Lege vruchtzak 8 weken echo :'(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lana1986, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Mooie naam!! :)

    Nou mijn blijdschap over m'n baarmoeder was trouwens van korte duur... Ik heb een topic geopend waarin ik aangeef me zorgen te maken om restweefsel en krijg inderdaad verhalen te horen waar ik al bang voor was: miskramen veroorzaakt door restweefsel :(. Aanstaande dinsdag heb ik een telefonische afspraak met de gyn. Ben benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft, aangezien hij erg luchtig deed. Op internet lees ik echter minder luchtige verhalen over restweefsel, dus maak me zorgen...
     
  2. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Heb je geen extra nacontrole bij de gynacoloog? Ik heb officieel nog een afspraak na mijn vakantie. De normale nacontrole is bij ons in het ziekenhuis 3 weken na de miskraam. Pas dan kunnen ze goed zien of alles goed is. Omdat ik op vakantie ga, vond ze het geen probleem als ik ook die maandag ervoor er kwam.

    Ik heb topic doorgelezen, en zou gewoon een afspraak maken bij een andere gynacoloog. Helemaal nu je er niet op gerust bent.

    Het bloedverlies is hier gelukkig gestopt. Ik heb alleen s'ochtend een beetje bruinverlies. Een inlegkruisje is gelukkig voldoende nu. Ben blij dat ik daar nu zo goed als vanaf ben.
     
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nee, heb in principe geen afspraak meer staan. Erg raar, want zag op internet staan dat het wel een paar weken kan duren voordat echt alle restjes weg zijn. Na een paar weken heb je inderdaad dan echt een betrouwbare uitslag...

    Wat fijn dat het bloedverlies is gestopt! Hopelijk stopt het bruinverlies ook snel. Ik heb ook alleen nog bruinverlies, maar dit was vamorgen best veel. Heb maar een maandverbandje ingedaan, want was toch net te veel voor inlegkruisje.

    Maar jij hebt dus maandag een afspraak en ook na de vakantie? Zelfs als maandag alles schoon is?
     
  4. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Achneee! :'( Jeetje! Ik had je nieuwe topic nog niet gelezen.. :( Hopelijk dat de restweefsel verwijderd kan worden? Zodat je nu echt 'schoon' verder kunt.. Sorry ik heb er geen verstand van. En weet niet hoe zoiets in elkaar zit alsware. :(
     
  5. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik heb inderdaad 2 afspraken staan. Ik mag er altijdje eentje afzeggen als ik wil, maar het is bij hun standaard dat er een controle na 3 weken plaats vind. Ik vind het zelf denk ik ook wel fijn om na mijn vakantie nog even langs te gaan.
     
  6. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nee joh, maakt toch niet uit! Ik heb er ook helemaal geen verstand van hoor... Aan de ene kant denk ik: als de arts zegt dat het kan dan zal dat wel. Maar aan de andere kant lees ik toch te veel verhalen die iets anders beweren en vertrouw het daarom gewoon niet. Iemand gaf ook aan dat niet elke gynaecoloog verstand heeft van miskramen, dus dat baart me ook wel zorgen...

    Ik ga aanstaande dinsdag in ieder geval veel vragen stellen en hoop dan dat het een en ander duidelijk wordt :).
     
  7. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Vaatdoek vindt dit leuk.
  8. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Nee! :(
    Heb een hele rits maar nog geen knaller van ovutest te vinden helaas.
    Dus door blijven testen. Vandaag 3wkn na miskraam. Wel vaker wat steekjes rond baarmoeder dus hoop dat het snel komt.
    Uit voorzorg voor zekerheid al om de dag gezellig maken. Je weet immers maar nooit ;)

    En jij al begonnen met testen?
     
    Lana1986 vindt dit leuk.
  9. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    O wat balen zeg :(. Hopelijk vind je snel je piek! En misschien is je eisprong al geweest en waren de testen gewoon niet zo duidelijk... In ieder geval goed om het om de dag gezellig te maken ;).

    Nee ik ben nog niet begonnen. Wilde vandaag testen halen bij de Action, maar die bleek dicht te zijn helaas. Het was koopzondag en vrijwel alles was open, behalve de Action . Maar ik heb ook nog bruinverlies, dus verwacht eigenlijk niet deze week m'n eisprong al. Morgen ga ik ook even zwangerschapstesten halen en kijken wat daaruit komt.
     
  10. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hopen dat je morgen duidelijkheid kunt krijgen. En misschien alsnog langs kunt komen voor na controle of iets.. Zodat je straks dit hoofdstuk echt af kunt sluiten, tot zover mogelijk natuurlijk. Want het zal je altijd blijven (denk ik). Maar dat je lichaam dit af kunt sluiten en verder kunt..
     
  11. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    En, al bij de gyneacoloog geweest? Hopelijk was alles schoon!
     
  12. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ja, hoop het ook. Zal vanavond wat vragen op papier zetten, zodat ik wel goed voorbereid ben :). En wil dit inderdaad achter me laten en gewoon vooruit kijken. Deze miskraam en alles daaromheen duurt nu gewoon te lang... Ik zal nog laten weten wat er uit het gesprek is gekomen :).
     
  13. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ja, alles was gelukkig schoon. Er zat nog wel een klein bloedstolseltje, maar dat kon geen kwaad. Bij een volgende menstruatie zou dat er anders wel uitkomen, en bij een eventuele zwangerschap is dat niet schadelijk.

    Ik heb nu de afspraak verzet voor over 5 weken. Dan zou ik in principe mijn menstruatie gehad moeten hebben. Zo niet, kan ze kijken wat de oorzaak daarvan is.

    Ben stiekem wel opgelucht nu. Ik kan straks rustig aan mijn vakantie gaan genieten.
     
  14. Vaatdoek

    Vaatdoek Bekend lid

    7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Vanmorgen een bijna knaller gehad, maar 2 uur geleden was hij weer minder. Dus of ik mijn ei heb gehad of hij moet nog komen... geen idee. :confused: Had wel de hele ochtend een vervelend gevoel in mijn buik, eigenlijk net als ik heb als Mn normale eisprong is, alleen minder gevoelig ofzo. Ik hoop het maar.

    Inmiddels al testen gekocht. Hihi.
     
  15. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Dat snap ik! Op den duur wil je verder, naar nieuwe rondes. Waarin je hopelijk zwanger mag raken en een kindje wat bij jullie mag blijven ♡ Wel handig om dingen op papier te zetten.
     
  16. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik heb zo'n idee dat ik dat bloedstolseltje net verloren ben. Uit het niets weer wat bloedverlies. Hopelijk is het nu een beetje klaar.

    De gynacoloog vertelde dat het ook voorkomt dat je geen ei-sprong hebt, voor je volgende menstruatie begint. En ook dat je met hcg in je lichaam zwanger kunt raken. Toch weer wat geleerd vandaag.
     
  17. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nou hopelijk is je ei geweest en test je snel positief op een zwangerschapstest ;).

    Ik was gister in de Action voor zowel zwangerschapstesten als ovulatietesten, maar de verpakkingen van de ovulatietesten waren leeg:eek:. Echt bizar, wie steelt dat nou? Je hebt 5 testen voor €2,50... Maar goed, ga van de week wel weer kijken.

    Vanmorgen zwangerschapstest gedaan en deze was heel licht positief. Echt een tuurtest, dus was in dit geval blij :).
     
  18. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was!:thumup: En hopelijk is dat stolseltje ook weg. Toevallig had ik ook bloedverlies met klein stolsel na het bezoek aan de gyn, terwijl ik die dagen ervoor alleen bruinverlies had. Hoop eigenlijk ook dat daarmee dat weefsel weg is.

    Vanmorgen heeft de gyn gebeld en heb m'n vragen gesteld. Hij bleef stellig en zei dat die 5 mm absoluut geen kwaad kan als het bij een zwangerschap er zou zitten. Er wordt dan zoveel aangemaakt qua weefsel dat die 5 mm in het niet valt... Verder vroeg ik of dat weefsel de kans op een miskraam verhoogt. Dit was niet het geval. Wel zei hij dat de kans op een miskraam 2-3% hoger is als je binnen 3 maanden zwanger bent na een miskraam, maar dat percentage was echt minimaal. De kans dat het goed gaat is vele malen hoger...

    Ik vertrouw er maar op dat de gyn weet waar hij over praat. Hij zei dat gynaecologen altijd meer weten dan Google, dus dat hoop ik dan maar...

    Wat jouw gyn vertelde wist ik ook niet hoor! Dat je soms geen eisprong hebt na miskraam en zwanger kunt raken met hcg in je lichaam. Ook weer wat geleerd :D.

    Mijn zwangerschapstest vanmorgen was trouwens heel heel licht positief. Denk niet dat ik het tweede streepje op de foto zou kunnen krijgen, dus m'n hcg is bijna uit m'n lichaam denk ik :). Ben ik wel blij om, nu weet ik dat dat stukje weefsel iig geen hcg aanmaakt!
     
  19. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Nou vanmorgen heeft de gynaecoloog gebeld en ik heb m'n vragen gesteld. Hij bleef stellig en zei dat die 5 mm absoluut geen kwaad kan als het bij een zwangerschap er nog zou zitten. Er wordt dan zoveel aangemaakt qua weefsel dat die 5 mm in het niet valt... Verder vroeg ik of dat weefsel de kans op een miskraam verhoogt. Dit was niet het geval. Wel zei hij dat de kans op een miskraam 2-3% hoger is als je binnen 3 maanden zwanger bent na een miskraam, maar dat percentage was echt minimaal. De kans dat het goed gaat is vele malen hoger...

    Tja ik vertrouw maar op de gynaecoloog. Hij zei dat er op Google altijd de wildste verhalen staan, maar dat gynaecologen altijd meer weten...

    Ik hoop trouwens dat het weefsel ondertussen uit m'n baarmoeder is. Verloor vorige week ineens weer wat en de gynaecoloog zei dat het weefsel ook met bruinverlies er langzaam kan uitkomen. M'n vriend en ik gaan er gewoon voor en dan zie ik wel hoe het afloopt :).
     
  20. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat je je vragen hebt kunnen stellen. Als ik het zo lees (En ik heb er geen verstand van) klinkt het allemaal wel goed, eigenlijk? Op die 2-3% hoger na.
     

Deel Deze Pagina