Lange adem! Meer dan 2 jaar proberen zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Frummels, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik zou het fijn vinden om te kunnen praten met vrouwen die net als ik heel lang moeten wachten op de komst van een kindje.

    Ik trap af met mijn verhaal. In februari 2015 de pil de deur uit en in ronde 5 zwanger. Wat was ik blij! Maar helaas kreeg ik een bloeding en werd er een miskraam vastgesteld die ik heb laten opwekken met medicatie. Vol goede moed verder, want ja iedereen kan een miskraam krijgen, kan gebeuren....

    Zes rondes verder opnieuw zwanger. Helaas opnieuw bloedverlies en er bleek een hematoom in mn baarmoeder te zitten. Paar weken bloedingen, maar wel steeds goede echo's met een kloppend hartje. Met negen weken is helaas het hartje gestopt. Deze miskraam kwam uiteindelijk vanzelf. Ik was gebroken.

    We kregen onderzoeken waar niets uit kwam. Ik heb wel gesmeekt om progesteron vanwege mn korte LF wat ik uiteindelijk gelukkig kreeg. Zevende ronde na mn tweede miskraam opnieuw zwanger maar wederom een miskraam, dit keer al vroeg met 5 weken.

    Ik werd erg onrustig en meldde mij alvast aan in Gent omdat ik daar goede verhalen over had gehoord en de wachttijd lang is. We zouden pas na een half kaar terecht kunnen. Vier rondes na mn derde miskraam was ik weer zwanger, ondanks de spanning toch erg gelukkig. Ik gebruikte de progesteron, werd misselijk wakker: ik dacht dit gaat goedkomen. Tot de echo....amper een hartslag te zien, kindje was op termijn qua grootte dus ik denk dat we de laatste hartklopjes gezien hebben. Ik stortte compleet in. Het was kerst en iedereen om mij heen was in mijn beleving vrolijk en blij en ik kon alleen maar huilen...ik durfde niet meer, had totaal geen vertrouwen meer.

    Een paar maanden later mochten we naar Gent en ook uit de aanvullende onderzoeken kwam geen oorzaak naar voren. Wel werd er restweefsel van vermoedelijk mn laatste miskraam gevonden wat operatief verwijderd is. We stonden daardoor even op pauze en ik werd in de zevende ronde na mm vierde miskraam weer zwanger. Aanvankelijk liepen mn testen mooi op maar ik kreeg geen knaller met 5 weken en een halve week later begon mn test af te lopen. Weer mis...

    Terug in Gent heb ik meer medicatie gekregen (bloedverdunners en prednison). Ik mag dit een half jaar proberen en als het dan niet is gelukt of als ik weer en miskraam krijg gaan we voor ivf-pgs. Ik hoop niet dat dit nodig is.

    Momenteel heb ik heel veel zwangere vriendinnen/familieleden/collega's om mij heen en het valt mij erg zwaar....Wanneer is het nou eindelijk mijn beurt!!!
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Jeetje meid, ik wil je alleen maar een hele dikke knuffel geven!
     
  3. Chantallcindy

    Chantallcindy Fanatiek lid

    10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik deel je gevoel maar miss kan ik je ook wat hoop geven.

    Sept 2012 onverwachts zwanger met 7 weken een miskraam.

    Daarna meteen weer zwanger met 12w 1 curretage hartje gestopt 2013

    Jaar niks gedaan.

    Begin 2014 miskraam met 6 weken.

    Doorgestuurd onderzoek alles goed.
    Sept 2014 zwanger weinig hoop
    Maar in mei 2015 onze eerste zoon

    En in nov 2016 onze 2de zoon

    Heel veel sterkte en ik duim voor je
     
    Bacio vindt dit leuk.
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
     
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het bij jou goed gekomen is! Ik hoop nog steeds dat het ons ook gegund is en blijf hopen dat het een volgende keer wel goed gaat! Gelukkig heb ik meer positieve verhalen om mij heen gehoord van vrouwen die na herhaalde miskramen toch zwanger zijn gebleven dus daar houd ik mij maar aan vast!
     
    Chantallcindy vindt dit leuk.
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Niemand? :(
     
  7. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Sorry frummels,heb geen ervaring maar wil je heel veel succes en geluk wensen.Hopelijk wordt je lange wachten binnenkort beloond! Hou de moed erin!
     
  8. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Hai Frummels,
    Ja, ik.
    Maar mijn verhaal ken je..
    Laten we hopen dat ons geduld wordt beloond!
    xx
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ook al een lange weg. Ik ook zie onderschrift. :(
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Dank je wel Mery!
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    He Kyra! Ik hoop het ook. Ronde 31 en 32 bij ons, het wordt nou wel eens tijd he...
     
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Jeetje meis, jij moet ook al heel lang wachten....Ongelooflijk. Hoeveel pech kan een mens dan hebben he....Heb jij dat ook wel eens, dat je denkt: ik heb mijn portie nu toch wel gehad?
    Weer spannende dagen voor jou zie ik: deze week een tp van 2 cryo's. Hopelijk ontdooien ze goed! Hoe ben je er emotioneel onder in dit traject?
     
  13. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ja, Aicirtap, pff meid,wat moet jij een ongelofelijke weg af leggen!
    Ga, voor je duimen meis!! Over 2 weken een knaller van een test en dan over 8 maanden eindelijk een wolk van een baby in je armen!!
    Als ik goed tel dan heb je nu een tp met 2 cryo's en dan straks nog 1 cryo over?!
    @ frummels, ja dat zou toch eens mooi zijn,, he! En dan niet alleen zwanger, maar dan graag nu een blijvende zwangerschap!!!
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hier gister een knaller van een ovulatietest en vandaag ook nog positief. Ik verwacht morgen en temp stijging en dan ge ik starten met al mn medicatie.

    Ik ben wel positief voor deze ronde want ik voel mn ei groeien op rechts en al mn zwangerschappen komen van rechts, dus dan heb ik altijd extra hoop. We gaan het zien over een aantal dagen...

    Hoe is het met jullie?
     

Deel Deze Pagina