langvoedsters

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yasmientje14, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hello mommy's!

    Ik zie zo 1,2,3 geen topic over langvoedsters en heb enorm het idee dat het een taboe is waar ik zelf ook aan mee doe. Mijn dochter van bijna 3,5 drinkt weer bij mij sinds haar zusje is geboren en..... niemand behalve mijn man en moeder weten hiervan... Waarom eigenlijk? Ik denk dat ik het niet wil delen omdat ik merk dat iedereen er zijn mening over heeft (en geeft!)... ik ben benieuwd hoe andere langvoedsters ermee omgaan.
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Gewoon nieuwsgierig hoor, maar waarom drinkt ze nog/weer?
    En gewoon altijd of alleen voor het slapen gaan bijvoorbeeld?
     
  3. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik zal vast veel over mij heen krijgen met het openen van zo een topic:) maar ik vind eigenlijk dat we het wel veel bespreekbaarder moeten maken aangezien het vaker gebeurt dan we denken.

    @Tuttebella , ik heb er geen pasklaar antwoord op, ze wilde graag drinken en ik heb het zonder probleem toegestaan. Ik vind dat mama melk voor onze kinderen wordt gemaakt en koeien melk voor kalfjes, ik vind het daarom niet 'vies' of 'raar' denk dat die zienswijze er wel aan bijdraagt dat ik het toesta en niet erg vind.

    We hebben afgesproken dat ze maximaal 1 keer per dag op haar verzoek (niet buiten) mag drinken (ik was bang dat ze het melk voor haar zusje op zou maken, maar aangezien haar zusje goed groeit vind ik het eigenlijk ook niet meer erg als ze vaker zou willen drinken).
     
    Meisje89 en Tuttebella vinden dit leuk.
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Mijn oudste dochter heeft geen bv gehad maar mijn jongste 2,5 jaar.
    Ik vind dat als je je 3,5 jarige er een plezier mee doet.. why not?
    Ik heb vriendinnen die het nog wel langer hebben gedaan, en die waren daar ook niet heel open over naar de buitenwereld. Toch bang voor op- en aanmerkingen.
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  5. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ze geniet er idd intens van echt een oplaadmomentje. Ben je gestopt met 2,5 jaar of stopte je jongste zelfstandig?
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Mijn dochter is er inderdaad uit zichzelf mee gestopt, van mij hoefde het nog niet zo. ;)
    Als je dochter er nog zo van geniet zou ik er lekker mee doorgaan hoor. :)
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  7. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Dankjewel voor je antwoord! Ik vind het inderdaad een gek idee, maar ieder z’n ding toch ;)

    Krijg je dochter dan helemaal geen koemelk?
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier drinkt de oudste ook nog 1 keer per dag. De nachten ben ik zelf mee gestopt. Daarna de avondvoeding ook, daar liep hij altijd zo te klieren.
    Nu drinkt hij alleen sochtends nog een keertje.
    Hij is nu bijna 2,5, dochter is 6 maand.

    Ik merk trouwens dat niemand er meer naar vraagt, alsof iedereen er vanuit gaat dat hij niet meer drinkt.
    Toen hij een jaar was kreeg ik wel veel de vraag of ik ging stoppen. En tijdens de zwangerschap van mensen om me heen die wisten dat hij dronk.
    Maar de laatste maanden eigenlijk niks meer gehoord.
    Ik vertel het wel als mensen er naar vragen. En soms als de bv ter sprake komt noem ik het ook wel.
     
  9. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Haha, precies! Jij bedankt voor je oprechte interesse;) Nee inderdaad.
     
  10. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Mijn dochter (nu 3,5) heeft 1,5 jaar bv gekregen tot ze "op" zei nadat ik een fikse griep en daaropvolgend helaas ook nog een borstontsteking kreeg en totaal een maand ziek was. De afgelopen twee jaar wijst ze nog regelmatig op mijn borsten en zegt dan "de mamamelk is op" en kijkt beteuterd.

    Nu mijn voorgevel groeit door de zwangerschap heeft ze het er weer vaker over. Ik zou het niet erg vinden als zij weer wil drinken straks, maar denk dat vriend en omgeving daar wel raar tegenaan zouden kijken.
     
  11. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Grappig, dat herken ik ook wel, iedereen gaat ervan uit dat we zijn gestopt. Heb jij een grens waarop je niet meer wilt dat hij bij je drinkt? en hoe reageren anderen erop als jij het verteld?
     
