Luier/rugtas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HvO, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Zijn er hier mama’s die niet de gebruikelijke luiertas hebben maar een luier-rugtas (is dat een woord?:|)?

    We zijn al een tijdje op de uitkijk naar een luiertas. Vaak hangt ie natuurlijk aan de kinderwagen. Maar we willen graag een rugtas, ook in verband met mijn rug. En ik heb zelf echt helemaal niets met schoudertassen ook. :oops:

    Hebben jullie aanbevelingen? Was er al achter dat er niet super veel op de markt zijn.
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Ik gebruik gewoon mijn eigen handtas omdat ik de meeste luiertassen echt afgrijselijk lelijk vind, vooral die van Lief. Ook altijd een beetje medelijden als je zo’n stoere vent ziet lopen met een roze bloemetjes tas :roflmao:

    Anyway, gewoon m’n eigen tas dus. Met een luierverschoonmatje en luieretui van Little dutch. Je kan dus ook gewoon naar normale rugzakken kijken.

    Ik gebruik de tassenhaak van Luvion aan de kinderwagen.
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dit vind ik dus ook. :roflmao::roflmao:

    Ik vermoed dat wij uiteindelijk ook gewoon op een normale tas of rugtas uitkomen. Die tassenhaak is wel een goede om te onthouden!
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik heb er ook naar gekeken, vooral omdat het in combinatie met dragen.
    Maar de meeste luiertasssn hebben allemaal flessenvakjes die ik niet gebruik ivm bv.
    Ik denk dat ik nog een luieretui koop en eventueel een matje.

    M’n huidige luiertas zit vol, terwijl als ik het in m’n eastpack stop, hij nog niet eens 1/3 vol zit.
     
  5. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb eerst een gewone luiertas gebruikt en ben later overgegaan op een rugzak, vimd het veel fijner. Ik heb gewoon via bol.com een kiplingtas gekocht; die zijn licht, hebben veel ruimte en veel vakjes. Ze hebben ook een luierrugtas, maar die is wel duurder en dat verschoonmatje gebruik ik eigenlijk toch niet...

    Via de website van kipling zijn er meestal ook wel meerdere versies in de sale te vinden...

    Screenshot_20180314-221243.png
     
    HvO vindt dit leuk.
  6. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik heb deze, via Alixpress.
    https://nl.aliexpress.com/item/Mode-Mummie-Moederschap-Babyverzorging-Luiertas-Merk-Grote-Capaciteit-Baby-Droog-Nat-Tas-Designer-Rugzak-Verpleging-Luiertas/32839214032.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.H8Ck9r

    Heb hem al binnen, lijkt me kwalitatief goed, hij is netjes afgewerkt. Veel vakjes en wat ik ook fijn vind is dat je het grote vak ook via de rug onderin kan openritsen, als je iets onder uit moet halen. En aan de binnenkant zitten vakjes waar de luiers precies inpassen.
     
    HvO vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Little company heeft ook rugzakken :)
    Die vind ik zelf erg mooi.
     
  8. HvO

    HvO Niet meer actief

    Dat is ook nog eens een leuk uitziende ook! En voor die prijs kan er niet zoveel misgaan ook!

    Deze gaat op mijn favorieten lijstje. Leuke kleurencombinaties ook.
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

  10. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #10 maansneeuw, 20 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2018
    Daar heb ik ook naar gezocht, uiteindelijk heb ik gekozen voor een simpele rugtas van Nike waar veel vakken in zitten, waaronder aan de zijkant ruimte voor (water)flessen. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met of het fijn werkt, maar ik denk dat ik verschoningsmatje, luieretui e.d. los meeneem en de babyspullen verzamel in een grote toilettas zodat ik die dingen bij elkaar heb in de rugtas.
    (De tas is van Nike Sportswear en heet 'All Access Soleday' en is er in veel verschillende kleuren, bijvoorbeeld deze)
     

Deel Deze Pagina