Lutrelef/GNRH pompje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marije89, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marije89

    marije89 Lid

    7 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

    Al een poosje ben ik op zoek naar ervaringen met het Lutrepuls pompje. Ik weet dat het niet zo veel wordt gebruikt maar ik dacht ga het hier toch maar eens proberen!
    Morgen ga ik starten met een pompje en ben erg benieuwd hoe anderen het gebruik vinden....
     
  2. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Marije,

    Ik heb bijna 2 maanden met de pompjes gelopen, helaas zonder resultaat. De fabrikant vertelde mij dat hij pas één keer eerder had meegemaakt dat het niet aansloeg..
    Het gebruik van de pompjes vond ik erg meevallen. In het begin even wennen natuurlijk en omdat wij het in het begin nog stil hebben gehouden even lastig om het pompje verborgen te houden. Maar een iets grotere trui aan en je ziet er niets van. Ohja.. een tip: wissel elke keer van kant zo kan je huid een beetje herstellen.
    Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.
     
  3. marije89

    marije89 Lid

    7 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rieketje,

    Bedankt voor je reactie! Wat jammer dat het voor jou geen oplossing was. Ik ben al wat langer bezig met het uitproberen van behandelingen, daardoor zijn er ook veel mensen die wel weten dat wij hiermee bezig zijn dus in mijn geval is het niet zo erg dat het pompje misschien soms opvalt.
    Is er voor jou inmiddels een behandeling gevonden die wél aanslaat?
     
  4. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom jij het pompje gaat gebruiken? Heb je hem al geplakt? Viel het mee?

    Ze hebben min of meer wat gevonden wat wel aanslaat, maar het gaat heel moeizaam. 4 lange rondes menopur 225 ie gespoten (9.5 week en de andere rondes tussen de 5 en 7 weken) waarvan uiteindelijk 3x teveel follikels dus moest er reductie plaatsvinden. Het is zo'n beetje alles of niks. Momenteel bezig met een combi van menopur (187.5) en gonal f 50.. sinds vandaag groeit er wat (spuitdag 36), hopelijk dit keer wel maar gewoon 1 follikel.
     
  5. marije89

    marije89 Lid

    7 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazeker mag dat.. Ik had na het gebruik van de prikpil geen cyclus. Op zich niet verwonderlijk, omdat het na de prikpil even kan duren voor de boel weer op orde is. Twee jaar later echter nog steeds niet ongesteld geweest en toen (eindelijk) onderzoeken gestart.

    Het lijkt er nu op dat het neits met de prikpil te maken heeft maar dat mijn hypothalamus geen GNRH aanmaakt. Daarom nu een GNRH pompje proberen. Ik heb hiervoor fostimon gespoten (vergelijkbaar met menopur) maar ook overstimulatie... Klinkt nog niet eenvoudig bij jou! Hopelijk gaat het nu goed!

    Het pompje zit erop inderdaad, stelt niks voor he :)
     
  6. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat 'grappig' het lijkt erop dat we een beetje hetzelfde hebben.. alleen mijn hypofyse werkt niet goed en daarom maak ik van mijzelf helemaal geen geslachtshormonen aan (geen fsh, lh, progesteron enz) ik ben nooit ongesteld geweest. (Wel dmv de pil)

    Het pompje stelt weinig voor idd
     
  7. marije89

    marije89 Lid

    7 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja inderdaad! Mij werd ook verteld dat als het de hypofyse is een pompje niet werkt, dus dat verklaart denk ik ook waarom het bij jou niet goed ging! De hypothalamus stuurt de hypofyse aan, dus als die het niet doet zijn er ook geen geslachtshormonen.. Heel veel succes met spuiten en ben benieuwd of je eitje mooi doorgroeit (en of het er één blijft..)
     
  8. Rieketje

    Rieketje Actief lid

    21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook succes! Hopelijk slaat het pompje bij jou wel aan!
     
  9. Lovelymommy84

    Lovelymommy84 Fanatiek lid

    27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
  10. marije89

    marije89 Lid

    7 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartstikke bedankt voor de reactie! Heel erg leuk om te lezen!
     
  11. Lovelymommy84

    Lovelymommy84 Fanatiek lid

    27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Graag gedaan.
    Je hoort/leest t nog niet zo heel veel dat dit gebruikt wordt.

    Er zullen misschien nog wel meer topics over zijn of zijn geweest, dan zou je evt de zoekfunctie kunnen gebruiken.

    Heel veel succes en hopelijk slaat het pompje aan en komt jullie wens uit.

    Liefs!
     
  12. Chelsje

    Chelsje Actief lid

    24 nov 2013
    103
    0
    0
    Ik ben sinds 3 weken ook begonnen met dit pompje van Ferring.

    Tot nu toe nog geen foutmeldingen/kapotte pompjes gehad. Ik vind het echt een topsysteem! Bijna 3 jaar lang heb ik geen eisprong gehad. Na 2 weken de pomp te hebben gebruikt zag het er heel goed uit. Over anderhalve week krijg ik de bloeduitslagen te horen van het bloed dat deze week (2x) is geprikt, dan kunnen ze met zekerheid zeggen of ik een eisprong heb gehad.
     

Deel Deze Pagina