Lange autorit

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door xxmamaxx2016, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.835
    3.477
    113
    Wij rijden ook nooit in 1 keer en al helemaal niet s nachts. Stel dat in het meest ideale geval je kinderen de hele nacht hebben geslapen en jullie gereden. Kom je op de camping aan. Jullie zijn moe en je kinderen fit en uitgelaten. Ik moet als ik een nacht niet heb geslapen wel een paar dagen bij komen.

    Op onbekende weg rijden in het donker vinden we allebei niet prettig.

    Dus wij rijden altijd met 1 en soms zelfs met 2 overnachtingen heen. ik probeer altijd een plek te zoeken (en soms rijden we daar een stukje voor om) waar nog iets leuks te zien is. Zo zijn we een keer op weg naar Italie een klein stukje omgereden door het zwarte woud en hebben we daar in Triberg overnacht. Daar vind je de hoogste waterval van Duitsland. Leuk om te bekijken. Aan de voet van de heuvel/berg ligt een leuk restaurantje en het pension lag midden in de winkelstraat

    We zijn onderweg naar Kroatië gestopt in Rothenburg ob der Tauber. Een stadje dat zo uit de Efteling weggelopen kon zijn.

    En we zijn eens een keer op weg naar Italie 2 nachten in het centrum van Innsbruck gebleven. op de volle dag dat we er waren met de kabeltrein de berg op. Daar ligt de Alpenzoo met dieren uit de alpen. Erg leuk hoor.

    Dus wij zien er de lol niet van in om s nachts te gaan rijden om maar zo snel mogelijk op de camping te komen. Weet waar je aan begint. En zeker als het de eerste keer is zou ik het niet doen. Je kent de weg totaal niet, je weet niet hoe je kinderen erop reageren. Dan zou ik nog eerder op de heenweg overnachten en dan op de terugweg in 1 keer rijden. Kun je zien hoe het bevalt, je rijdt in daglicht en komt dan ergens laat in de avond/begin van de nacht thuis weer aan.
     
    mutskuh, Siepie85 en suus1983 vinden dit leuk.
  2. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Het is toch voor iedereen persoonlijk. Onze dochter slaapt erg slecht, maar in de auto wel goed. Ik rij dan liever s'nachts beide, dan dat ik in een hotel kamer zit met een dochter die weigert te slapen . Dit jaar rijden we veder dan anders, en gaan we wel overnachten.
     
  3. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij beginnen rond 3u meestal met rijden, dan hebben we mog een beetje slaap gehad en kan ons zoontje nog de halve nacht in de auto slapen.
    Nu onderweg naar huis vanuit Oostenrijk. Nou ruim 2uur en dan zijn we weer lekker thuis, zijn 2x gestopt.
     
  4. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Wij rijden meerdere keren per jaar lange afstanden. Rond de 1000 in de winter en zomers 1400.
    We rijden nooit s nachts omdat ik er absoluut niet tegen kan. Mn biologische klok is gelijk van slag en na een paar uurtjes wordt ik gewoon ziek.
    Een paar van de kinderen trouwens ook en mn man heeft moeite om zn ogen open te houden.
    Wij rijden dus in 2x. Halverwege stoppen we, boeken we een huus via airbnb en blijven daar 2 nachtjes. Daarna verder richting de eindbestemming. Terugreis precies hetzelfde.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    heenreis doen wij altijd in 2x. Eind van de middag vertrekken en rijden tot max middernacht. Overnachten in Frankrijk in een formule 1 hotel. Niet luxe maar wel lekker goedkoop. 2e dag nog een uur of 4 rijden. Kindjes slapen wat in de auto en vermaken zich verder ook prima. Filmpje kijken doen ze hier nooit. Laatste jaren gaat wel de tiptoi-pen en boeken altijd mee. Dat vinden ze leuk om te doen in de auto. Terugreis doen we in 1x overdag.
    Stoppen doen we wanneer nodig en niet langer dan 3 uur ertussen meestal. Baby laat ik ook niet langer in de maxicosi zitten. Gaat ook niet want er moet ook gedronken worden:)
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.589
    1.209
    113
    randstad
    Wij zijn 2 jaar geleden om 1 uur s nachts vertrokken. Zelf van 19.00 tot 00.30 geslapen en ik slaap ook als mijn man rijd dus dan heb ik bijna net zo veel slaap als een normale nacht. Hier werd ze om 6.00 wakker om 7.00 gaan ontbijten om 11.00 even koffie drinken en om 14.00 waren we er. Ideaal. De terugweg zijn we trouwens om 16.00 vertrokken uit oostenrijk en om 2.00 waren we thuis kind in bed gelegd en volgende ochtend 8.30 waren we alledrie weer wakker en gewoon dus ruim 6 uur geslapen. Helemaal prima dus.
     
