Laatste maand van 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Yasmientje14, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wat vervelend! Ik kan me helemaal voorstellen dat je op bent... Niet genoeg slaap/rust krijgen breekt je echt op he. Ik heb niet echt een tip helaas, maar ik hoop dat hij snel weer in een rustigere fase komt. Gaat hij ook naar een oppas/opvang?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ach, balen, @Wenda ! Zo vervelend als je niet kunt uitrusten als je dat gewoon nodig hebt. Heeft hij last van z`n mond door de kiezen? Helpt een paracetamol misschien een keer voordat hij gaat slapen? Misschien een keer de kids naar iemand brengen (moeder, zus, schoonzus, vriendin, buuf) zodat je een keer een middag kunt bijslapen? Is een korte termijnoplossing, maar misschien helpt het je net weer een dag door?

    @Monet wij hadden op dezelfde dag de suikertest. Ik heb gevraagd wat de waardes waren toen ze die invulde. Naar mijn idee waren ze prima (5.6 nuchter en 6.9 2 uur na het drankje) maar daar deed de laborante nogal geheimzinnig over. De vk zei vanmorgen dat ze prima waren en dat ze onder de 7.8 moeten blijven. Ik zou ervan uitgaan dat er wel gebeld zou zijn als het niet goed was, want dat heeft wel consequenties. Wanneer moet je weer naar de vk?

    @happymom21 Mooi buikje hoor! Heerlijk dat je al zo`n eind bent met het kamertje etc.! Enne, offtopic, wat een grappige pictoplanner hangt er aan je koelkast, zelf gemaakt?

    Vanmorgen naar de vk geweest, gewone controle. ML was nog thuis dus die is gezellig mee geweest. Ik had aangegeven dat ik zoveel opmerkingen kreeg over de grootte van mijn buik. ML deed nog een duit in het zakje dat hij `m ook echt groot vond, terwijl ik het zelf best wel vind meevallen. Maar ik weet het gewoon niet meer van eerdere zwangerschappen.
    Maar de hoogte van mijn baarmoeder was prima, net boven m`n navel, voelt allemaal niet extreem groot aan, en omdat ik behoorlijk last van mijn buik heb ging de vk ervanuit dat het gewoon de rek is die er een beetje uitraakt. :oops: :rolleyes: Dat wordt nog wat om het straks weer enigszins in vorm te krijgen.
    Bloeddruk was goed, Hb 7,5 en inmiddels zo`n 12 kilo erbij...

    Ben vergeten ML te vragen mijn buik op de foto te zetten, vanmiddag L even vragen, dat vindt hij vast wel leuk om te doen.
     
  3. happymom21

    happymom21 Niet meer actief


    Dat is idd mijn pijn wat door trekt naar mn been ik ben nu elke nacht 3 a 4x wakker erdoor
     
  4. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    @MirW haha ja zelf gemaakt idd kreeg elke dag t horen van zoon lief wat gaan we doen waar moet of gaan we heen??

    Dus nu kan die met een magneetje elke dag aanstippen en weet die precies wat die heeft die dag!

    @Wenda pff.... dat s wel vermoeiend snap heel goed dat je op bent!
     
  5. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    @Elisabetta , nee hij is eigenlijk altijd thuis. Donderdag had mn schoonzusje hem even opgehaald. Dat was wel lekker want de oudste was naar de psz. Maar het gebeurd niet vaak.

    @MirW , ja denk dat hij daar wel last van heeft. Hij heeft nu ook een hele rode wang. Paracetamol heb ik al geprobeerd maar werkt niet afdoende.
    Hij is nu ook gewoon huilerig omdat hij moe is. En een beetje koortsig.

    Ik weet op korte termijn eigenlijk niet waar ik hem heen kan brengen. Maar ik zal eens even zien of het lukt.

    Fijn dat alles goed was bij de vk! Haha het gaat hier ook niet meevallen om mn buik weer weg te krijgen ben ik bang. Mn buik zit ook nog vol striae van de vorige zwangerschappen.

    @happymom21 , dat is wel handig voor je zoontje!
     
  6. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Dentinox hielp bij mijn zoontje heel goed toen zn tanden en kiezen doorkwamen
     
    Wenda vindt dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
  8. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik geloof dat het met zoontje weer de goede kant op gaat! Hij sliep gisteravond al redelijk snel en kwam vannacht maar 1 keer. Dus dat is wel erg fijn.

    Ik zit nog niet helemaal lekker in mijn vel maar dat komt denk ik door alles bij elkaar. Zal binnenkort wel weer beter gaan denk ik
     
  9. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Torretjeee vindt dit leuk.
  10. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Ook al zon mooie buik we worden lekker rond he haha
     
  11. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Haha ja rond zeker al.. gister nog iemand die verbaasd was dat ik nog tot 20 december moet. Vond dat ik eruit zag alsof ik op springen stond o_O
     
  12. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik weet het niet meer van de vorige keer. Maar ik heb het idee dat de baby altijd rechts ligt. Je ziet ook aan mijn buik dat rechts gevult is zeg maar. Hebben jullie dat ook?
     
    Monet vindt dit leuk.
  13. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Haha, grappig! Hier namelijk precies hetzelfde. Soms is mijn buik hard en als ik dan op mijn rug lig, is er echt rechts een hele duidelijke bobbel en links niks. Vaak voel ik aan de linkerzijde getrappel.
     
  14. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier gaat ze eigenlijk alle kanten op. Ze heeft niet echt een voorkeurskant geloof ik.
     
  15. happymom21

    happymom21 Niet meer actief

    Hier links en rechts ligt er net aan hoe ik heb gelegen en voel hem helemaal tegen mn buikwand kan hem gewoon voelen en soms vastpakken!
     
  16. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Ja hier ook alle kanten op, maar hij/zij is echt heel actief. Zodra ik stil zit begint het getrappel weer :)
     
  17. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Leuk is dat. Hier juist een rustig kindje. Tenminste vergeleken met haar broers vind ik haar echt rustig. Ik voel haar voldoende maar de jongens waren veel lomper naar mijn idee:D
     
    Elisabetta vindt dit leuk.
  18. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Grappig. Onze dochter was in de buik juist heel druk en mijn zoon veel rustiger. Nu is het omgekeerd ;)
     
  19. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja hier ook wel druk getrappel vooral op mijn blaas. Maar duidelijk voorkeur voor rechts. Veder zijn ze wel even druk denk ik. We zijn gister al iets veder gekomen met de baby kamer. En vandaag hebben we een co sleeper opgehaald. Beetje bij beetje komen we er wel :D
     

Deel Deze Pagina