Lunch-ideeën

Discussie in 'De lounge' gestart door RAppel, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Hallo

    Ik ben op zoek naar ideeën voor tijdens de lunch.
    Ik ben sowieso al geen broodeter maar momenteel krijg ik dat helemaal niet weg.

    Ik zoek dus gerechtjes en ideeën die niet heel veel klaarmaak werk hebben en mogen tijdens de zwangerschap.

    Wat eten jullie ipv brood?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Yoghurt met muesli/cruesli/granola, pap, havermout met vruchten, crackers, wraps, er is zoveel te bedenken. En een extra portie zuivel is ook nooit weg, net als wat extra fruit.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.374
    113
    Ik eet meestal resten avondeten. En als dat er een keer niet is, dan maak ik vaak iets met ei. Bv roerei met champignons en kaas, of met cherrytomaatjes, gedroogde tomaat en gebakken ui. Of ik rasp een winterpeen en maak daar een frittata mee.

    Of een zak roerbakgroentes in de pan gooien en op smaak brengen met wat sesamolie en sojasaus.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Omelet, soms zo met veel groenten erin. Ik eet hem ook wel eens als wrap met gerookte zalm

    Eitje koken of bakken

    Gewone wraps dan enkel met groenten

    Maaltijdsalades. Daarmee kun je variëren zoveel als je wil. Met pasta of rijst, met vis of kip of helemaal niks van dat erin.

    Pannenkoekjes met havermout

    Lunchcupcakes met havermout en fruit of hartige met groenten.
     
  5. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    cracker met gekookt ei en avocado
    kwark met walnoten en appel / cruesli en fruit
    salade met noten, olijven, avocado, vis oid
    sowieso mix met olijven en noten

    Ik eet ook vaak wat over is van de dag ervoor, eventueel met wat extra. Als we bloemkool of broccoli over hebben bijv dan prak ik dat een beetje en gooi er een ei overheen. Of sojasaus, knoflook en sesamzaadjes (bij de broccoli).
     
  6. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik eet vaak restjes avondeten op of iets dat lekker snel klaar te maken is
    Bijv gekookte rijst + gestoomde groente en wat plakjes kipfilet (rijst + groenten kook ik beide in m’n multicooker, stel de timer in s ochtends dat het op tijd klaar is)
    Ik maak vaak salades/soepjes voor meerdere dagen
    Kook bijvoorbeeld groentebouillon en voeg per dag andere groente toe, soms pureer ik het met kip en kookroom
     
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.663
    113
    Soep

    Bananenpannekoek (geprakte banaan met ei en dat bakken in de pan)

    Kwark of Skyr

    Salades (ik haal vaak de kant en klarebij de AH, super makkelijk en lekker en heel veel keuze)
     
  8. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik maak nu echt heel vaak omelet en dan gooi ik er steeds andere groente doorheen. Gewoon wat we hebben liggen.
    Kinderen vinden het ook top.

    Verder eet ik graag een salade. Gewoon van sla of pasta of anders van quinoa.
     
  9. Loetje85

    Loetje85 Bekend lid

    17 jun 2016
    814
    200
    43
    salade met bietjes/avocado/geitenkaas of kikkererwten/zongedroogde tomaten/avocado/geitenkaas/munt of crackers met kipfilet/pesto/tomaat/rucola of een wrap of een gebakken ei of gekookte eitjes op een maiswafel enz enz
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vier cornetto’s! Dat vult ook!
     
    Aaf88, HuiBooBee, Chocoladekoekje en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Of als je het wat gezonder wilt hebben:

    - soep
    - hartige pannenkoeken
    - wraps
    - yoghurt met zelfgemaakte granola
    - salade van couscous of quinoa
    - gebakken met diverse groentes erdoor heen
    - mug cake met ananas en blauwe bessen uit de vriezer (lekker makkelijk en snel en gezond en vullend)
    - kliekje nasi of van gisteren
    - willekeurige salades
     
  12. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Bedankt allemaal voor de tips! Hier kan ik al wat mee!
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik maak 1 keer per week een pan soep. Gewoon een simpel receptje dat ik zelf erg lekker vindt. En dat vries ik dan in porties in. ‘s Ochtends haal ik een bakje uit de vriezer. Ook op werkdagen ideaal, Want het kost ‘s ochtends nauwelijks tijd. En omdat het nog bevroren is, is het makkelijk mee te nemen. Ik vul dat aan met andere dingen. Flink stuk komkommer, wat snoeptomaatjes, worteltjes, gekookt ei, soms cracker met kaas, noten, sla... De soep dient gelijk als koelblok voor de rauwkost die ik meeneem.
     

Deel Deze Pagina