  7. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier heen en terug reis van vakantie (1400km) in 1x gereden. Vonden het prima te doen. Tuurlijk is het best een stukje maar heen snachts gereden. Rond 20:00 uur vertrokken. Einde van de ochtend waren we op de camping. Terug weg sochtends vroeg vertrokken en best wat vertraging gehad. Uiteindelijke waren we rond 1 uur snachts thuis. Toen wel even rond de avond getwijfeld om te overnachten omdat we heeeeel veel tijd waren verloren door files. Maar dan hoef je nog maar een aantal uur en de kids gingen inmiddels al weer slapen. Dus gewoon door gereden.
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij gaan dit jaar voor het eerst ook ver rijden met de kids (dan 6 en 3 jaar).
    We vertrekken rond 3u/3.30u. Kunnen pas om 15u de camping op (caravan in) dus eerder vertrekken heeft niet zoveel nut. Wij laden ook de tablet vol filmpjes en spelletjes, nemen leuke cd's mee, genoeg te snacken en een paar kleine kadootjes.
     
  9. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Bedankt voor alle ervaringen! Fijn om te lezen dat vele het in 1x hebben gereden. We zien wel hoe het loopt .. hebben er alle vertrouwen in. Nog 2 maandjes wachten!! :D
     
  10. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    594
    113
    Ik snap het jakkeren ook niet hoor. Dat moment waarop je auto volgeladen is en je allemaal instapt, dat is toch het begin van je vakantie? Lekker met z'n allen rijden, onderweg stoppen en spelen (en snoep kopen bij het tankstation), aankomen bij je Airbnb wat ook nog geen €70,- kost voor 3 personen inclusief ontbijt, de volgende dag weer hetzelfde tot je aankomt op de plek... dat is toch heerlijk?
     
    luca75, owly en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.020
    8.821
    113
    Wij hebben er vorig jaar na heel wat puzzelen een super rondreis van gemaakt.
    Doel was peschiera del garda, omdat het de eerste keer was met de auto ( verder dan in nederland heheh)
    We hebben een tussenstop gehad in duitsland, de terug weg zijn we via frankrijk gegaan en zijn we daar nog een paar dagen geweest. De hoeveelheid uren in de auto ongeveer gelijk.

    Uk kan geen film kijken in de auto (toen 3) maar had raamstickers waar hij zich mee vermaakte en hier deed het uitzicht heel veel. Het uitzicht in Zwitserland was ook prachtig! Hij vond het zo mooi!! En we hadden luisterboeken meegnomen. Betreft snacken, hadden we naast de broodjes, koekjes ook chips meegenomen. Letter en cijfer chips, hij ging dan eerst op zoek naar het cijfer en dan at hij hem op. Hield hem lekker bezig!
    Wat zouts onderweg is dan ook wel lekker.

    Dit jaar rijden we 900 kilometer en willen we in 1 keer rijden maar weet nog niet hoe laat we vertrekken.
     
