Maagverkleining en zwanger of bevallen wie nog meer?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Danty88, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Goedemorgen,

    Zoals het al zegt benieuwd naar vrouwen met een Gastric bypass en die daarna zwanger zijn geworden en/of bevallen hoe het bij jullie is gegaan?!

    Ben 22/09/17 geopereerd en een GBP gekregen... op zich gaat het nog steeds erg goed maar moet wel mijn ijzer steeds blijven aanvullen anders gaat het niet zo lekker... ook al een ijzerinfuus gekregen 3 weken geleden..

    Deze zwangerschap is zooo anders als met mijn jongens en kan ook echt niks vergelijken met elkaar misschien ook wel omdat ik nu een meisje krijg.. maar hij de jongens erg ziek geweest en ook bij beide keren ingeleid en nu ga ik er fluitend doorheen...het is dat ik haar gelukkig soms voel bewegen anders had ik niet geweten dat ik zwanger ben... ja mijn buik groeit ook gelukkig nu...

    Ben benieuwd of er nog meer aanstaande mama’s of mama’s zijn met een Maagverkleining met hun ervaringen :D
     
  2. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Ik heb in Feb 2018 een sleeve gekregen.
    Krijg wel extra bloedonderzoek ivm de vitamines maar eerder gaat het goed.
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  3. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dat is ook vrij snel zwanger na de operatie? Geen last verder van dingen?

    Ik zelf ook vrij snel zwanger naar de operatie en krijg inderdaad ook extra controles
     
  4. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Ja zeker snel.
    Binnen 3 maanden, 't was niet gepland maar het gaat goed en het is zoooo welkom.
    Voel me verder goed.
    Ben 35kilo afgevallen en daar blijf ik nu op hangen

    Volgende week naar de internist en dan hoor ik het wel weer:roflmao:

    Bij jou verloopt de zwangerschap ook al het hoort?
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  5. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nee hier net zo, niet gepland maar ook heel erg welkom.. ik voel me ook redelijk goed ben totaal 61 kilo afgevallen... en toen ik zwanger werdt woog ik 67 kilo en nu blijf ik hangen op 61 kilo. Maar dat vind ik ook goed wil liever niet nog meer afvallen.

    Heb wel erg veel last van mijn darmen, dan weer verstopt en dan loop ik weer leeg:( maar heb ook pds dus kan daar ook mee te maken hebben... en verder gaat het eigenlijk wel goed tot zover :).. ik moet morgen weer verloskundige ben benieuwd weer...

    Fijn dat het bij jou ook goed gaat
     
    MamavanHayden vindt dit leuk.
  6. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Wauw 61 kilo!
    Respect hoor!!
    Ik weeg nu 76 en hoop na de bevalling nog wat kwijt te raken.
    Maar qua gezondheid voelt het al zo veel beter, daar is het om te doen geweest.

    Vervelend van dat verstopt en weer leeg lopen.
    Hopelijk gaat dat nog minder worden.
    Spannend weer de vk!
    Hou je me een beetje op de hoogte?
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  7. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja drie kwart van mijn chronische ziektes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en daar deed ik het echt voor... leven met een Maagverkleining is echt geen walhalla wat sommige mensen denken “ de makkelijkste weg” maar van de 12 maagbeschermers per dag, en nog 5 andere tabletten slik ik nu alleen zo nodig nog... tramadol en injecties imigran voor mijn migraine en immodium voor mijn darmen...en daar heb ik het echt wel voor gedaan...helaas wel veel dumpingen, darmproblemen en migraine gehouden, weinig eten kunnen verdragen en het teveel afvallen maar zou het zo weer over doen.. en weet niet of het daardoor komt maar de goeie zwangerschap is ook een zegen vergeleken met de andere 2 voor mijn gbp...dus ja ik ben nog steeds blij met deze kans die ik gekregen heb...

    En 76 kilo is ook knap hoor wauw!!! Ik hoop uiteindelijk ook rond de 65-70 te wegen dat is mooi en past bij mijn lengte vindt ik zelf...

    Ja hou je op de hoogte :) gezellig kletsen met iemand die hetzelfde heeft is toch wel fijn :)
     
  8. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Idd er zijn zo veel mensen die denken dat het makkelijk is, maar zo makkelijk is het zeker niet.

    Maar jeetje je hebt een hele was lijst met klachten van ervoor zeg.
    Dumpingen ken ik gelukkig niet, maar lijken me echt dood eng!

    Ja vind het ook fijn dat je er toch met iemand erover kan praten.
     
  9. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nou tot zo ver weer goedgekeurd door de verloskundige en volgende week afspraak gyneacoloog en dan aangeven dat er extra groeiechos gemaakt moet worden omdat ik nog steeds afval en mijn verloskundige toch wel zekerheid wil of zij wel goed groeit :) dat is wel fijn in ieder geval..
     
    MamavanHayden vindt dit leuk.
  10. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Fijn dat je weer goed gekeurd bent.
    Goed dat ze even extra echo's maken.
    Ja dat afvallen is de ook niet iets waar je zelf iets aan kan doen..
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  11. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja inderdaad
     
  12. Presa

    Presa Actief lid

    10 jul 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook een gastric bypass gehad en inmiddels mama van een dochter van 2 jaar en opnieuw zwanger!

    Ik heb de gastric bypass eind 2012 gehad en ben daarmee ruim 45 kilo afgevallen.

    Bij mijn eerste zwangerschap in 2015 woog ik 64 kilo en ben ik in totaal 16 kilo aangekomen (op de dag van bevalling dus 80 kilo).
    Ik weet nog dat ik het enorm eng vond om die weegschaal zo op te zien lopen en was me heel erg bewust van het feit dat die kilo’s er weer aankwamen.
    Uiteindelijk zijn de eerste kilo’s na de bevalling erg snel gegaan en ben ik na 2 jaar blijven steken op 68 kilo (4 kilo zwaarder dus als voor de zwangerschap).

