Luxeprobleem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pluis79, 5 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis79

    Pluis79 Actief lid

    23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Dames even een vraagje. Mijn zoontje van 8 weken heeft vannacht doorgelsapen tot 7.30 uur. Heel fijn maar nu heeft hij dus vannacht zijn voeding gemist. Hij krijgt normaal 6 voedingen 120/4

    Hij weegt nu 4790
    Het cb had t deze week al over ophogen naar 150/5 maar is naar mijn idee al best veel

    Dus ff graag advies hierin hoe dit aan te pakken
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Rond de 8 weken ging mijn zoontje ook doorslapen, maar zat ook in een enorme groeispurt toen.
    Hij heeft de eerste weken 120/4x6 gedronken gewoon in zijn wakker tijd en hij clusterde vaak de hele avond dus met al die beetjes bij elkaar kwamen we wel uit.
    Later besloten we hem niet wakker te maken voor de 23.00 fles en toen is hij naar 150/5 gegaan
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier kreeg ze dan gewoon 5 flesjes van 120/4, pas toen de honger behoefte op de dag groter werd ging ik ophogen. Hier was het vaak de ene dag 5 en de andere dag 6 flesjes van 120/4. Mijn redenatie was dat als ze door kon slapen op 120/4 het nergens voor nodig was om op te hogen, dan had ze (logischerwijs gedacht) geen honger.
    Hier was overdag moeilijker in slaap komen en onrustiger slapen vaak een teken om de flessen op te hogen, ze liet/laat zich niet zo snel horen, dus na een paar keer kwamen we erachter dat dat werkte.
    Hier ging ze met een week of 9/10 over op flessen van 150/5 volgens mij, ze woog toen denk ik zo'n 5,5 -6kg.

    En daarbij kan het (hoop het niet voor jullie) ook nog een eenmalige actie zijn, dus om dat gelijk van alles te veranderen. Ik zou gewoon lekker kijken hoe het loopt. Flesjes geven op verzoek, als alles leeg gaat en je merkt dat hij nog hongerig is dan hoog je de flessen op, maar voor nu zijn flesjes van 120/4 bij dit gewicht nog prima.
     

Deel Deze Pagina