Maart 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chocochippie, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Jah hier is een speen wel nodig voor het slapen gaan..
     
  2. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Wauw dat doet ze goed ! Hier vandaag ook naar kind en gezin geweest en ze zeiden dat ik moet wachten met groenten /fruit tot hij 5 maanden is. Volgende week ga ik naar zijn kinderarts en vraag het nog eens aan hem.
     
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @mama alex
    Denk vanwege de vroeggeboorte of niet?
     
  4. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @LolaBloem ik denk dat ze dat standaard tegen iedereen zegt, 6 jaar geleden bij A ook. Ik was toen eigenwijs en ben toen met 4 maanden gestart
     
  5. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @mama alex
    Voor zover ik weet mogen ze al vanaf 4 maanden starten. In de supermarkt heb je ook al potjes vanaf 4 maanden.
    Wat ga jij doen? Wanneer ga je starten?
     
  6. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik geef S nu een week oefenhapjes dus vanaf zijn 4e maand. Het zijn maar 4 lepeltjes per keer, wat we met kleine hapjes geven hij krijgt het in de ochtend en einde middag ongeveer 15gr per keer.

    Geef hem 3 dagen het zelfde, zijn begonnen met groente omdat fruit zo zoet is. Hij heeft wortel gehad, viel in de smaak, bloemkool vond hij niet lekker maar at het wel op en we hebben nu courgette gehad vond hij ook super lekker, vanaf morgen brocolli en daarna weer het rijtje opnieuw! En dan wil ik fruit proberen.
     
  7. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @LolaBloem ik start waarschijnlijk met 4 maanden.

    Hoeveel setjes kleding hebben jullie kids ? Ik zit nu aan 7 , is dit genoeg ? Ik kan blijven kopen voor zo'n kleintjes :D
     
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @mama alex

    Onze kleine spruit is onwijs gegroeid. Zij heeft zeker 20 setjes gehad in maat 50/56 en helaas niet eens allemaal aangehad. Ook heel veel rompers zeker een stuk of 25. Nu heeft ze ongeveer in haar maat 13 setjes en zo 8/9 rompertjes (62/68)
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ben echt een vergiet dus reageer alleen op wat ik onthouden heb.

    Speen; N heeft een speen en die heeft ie ook echt nodig. Hij heeft enorm veel zuigbehoefte.
    Afleren doe ik niet. Met 15 maanden krijgen ze em gewoon niet meer. 2 dagen drama en dan is het klaar.

    Eten; N krijgt nog 6 voedingen. Met 4 maanden gaan we beginnen met groenten.
    4 dagen worteltjes en dan wat anders voor 4 dagen etc.

    N heeft vandaag een regeldag.. echt enorm vermoeiend.. hij wilt elk uur drinken en natuurlijk huilen omdat er niks meer uitkomt..
    Ben 2 weken ongesteld geweest en me productie is daardoor echt enorm verminderd. Het was dus wel te verwachten dat er een regeldag aan ging komen.
     
  10. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ons kleine heeft volgens mij waterpokken!! Iemand die zeker weet of dit waterpokken zijn? Ik ga morgen meteen naar de huisarts..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @LolaBloem, oei ik durf Het niet met zekerheid te zeggen. Maar het lijkt er volgens mij wel op. Zou sneu zijn hoor op deze leeftijd.
    Misschien je vraag ook even stellen in het baby gedeelte? :)
     
  12. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Vandaag weer een prikje gehad, gelukkig zijn we er nu 6 maanden van af. S groeit goed, zit nog steeds met lengte en gewicht op de +1 lijn. Hij weegt nu 7300 gram en is 66.5 cm.

    We hadden het over zijn voeding, 4 grotere flessen is goed als hij daar een betere nachtrust van heeft. Al kwam het er iet wat ongelukkig uit.

    Ik gaf aan dat wij met 4 maanden zijn begonnen met oefenhapjes, nu ruim een week. Hierop zei ze dat als je hapjes geeft je een fles mag laten vallen, dus de 4 flessen was oké, in mijn beleving mag je toch met oefenhapjes geen fles laten vallen? Omdat het geen voedzame voeding is omdat hij maar 3/4 lepeltjes per keer krijgt. Zij had het over 120ml wat hij aan hapjes mag op een dag, ik vind dat nogal veel voor oefenhapjes.. Ik zei tegen dr, hij krijgt 3/4 lepeltjes per keer 2 keer op een dag. Rond 9.00 en 17.30 op dit moment geven we hem alleen groente maar van haar moest ik hem in de ochtend fruit geven en als wij eten mag hij de groente. Ik wil juist dat hij eerst de groente smaken leert kennen en daarna pas het zoete fruit. Ze noemde ook van alles wat ik hem wel mocht geven terwijl dat op de lijsten/boeken die ik heb gevonden/gelezen dat je dat soort dingen met 6+ maanden pas moet geven..
    Ik blijf het ieder geval doen op de manier hoe we het nu ruim een week doen want S groeit nog steeds goed en straalt nog steeds geluk uit.

    Ik had behoorlijke drang om zijn kamertje aan te passen, dus ik heb van alles besteld, het enige wat blijft is de nieuwe poster en olifant knuffel/kussen de rest moet terug wat kan dat tegen vallen zeg :o:
     
  13. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    @lis91, volgens mij mogen hapjes tot 6 maanden geen flessen vervangen.
    Maar C liet al gauw een fles vallen hoor toen ze hapjes kreeg. Tsja de ene houd meer van vast voedsel dan de ander.
    Lekker doen waar jij/jullie je goed bij voelen :)
    Hij groeit goed zeg!

    N heeft echt regeldagen. Hij is wel vrolijk terwijl ik verrot ben.
    Vannacht kwam die ineens weer voor 2 voedingen! En ik kan niet slapen tijdens het voeden.. N kan niet liggend drinken dus ik moet rechtop gaan zitten >.<
     
  14. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @Chocochippie het is de volgende dag meteen weggetrokken gelukkig. Het zijn nu kleine droge korsjes en ze is gewoon weer gelukkig :)

    @lis91 zeggen ze dat bij de concultatie bureau in Nederland? Lijkt me wel heel weinig dan denk ik? Alhoewel elk kindje anders is.

    Hier drinkt O. Ongeveer 5 flessen van 180ml helemaal leeg, in de nacht word ze 1x wakker voor een voeding.
    Vandaag heb ik haar voor het eerst toch maar oefenhapje gegeven. Ze vond van lepeltje eten niet zo leuk dus heb ik het meer gepureerd en in haar flesje gedaan. Ze heeft 1 hele grote wortel gegeten..... 3/4 hapjes voor begin..?? Oeii.. heb ik haar nu teveel gegeven of is 3/4 hapjes te weinig? ik ga nu wel een fles weg laten vallen trouwens omdat ze daarvan in de plek worteltje "drinkt".
     
  15. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Je gaat toe naar 100ml mel per kg rond 6 maanden. Dat is wat ze dan minimaal nog moeten hebben. Nu rond 4 maanden is dat 120-130 ml per kg. Krijgen ze meer dan kan je evt wel een fles laten vallen en daarvoor in de plaats groentehapje geven.

    S.iem zit nu op 120ml/kg met 4 flessen. Als hij meer groente gaat eten (hij heeft nu 2 keer rond 16.30 uur ongeveer 15gram gehad) dan ga ik steeds iets minder in de flessen van 15 uur en 19 uur doen. Dan hou ik wel in de gaten dat hij met 5 mnd minimaal 110ml/kg krijgt en met 6 mnd minimaal 100ml/kg.
     
  17. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Zijn het geen muggenbulten?
     
  18. Mir2402

    Mir2402 Niet meer actief

    Het lijkt mij ook geen waterpokken. Weet je al iets meer?
     
  19. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    @Chocochippie @Mir2402 het is al weg, denk misschien toch dat de muggen massaal op haar hoofdje zijn afgegaan??? Ze slaapt nu met zo een anti mosquito klamboe
     
  20. lis91

    lis91 Actief lid

    10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Wat een dag/nacht. Sinds gister hoor ik S alleen maar brabbelen maar af en toe lijkt t wel of hij frustraties uit, zo schattig klimkt het dan niet.. Waar hij normaal om 21.00 slaapt was hij niet rustig te krijgen, huilen, schreeuwen, lief brabbelen.. Uiteindelijk om 23.00 in slaap gevallen, rond 5.00 weer wakker wilde geen speen, toen even bij mij genomen zodra ik hem vast had viel hij in slaap tot 9.15 geslapen, heb hem wakker gemaakt. Net fles gegeven maar 1/3 zit er nog in en hij gaf behoorlijk wat terug.. Gister had hij ook een aantal rode plekken heb de ha gebelt maar die zijn nu weer weg, maar ik weet niet of ik me nu zorgen moet maken of dat dit normaal is.. Hij zit nog 2 weken in zn 4e sprongetje dus weet niet of t daar mee te maken heeft. Voel me ineens zo onzeker, terwijl hij verder super vrolijk is
     

Deel Deze Pagina