    Qua zwangerschap; ik had een enorm b12-tekort. Hiervoor heb ik in het begin van mijn zwangerschap (eerste 20 weken) om de dag een injectie moeten krijgen. Verder heb ik eigenlijk niets gemerkt van de gastric bypass in combinatie met de zwangerschap. Ik kon nog steeds hetzelfde en dezelfde hoeveelheden eten en ook de ontlasting bleef hetzelfde lopen.

    Ook de bevalling is zeer normaal verlopen. Uiteraard wel met medische indicatie en dus in het ziekenhuis maar ook dat is het enige wat “anders dan anders” zou zijn geweest.

    Inmiddels dus zwanger van de tweede.. gelukkig dit keer geen b12 tekort maar nu wel extra ijzertabletten. Tot nu toe ook weer het enige wat anders is.
    Ik merk dat de toename van kilo’s opnieuw een rol speelt in deze zwangerschap en dat ik bang ben dat ik opnieuw niet alle kilo’s zal verliezen en zo stiekem richting of misschien zelfs over de 70 kilo ga na de bevalling. Dat vind ik echt wel een “ding” voor mezelf.

    Al met al is mijn zwangerschap en bevalling dus zo goed als hetzelfde gelopen als iemand die geen gastric bypass heeft gehad, het is enkel het psychologische mbt gewichtstoename wat wellicht een rol kan gaan spelen (wat uiteraard zeker niet zo hoeft te zijn).
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  13. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hoe is het met jullie en jullie zwangerschappen ??


    Hier gaat het met ups en downs vooral. Merk toch wel dat het zwaarder is als toen ik nog extreme obesitas had aparto_O

    Darmen zijn nog steeds erg aan de gang en zal ook wel niet normaal meer worden aangezien ik ook pds heb...

    Buik groeit enorm maar de kleine ligt achter op groei, volgende week 13/09 weer een extra groeiecho en naar de diëtist en internist voor eventueel sondevoeding. Ik blijf afvallen blijkbaar want ben nu 62 kilo en kom niks aan. Maak me wel een beetje zorgen maar wil eerst afwachten wat er volgende week uitkomt. Ben nu extra goed gaan eten en op mijn belangrijke voedingsstoffen gaan letten.. maar vind het nu toch wel zwaarder worden. Heb z’n rugpijn en buikpijn soms denk mijn banden en bekken oa..:$ nu weer opgestaan met hoofdpijn en nekpijn en zie in 1 oog vlekken:confused: erg vervelend. Vorige week bloed laten prikken maar zoals ik zelf de uitslagen kon zien niet veel geks maar wacht dus nog steeds op een telefoontje van gyn
     
  14. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Hier 13-5-2016 een sleeve gehad ben nu bijna 21 weken zwanger alles verloopt super alleen merk ik wel dat ik sneller moe ben en moet even overleggen met verloskundige inverband misschien bekkeninstabiliteit want merk als ik stukje gelopen heb naar stad en terug dat ik langzamer ga lopen en begin te waggelen en erg lage pijn in onder rug heb en laatste paar dagen hoe verder de dag vorder hoe meer ik last er van krijg maar als dat het enige is mag ik niet klagen ben pas 5 kg aangekomen moet toegeven dat ik in het begin aardig heb lopen eten zeg maar omdat ik bij Mn zoontje alleen maar afviel en dat nu wou voorkomen woog begin zwangerschap 65 kilo probeer het eten nu weer te beperken tot het advies van de kliniek maar begin wel te merken dat ik met avond eten en middag eten soms meer behoefte heb aan extra sneetje brood of extra schepje groenten inverband dat je nu meer energie verbruik

    Deze zwangerschap is totaal anders als de vorige echt wereld van verschil maar merkte wel nu ik dat extra gewicht niet meer had dat ik de kleine eerder voelde Hihi en de buik eerder zichtbaar was nu ik ronder begin te worden vind ik dat minder erg nu lekker genieten van de buik merk wel dat het wel wat zwaarder is als vorige veel sneller moe en minder energie hebben om iets te doen dat heeft zn ups en downs mag eigenlijk niet klagen maar soms heb ik zoiets van pffff het is zwaar maar komt wel weer goed
     
  15. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Wat naar van je bekken, heb er helaas ook last van... en inderdaad ik ervaar het ook als een totaal andere zwangerschap dan mijn beide jongens voor mijn gbp... ik ben ook sneller moe inderdaad... gisteren weer met spoed ziekenhuis geweest ivm een darm knel zat:(.. hij schiet wel weer terug dus dat is mijn geluk maar de kans is groot dat het een hernia kan worden..mag nog wel even dus hoop dat het niet gebeurd..

    Mooi he dat je buik nu mooier zichtbaar geniet er maar lekker van:)
     
  16. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Genieten doe ik zeker weet niet zeker of het bekken instabieliteit is bij volgende afspraak even overleggen ja had wel iets gelezen dat mensen met een gbp daar snel last van kunnen hebben beknelde darm heb de sleeve gehad maar we houden het hier goed in de gaten als ik extreme buikpijn krijg of niet meer naar wc kan gaan gelijk aan de bel trekken. Wel minder dat je naar het ziekenhuis moest dan heb je wel geluk heb gelezen dat vaak spoedoperatie word
     
    Danty88 vindt dit leuk.
  17. Danty88

    Danty88 Fanatiek lid

    27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja ze zeiden dat het nu kans is op dat het echt vast komt te zitten en dan inderdaad een spoed operatie:( dus hoop echt dat het niet gebeurd.
     

Deel Deze Pagina