  12. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.360
    775
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar naar Kroatie ongeveer 1400km rijden. WIj vertrekken s middags om 12.30 als onze oudste uit school komt en rijden een km of 700/800 dan overnachten we in een hotel en de volgende dag rijden we naar de bestemming.
    De terug weg doen we ook met overnachting.
    Wij vinden het onverantwoord om rond 20.00 te gaan rijden zodat je de hele nacht door gaat. Onze mening is dat dit niet veilig is en wij vinden het heerlijk om onderweg van alles te kunnen zien.
    Onze kinderen houden we bezig met speelgoed,boekjes, luisterboeken, films en af en toe even stoppen om de benen te strekken etc.
    Onze vakantie begint dan ook echt als we weg rijden.
     
  13. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Wij gaan op vakantie op het moment dat we instappen en dat is dus rustig aan . Nu zijn we wel van onszelf enorme km- vreters dus 8 uur in de auto is geen probleem met 2 stops bij een speeltuin ofzo.
     
  14. Essie3

    Essie3 Niet meer actief

    Wij rijden altijd zoveel mogelijk kilometers op een dag. Ik sla de reis het liefst over. Al die uren op de snelweg vind ik geen bal aan. Hoe eerder op de plaats van bestemming hoe beter. Wij gaan daarom ook vaak 's nachts weg. Dan is het lekker rustig en kun je goed doorrijden.
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.084
    3.567
    113
    Vrouw
    Dit idd, de reis is pure noodzaak. En nee, dat betekent niet dat we met 180 over de Duitse snelweg gaan om maar zo snel mogelijk op plaats van bestemming te zijn. Maar wel 's nachts zodat de kinderen slapen en wij lekker kletsen, muziek luisteren of ook slapen.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Vakantie begint als we in de auto stappen, wij rijden van bestemming naar bestemming. Dat kan een stadje of streek zijn die we ook al eens gezien willen hebben.

    Nu gaan wij in de zomer makkelijk 4 weken of meer weg dus dan komt het niet zo nauw.

    Persoonlijk vind ik zonder voldoende slaap in de auto stappen erg onverstandig.

    Wintersport vliegen we vaak, of autotrein. Bevalt ook super.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.
  17. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Wij gaan dit jaar voor de 2de keer een lange autorit maken. Vorig jaar voor de eerste keer met onze kinderen toen 1 en 3
    Zo'n 1500 km naar spanje.
    We hadden een overnachting na ongeveer 9uurtjes rijden. Het was drama, een hel. Ik wilde het liefste de kinderen in de auto ztten en naar huis rijden. Ze wilde beide niet slapen. Heb heel die hotelkamer verbouwd zodat ze veilig bij mij in bed op de grond konden slapen. Vriend sliep in een ander bed.
    Terug weg in 1x doorgereden. Ik zei als we volgend jaar geen ,ga ik never nooit meer een overnachting doen.
    Dus dit jaar rijden we in 1stuk door.
    Rijden net na het avind eten aan. In de hoop dat de kindjes dan nog ff wat tv kijken, kunnen snacken en daarna in slaap vallen en we de hele nacht door kunnen rijden. Alleen stoppen als we naar toilet moeten. Zijn de kindjes wakker dan stoppen we wat vaker. Beentjes strekken en ff spelen. Dan weer de auto in.
    ik was er ook huiverig voor om zo'n lange rit te maken maar het is me echt mee gevallen.
    En wat iemand ook al zei. Neem een tas mee met kleine cadeautjes. Die tip kreeg ik hier vorig jaar ook. En het werkte kei goed. Hebben ze toch weer wat nieuws. Was zelfs bij de jongste goed in de smaak gevallen. Dus dat gaan we dit jaar weer doen.
    Dvd schermpjes aan, cadeautjes bij, speelgoed bij, ipad mee, lekkers te drinken en te eten.
    En ik zou zeggen geniet ervan vanaf het moment dat je de auto in stapt.
     
    xxmamaxx2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina