Libido na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Juun012, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik ben even benieuwd naar het libido!
    In mijn vorige 2 zwangerschappen geen problemen hiermee gehad, heus weleens moe etc. Maar niet echt een laag libido. Deze zwangerschap lijk ik wel een ijskoningin :oops: Maar weinig kan mijn libido aanwakkeren helaas. Ik vind het vooral vervelend voor mijn man, we hadden een behoorlijk ander seksleven.
    Voorheen en ook tijdens de zwangerschappen gerust dagelijks en nu 1x per week hooguit. En dan doe ik het vaak ook meer voor hem als mijzelf.
    Na mijn 2 vorige bevallingen ook binnen 2 weken weer sex dus nooit echt deze fase gehad in 14 jr tijd samen. Gelukkig kunnen we er nog over praten maar het begint ons wel te irriteren.

    Was jullie libido weer normaal naar de bevalling? Of kwam het nooit meer helemaal goed? :rolleyes:
    Ik vind het maar saai op deze manier, maar goed ik kan mezelf niet dwingen.
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Hier is het wel weer goed gekomen hoor :)
    Eerste weken na de bevalling nog niet echt, toen voelde opgewonden raken gewoon fysiek nog niet fijn (vanwege hechtingen, knip, etc) waardoor alle pogingen weer snel bekoelden.
    Na de eerste (vijf?) weken hebben mijn hormonen nog wel een tijdje gerommeld waardoor de frequentie nog anders was, maar ook dat is weer goed gekomen :)
     
  3. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb nog niet echt “ervaring” aangezien dit mijn eerste zwangerschap was en pas iets meer dan 2 maanden geleden ben bevallen.

    Maar ik had de laatste zes weken van de zwangerschap praktisch geen libido. En nu is dit inmiddels meer dan terug. :oops:
     
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Bij mijn oudste was het onder het vriespunt maar dat kwam doordat de relatie zo goed als over was.....

    Bij huidige man kon ik niet wachten :D
     
  5. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Hier in de zwangerschap echt totaal geen zin gehad. Denk dat het op 2 handen te tellen is geweest. Ik hielp hem wel af en toe maar kon gewoon niks aan mijn eigen lijf hebben.
    Nu na de bevalling is het gelijk weer terug, lag dus echt aan hormonen.
    Nu nog even wachten tot het vloeien over is, kan niet wachten haha
     
  6. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Tijdens beide zwangerschappen kon ik er geen genoeg van krijgen. Mijn libido lag vanaf het tweede trimester veel hoger dan normaal. Mijn man was een gelukkig mens. :D Beide keren was het na de bevalling totaal anders. De eerste drie maanden had ik totaal geen behoefte. Mijn man had er gelukkig ook geen problemen mee om te wachten. De jongste is nu vier maanden en het begint nu weer een beetje op gang te komen. Maar ik merk dat mijn hormoonhuishouding ook nog niet op orde is (veel klachten) dus één dezer dagen ga ik op advies van de cb-verpleegkundige even mijn schildklier laten checken.
    Dagelijks was hier sowieso al niet aan de orde. Waar haal je de tijd en energie vandaan? :p
    Maar het komt voor een groot deel goed hoor. De hoeveelheid nam wel wat af nadat de oudste was geboren maar dat lag er meer aan dat we eerst vaak in bed belandden nadat we hadden zitten borrelen op het terras ofzo, gewoon op zondagmiddag. Dat is er nu niet meer bij. Je bent toch meer afhankelijk van de avonden en dan speelt vermoeidheid toch vaak parten.
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Hier is het nooit meer helemaal goed gekomen
     
  8. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    oef gelukkig bij het merendeel weer goed gekomen! Ik vermoed ook dat het echt aan de hormonen ligt maar je weet het nooit he!
    Ik heb nu ook een prenatale depressie, had ik bij de vorige 2 zwangerschappen ook niet dus ja alles lijkt nu anders te gaan...
     
  9. Nathaliee

    Nathaliee Lid

    27 aug 2015
    25
    6
    3
    NULL
    NULL
    1 keer per week tijdens je zwangerschap en je dan druk maken? :roflmao:
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Het is maar wat je gewend bent he ;)
     
  11. Nathaliee

    Nathaliee Lid

    27 aug 2015
    25
    6
    3
    NULL
    NULL
    Zeker waar. Ik denk dat je partner niet mag klagen ;)

    Zeker niet als ik ook al mn vriendinnen moeders moet geloven..
     
  12. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja ik hoor ook allerlei verhalen, al vraag mij wel eens af wat er van waar is.....?
    Sex is een belangrijk onderdeel van je relatie toch? Ik snap heel goed dat het soms even duurt na de bevalling! Maar ik lees ook weleens verhalen van 1 jr na de bevalling nog geen zin in, dan klopt er iets niet. Lichamelijk/geestelijk kan er van alles zijn maar als je totaal geen behoefte hebt, is er iets anders gaande denk ik
     
    Mamalove2014 vindt dit leuk.
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier hadden we voor de zwangerschap ook een levendig seksleven. Dat is compleet ingestort toen ik zwanger werd. Ik ging er steeds vanuit dat het na de bevalling wel weer terug zou komen, nou dat is me flink tegengevallen. Het begint gelukkig nu op gang te komen maar ben echt heel bang geweest dat het niet meer terug zou komen...
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Tijdens de zwangerschap was mijn libido torenhoog. :oops: Maar mijn vriend wilde totaal niet. Dat was ook een combinatie van zijn burn-out, medicatie en het feit dat hij zwangere vrouwen echt het toppunt van onaantrekkelijk vindt. :rolleyes:
    Welgeteld 2 keer sex gehad tijdens de zwangerschap. :confused:

    Ik had verwacht dat zijn zin ook nog wel een aantal maanden op zich zou laten wachten na de bevalling, want dat was echt geen fraaie belevenis.:p
    Maar dat viel reuze mee, want ik merk dat hij al ruim 2weken nogal handtastelijk is. Meer dan in mijn hele zwangerschap. Dus binnenkort maar eens een poging wagen. :D
     
  15. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hier compleet ingestort. Enorm last van ks litteken kon geen druk, rek of trek op verdragen. Heel bewerkelijke dochter die ons uitputte. Inmiddels aan prikpil gegaan en denk dat die hormonen ook niet beter maken. Ga nu mee stoppen en ben benieuwd wat het met het libido doet. (hoewel ik in mijn studiejaren die klachten nooit heb ervaren)
     
  16. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier nu tijdens de zwangerschap van 2 naar 1x per week gegaan. En dat doe ik meer voor hem, want ik voel mezelf totaal niet aantrekkelijk meer.

    Maar ik vind seks erg belangrijk en ook iets waar je soms gewoon zin in moet maken. Ik doe ook nog gewoon mijn best voor hem. Ik ga niet als een pop liggen, zo van:"ik hoor het wel als je klaar bent" ofzo.

    Het duurt wat? Een half uurtje/drie kwartier? Daar kan ik me voor hem wel toe zetten, denk ik dan ;). Hij doet ook heel veel voor mij.
     

Deel Deze Pagina