Vreemde mensen aan de deur...

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat gebeurt best vaak hier de laatste tijd!

    Een paar weken geleden kwam er een niet zo fris uitziende man aan de deur die containerreiniging aanbood. Een heel (ingestudeerd) verhaal, maar vooral bloedzenuwachtig en erg schichtig. Nee, later beslissen kon niet, een foldertje had hij ook niet, ik moest het nú zeggen. Ik heb geweigerd, ik hou niet van dat dwingende, vond hem niet zo betrouwbaar overkomen ook... hij streek over z'n hart en zei dat ie later die middag terug zou komen zodat ik met mijn man kon overleggen. Ik heb hem nooit weer gezien, laat staan dat er nu containers gereinigd worden hier in de wijk.

    Vorige week een man die ons wilde uitnodigen voor een etentje. HE?! Geen idéé wie het was! Mijn man heeft dan ook vriendelijk bedankt voor de eer...

    En net een man van Veiligindewijk.nl... het lijkt betrouwbaar, ook de site, maar waar let ik op? En als veiligheid in en om je huis zo belangrijk is, waarom moet ik dan vandaag nog beslissen en kan ik niet eerst overleggen met mijn man en volgende week ofzo contact opnemen?
    Ik heb dus maar een kaartje gevraagd, overigens niet perse met de intentie om er wat mee te doen. Door die twee rare knakworsten van hiervoor en de verhalen die je tegenwoordig hoort, ben ik nogal huiverig geworden.

    Hoe zit dat bij jullie?
     
  2. Zomerbries

    Zomerbries Fanatiek lid

    20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Meteen afnokken, ik stel het nooit op prijs,
    als ik behoefte aan iets heb koop ik het wel uit eigen initiatief.
    Hup..door naar de volgende deur!
     
  3. Hopefultimes

    Hopefultimes Fanatiek lid

    5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op zich geen echte dubieuze figuren hier aan de deur, maar ik merk wel dat er meer "huis aan huis" verkoop gedaan wordt.
    Zal vast een gevolg van de concurrentie / crisis zijn.
    Dus hier wordt regelmatig aangebeld voor: energie, ramen reinigen, verzekeringen en loodgieterswerkzaamheden.
    Ook nog wel eens andere bedrijfjes, maar toch vooral in deze beroepsgroep.

    Moet zeggen...ik kap het altijd direct af.
    Behalve de laatste poging van de ramen-reinig-mijnheer.
    Die ging namelijk een heel verhaal afsteken in het trant van "ik ben hier de vaste schoonmaker en ik kan uw ramen ook schoonmaken..." Deed een beetje voorkomen alsof het dus een gemeenschappelijk iets was, maar je naderhand wel met de rekening opzadelen.
    Lekker slim liegen is dat, ik denk dat een boel mensen er in zijn getuind, maar ja, dat moet je niet proberen bij het bestuurslid van de VvE van het complex....
    Die kwam dus even van een koude kermis thuis
    Meteen even een briefje in de infohal opgehangen voor iedereen, want ja... op deze manier ga je natuurlijk geen klanten "overrompelen".
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb voor mezelf altijd een heel simpele stelregel: als ik er niet over na mag denken koop ik het niet. Als ik er geen schriftelijke informatie over kan krijgen (kan ook online zijn, in elk geval iets om na te lezen), dan koop ik het niet.
    Eigenlijk is het enige wat ik aan de deur koop, een set kinderpostzegels.
     
  5. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Hier komt er ook veel aan de deur, heel vervelend. GElukkig hebben wij een bel die het niet doet, en de meesten kloppen niet aan dus vaak merk ik het pas als ze weglopen.. Maar anders kap ik ze heel snel af. Als ik iets wil dan ga ik zelf wel op zoek naar goede aanbiedingen, dat doe ik niet aan de deur.
    Ook in de stad word ik de laatste tijd weer vaak aangesproken of ze iets mogen vragen.. Ik roep altijd heel snel Nee en loop snel door. Ik hou daar echt niet van.

    Collectes heb ik geen problemen mee, maar die houden ook geen (ingestudeerd) verkoopverhaaltje.
     
  6. Tralalala

    Tralalala Fanatiek lid

    29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hier eigenlijk nooit mensen aan de deur, heerlijk! *even afkloppen*
    Ik zou ook zeker niks kopen/contract aangaan als ik er niet over mocht nadenken. Dat zegt voor mij al genoeg dat er iets niet helemaal klopt.
     
  7. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja die kinderpostzegels dus, dat doe ik dan nog weleens. Collectes geven we ook aan, maar dat verdere geleur aan de deur hoef ik echt niet... Ik kan, wil en durf ook niet echt de goeden van de slechten te onderscheiden. Ze zeggen ook zo vaak: "u heeft het vast al gelezen of gezien op tv?" Eh nou nee dus. En ik kijk vrij veel tv (hm :D) en man pluist hier altijd de kranten door.
     
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik woon in een nieuwbouwwijk en hier komen regelmatig mannetjes voor energiemaatschappijen aan de deur. Tegenwoordig vraag ik maar gelijk of ze kernenergie hebben, daar is het antwoord toch standaard nee op en dan vertel ik dat ik geen interesse heb en doe de deur dicht.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook vanalles: kunststof kozijnen, containerreiniging, broodbezorging, jehova's, energie etc.

    De meeste kap ik snel af. Als het idee me wel aanstaat vraag ik vaak een folder&kaartje, en zeg ik dat ik er over na ga denken. Als dat geen optie is, hebben zij pech, maar ga ik echt niet met ze in zee..
     
  10. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik doe bijna nooit open..
     
  11. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat heeft niet zozeer te maken met de crisis (al zal dat wel meespelen) maar ook met het Bel-me-niet register. Sinds dat een echte vlucht heeft genomen, kunnen ze niet veel mensen meer bellen en blijft verkopen aan de duer over als enige optie. Toevallig heeft daar laatst een stukje over in de krant gestaan hier.

    Maar gelukkig hier geen rare knakworsten aan de deur. We wonen in een piepklein dorpje en dan ook nog achteraf, ik denk dat het niet loont om aan de deur te komen hier... ;)
     
  12. Snne

    Snne Bekend lid

    10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Jah heeel irritant en ze komen ook altijd net als ik mijn zoontje aan het voeden ben!! Ik koop ook nooit iets aan de deur en zeg altijd gelijk dat ik geen belangstelling heb. Ik heb laatst zo'n sticker besteld via een linkje hier maar die is helaas nog steeds niet binnen... :(
     
  13. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Ja ik heb ook wel eens van die huis aan huis verkopers aan de deur. Ik koop daar nooit wat van, vind ze altijd zo opdringerig.

    Ik had wel een keer een vent aan de deur die 4 keer op een dag vroeg aan ons of hij de oprit schoon mocht maken, terwijl we toch iedere keer heel duidelijk zeiden dat we geen intresse hadden. Bij de vierde keer zei ik dat ik hem niet vertrouwde en als hij nog een keer kwam ik de politie zou bellen, daarna nooit meer gezien.
    Ik denk dat die man gewoon wilde kijken of we thuis waren, om in te breken. Er werd in die tijd veel ingebroken in onze buurt.
     
  14. littlewonder23

    littlewonder23 Niet meer actief

    Hier kwamen ze ook met van alles aan de deur.
    En altijd rond etenstijd!
    Ze vroege de laatste keer of me moeder thuis was??? Uuuuhhh nee.
    Want ik ben de eigenaar van de woning.
    Terwijl me dochter naast me stond.
    Die man keek me aan werd me toch een partij rood en liep zo weg.
    Me buurvrouw lag dubbel.


    Sinds dien Heb ik een plaatje voor me deur.
    Geen last meer van zulke mensen.
     
  15. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Hier liep het ook de spuigaten uit, geen vreemde mensen trouwens, dat dan weer niet. Heb een sticker geplakt, (geen verkopers, geloofsovertuigers, collectes geen bezwaar) sindsdien niemand meer aan de deur gehad.

    Heb er ook zo'n gruwelijke hekel aan, vooral omdat 'geen interesse' niet genoeg is, 'waarom dan niet mevrouw, wilt u niet besparen' etc, etc. Bah, wegwezen, als ik iets wil, zoek ik het zelf wel op.
     
  16. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    wij hebben gister een rare vrouw aan de deur gehad, heel verhaal ove god enz en ze wist ook dt ik moslim ben maar nog doorpraten bah kan daar zo niet tegen , heb de deur dichtgedaan meteen
     
  17. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier laatst voor kunststofkozijnen en dakkapellen.
    Er deden volgens die man 20 anderen hier uit de straat al mee...
    Dus ik vroeg, oh ja, noem er eens 1.
    Maar dat mochtie niet doen wegens privacy lol.
    Iedereen weet hier alles in de buurt van elkaar.. Als er minimaal 1 was die het deed hadden we het allang in de groeps whatsapp gehoord haha.
    Ik heb ook vriendelijk bedankt.. Net als de hond die achter me stond ;)
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor de deur is tot daar aan toe, ik had er laatst één op mijn dak. Ik zat gewoon beneden in de uitbouw, hoor ik ineens voetstappen op ons platte dak!! Ik ben werkelijk naar boven gevlógen! Eerst die kerel van mijn dak af gestuurd. Daarna naar buiten gegaan om verhaal te halen. Dat bleek een glazenwasser te zijn die zich 'vergist' had. Jaja, ik vertrouw dat niet meer. In mijn vorige huis wel eens gehad, dat ze ongevraagd de ramen hadden gelapt toen we niet thuis waren. Vervolgens stonden ze 's avonds aan de deur met de rekening. Achteraf kon ik er wel om lachen, had ik toch mooi gratis gelapte ramen, haha. Maar de brutaliteit. Iemand die minder assertief is gaat misschien wel staan betalen en zit er dan gelijk aan vast.
     
  19. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb zo´n sticker van geen verkopers, geloofovertuigers en collectes. Toch had ik laatst een vrouwtje aan de deur (sticker niet gezien dus) die het envelopje op kwam halen :(. Ik vroeg wat ze bedoelde. Ja, die heb ik vanmiddag in de bus gestopt. Dus ik maak de brievenbus open en ja hoor, daar kwam deze tevoorschijn. Maar nee zei ik, ik doe daar niet aan. Ze keek me aan of ze water zag branden. Het was voor één of andere meisjesschool in weet-ik-veel-waar. Als je dat gezicht zag :)

    Er zijn wel honderden goede doelen, je blijft aan de gang! En als ik iets wil kopen, vogel ik het zelf wel uit op internet. Gelukkig doet de sticker over het algemeen z'n werk ;).
     
  20. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Prachtig, dat zeg ik dus ook tegenwoordig 'heb je ook kernenergie, anders heb ik geen interesse' Geweldig om die gezichten dan te zien, snel klaar ook haha. Als ze verder vragen waarom ik dat wil kan ik nog eerlijk antwoorden ook, mijn vader werkt op de kerncentrale en ik zie graag dat hij zijn baan houdt :D
     

Deel Deze Pagina