  12. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Leuk dat je het deelt, want mijn dochter heeft ook een 'tussenpauze' gehad van meer dan een jaar. Ik heb niet echt overlegd met vriend maar haar gewoon laten drinken, mijn lichaam toch;) haha best wel erg nu ik er zo over nadenk maar hij ondervind er geen last van.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Bij ons zou er dan ruim 2,5 jaar aan pauze tussen zitten. Best wel vreemd als ik er zo over nadenk maar de kans is er dat ze er om gaat vragen als ze de baby ziet drinken.
    Ik denk eerlijk gezegd dat ik dan eerder wat voor haar zou kolven omdat ze dan bijna vier is. Vind live voeden dan toch wel "vreemd" na zo'n pauze en op deze leeftijd...

    Bij deze baby hoop ik echt lang te kunnen voeden zonder borstontsteking en andere kwaaltjes.
     
  14. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik vind het fijn om er zo open over te kunnen spreken. Ik was in eerste instantie ook begonnen met kolven omdat ik het ook wat vreemd vond, maar vond dat zoveel werk. Voor haar maakte het niet veel uit in eerste instantie nu ik het drinken aan de borst heb toegestaan geeft ze het zelf aan wat ze liever heeft.

    Komt vast wel goed met je nieuwe kleine als ik het zo lees, waar een wil is, is een weg!
     
  15. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Toen mijn dochter net geboren was, was de oudste ook bijna vier. Hij heeft de fles gehad (bv anderhalve week, hij zoog alleen bloed en was niet verzadigd, onervaren baal/faalmoment hier :(). Er kwam een vriendje spelen en die zag mij voeden, en riep meteen "ooohhh ik wou dat ik nog bij mama kon drinken!" Bleek ook een paar maanden daarvoor gestopt te zijn. ;)
     
    spruitje80, Meisje89 en Yasmientje14 vinden dit leuk.
  16. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ik hoop dat de nare reacties hier en irl achterwege blijven!
    Met regeldagen heb je er wel baat bij denk ik?
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    De meesten met wie ik het over bv heb zijn mensen die er zelf ook zo in staan dus het niet gek vinden.
    Anderen kijken een keer op en zeggen oké, die denken er het zijne wel van, maar zeggen niks.
    Ik heb nog nooit gekke opmerkingen gekregen. Wel opmerkingen uit onwetendheid. Dat de melk afgestemd is op de jongste dus niet goed voor hem zou zijn enzo. Maar de melk is altijd meer afgestemd dan koemelk.

    Ik heb last gehad van nursing agitation, vooral tijdens de zwangerschap maar ook na die tijd. Wilde toen helemaal stoppen bij hem. Maar nu ik alleen die ochtendvoeding heb en hij die gewoon drinkt zonder geklier en gesabbel en getiebel mag hij voorlopig nog wel doorgaan. Heb er nog niet over nagedacht hoe lang.
    Ik wilde een jaar voeden, langer vond ik niet nodig, dan kunnen ze toch ‘gewone’ melk drinken :roflmao: nu zit ik op tweeenhalf
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  18. mamavan2moppies

    mamavan2moppies Actief lid

    15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ik geef mijn jongste van 2,5 ook nog steeds voeding voor het slapen gaan. Gewoon omdat zij het fijn vindt en ik het niet erg vind. Ja ik drink geen alcohol bij het eten als ik haar nog naar bed breng. Maar mocht ik een avondje uitgaan dan is naar bed brengen zonder voeding ook geen probleem. Ik herken ook dat bijna niemand er naar vraagt. Men gaat er gewoon vanuit dat je al gestopt bent. Maar ik heb geen negatieve reacties ontvangen vanuit m'n omgeving als het ter sprake komt. Hoogstens wat verbaasd.

    Ik heb geen ervaring met twee kinderen gelijkertijd voeden.
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn zoontje heeft 2 jaar en een paar maanden bv gehad. Toen was het zo goed als op, deed pijn ivm zwangerschap en slordig aanpappen en ik werd ziek. Dus ik was er klaar mee. Ik heb hem uitgelegd dat het op was. Verrassend genoeg had hij er vrede mee. Dat had ik echt niet verwacht.
    Toevallig heb ik een paar weken geleden intake van de kraamzorg gehad. Die vrouw gaf aan dat veel peuters weer willen drinken als de baby geboren is. Ik ben er nog niet over uit wat ik daarmee ga doen. Aan de ene kant ben ik blij dat het klaar is en 1 kindje aan de borst vind ik al zwaar genoeg. Maar aan de andere kant vind ik het wel heel zielig als ik hem zou weigeren. Een baby erbij is al zo'n grote verandering. ..
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wat heerlijk zeg. Hier is het bv een paar weken geleden gestopt met bijna 15 maanden. Ze wilde echt niet meer..

    Ik mag dus wat hoop hebben mocht er ooit een 2e komen dat ze weer bij me wil drinken? Heerlijk vooruitzicht!
     
    Yasmientje14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina