Leuke baan opgeven ivm niet passen in team

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Emm27, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik werk nu 4 jaar op dezelfde plek, team van 25 dames. Ik vind het werk best wel leuk, heb er goed voor geleerd, heb een goed salaris en goede arbeidsvoorwaarden.
    Klinkt best leuk maar toch heb ik het niet naar mijn zin. Ik kan maar niet aarden in het team.
    Ik kan per dienst (ik werk in diensten) het altijd wel met iedereen vinden, maar waar er allemaal groepjes zijn die regelmatig uit gaan of uit eten word ik nooit gevraagd.

    Zo ook nu, bruiloft van een collega over 2 maanden, waarbij de helft van het team wel is uitgenodigd en de anderehelft, waaronder ik, niet. Het voelt een beetje als de druppel dat ik dus echt niet fijn zit daar.

    Zouden jullie een fijne, goede baan opgeven vanwege het team? Of juist niet? En heeft iemand tips hoe ik me hier anders niet zo druk om kan maken?
     
  2. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @Emm27 Ik vind dat je het gezellig of leuk moet hebben op werkvloer. Ik kan het niet aan om in een sfeer te werken waarbij ik me niet welkom voel. Nu gaat het om een hele grote groep collega's en zou het niet te persoonlijk opvatten. misschien heb ik makkelijk praten nu.. Ik weet niet hoe jij je voelt namelijk.. Ik hoop dat je je weg hierin vind, ik zou een goed betaalde baan waar ik voor heb gestudeerd niet makkelijk opgeven, tot ik iets soortgelijks of beters heb gevonden.
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  3. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Heb je weleens geprobeerd zelf een uitje te organiseren en wat anderen uit te nodigen? Het kan zijn dat ze de indruk hebben dat je er niet om geeft oid en je daarom niet vragen.
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik heb het op de dag zelf wel gezellig, alleen zijn er groepjes die samen appen en uitgaan. Nu heb ik opzich ook geen behoefte om vaak met collegas op stap te gaan hoor, ben graag thuis, maar wat meer contact is wel gezellig.
    Voel me vaak gewoon niet gezien en dat is toch wel erg jammer!
     
  5. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zelf niet. Ben juist helemaal blij als ik het met iedereen kan vinden maar niet meer dan dat. Hou het graag allemaal gescheiden:thumup:
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Druifi

    Druifi Lid

    18 jun 2016
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb jarenlang met een zelfde gevoel in een team gewerkt. Ik had echt het gevoel er gewoon niet tussen te passen. Enig verschil is dat ik het werk ook niet leuk vond en het salaris aan de lage kant was. Ik heb toen echt alles op alles gezet om een baan te vinden die wel in mijn straatje paste. Nu heb ik dus een superleuke baan met hele gezellige collega's en een salaris waar ik tevreden over ben. Ik kan je dus echt aanraden om op zoek te gaan naar iets anders. Ik denk dat je tijdens het sollicitatiegesprek best wel een goede indruk kan krijgen van of de werksfeer bij je past.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Misschien straal je dit uit en komt het over op collega's dat je daar geen zin in hebt?
    Ik zou gewoon een keer een uitje voorstellen.
    Zou in ieder geval niet om deze reden mijn baan opzeggen.
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Misschien eens zelf een voorstel doen als er een gezellige nieuwe film draait?
     
    Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina