieso al een voorsprong hebt, dus dan moet die 3cm nu ook goedkomen, toch:cool:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113

    Ik heb mezelf gewoon toegezegd geen hechtingen te krijgen dit keer, hahahaha.

    Ik was toen 40 WK precies. Maar toen had ik al een heel aantal weken verweekte bmm en 1 cm. Dus na 3 x strippen was t 3 cm.

    Nu was t 2 WK geleden nog maar een vingertopje en bmm nog niet volledig verweekt... Ze willen alleen pas maandagmiddag een x strippen. Ik had liever vandaag of morgen al een x gegaan en dan event zondag nog ofzo. Maar vonden ze geen goed plan...
     
  20. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Nog iets meer als 12 uur @Sado spannenddd!
     

Deel Deze Pagina