Mag je je haar verven tijdens je zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Iertje81, 20 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Snap ik.. maar zowel mijn man als ik, als mijn kinderen hebben nog nooit een 500,- biljet in het echt gezien... maar dat betekent niet dat het niet bestaat.
     
  2. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Geen zin in een discussie maar het kan echt dat verf anders uitpakt. Daar had een vriendin ook last van. Het zal misschien niet super vaak voorkomen maar het is geen fabeltje als je het mij vraagt.

    P.s mijn haar is vandaag nog geverfd. Lekker doen hoor.
     
    Iertje81 en bozoe vinden dit leuk.
  3. Stampertje1

    Stampertje1 Niet meer actief

    Ja net vorige week geverfd
    En zie net dat de kleur niet overal gepakt heeft
    Heb nu rood met bruin Grr
    Probeer het volgende week nog wel een keer
     
  4. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik heb me hier tijdens mijne eerste zwangerschap ook in verdiept en de chemische stoffen in verf (die je inademt en die binnenkomen via je je hoofdhuid en dus in je bloedbaan terecht komen) zijn niet gezond. Onderzoeken spreken elkaar wel wat tegen op dit vlak. Het meest schadelijk voor je ongeboren baby schijnt blondering te zijn. Maar dat wil je niet gebruiken als ik het goed begrijp.

    Wat ik vervolgens heb gedaan (want wel blond geverfd haar en super lelijke uitgroei :p), is door de kapper laten verven en niet direct op mijn hoofdhuid laten aanbrengen. Hierdoor adem je wellicht wel wat schadelijke stoffen in maar komt er niets in je bloedbaan terecht. Ik voelde me met deze methode gerustgesteld. Nu ben ik zwanger van de tweede en doe ik het op dezelfde maneir.

    Doe ermee wat je wil ;)
     
    Iertje81 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  5. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Oh, bij mij blijft de kleur wel iets warmer trouwens maar ik vind het niet heel hinderlijk. De eerste 12 weken (tijdens de HCG piek) schijn je het meeste risico te lopen op afwijkingen in kleur.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Nee het moet gewoon weer zwart worden. Word gek van dat grijs overal.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn gynaecoloog zei dat het mocht, zolang je verf zonder ammoniak gebruikt.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik heb het vanavond gedaan en idd met verf zonder ammoniak.
    Ik ben weer knap :D:cool:
     
  9. joyce2086

    joyce2086 Fanatiek lid

    6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Als jij kapster bent vind ik dit wel een aparte opmerking hoor. Je hoort het wel vaker en ik heb het zelf meegemaakt bij mn vorige zwangerschap; groene gloed over mn blonde lokken. Met een andere concentratie (kapster verft het) was het over. Deze zwangerschap geen last van gehad maar het is dus geen fabel!
     
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ja, dat ben ik. En jij kunt het apart vinden, ik heb het in jaren nog nooit meegemaakt. Zeer bijzonder dat je mij dan denkt te vertellen hoe het zit ;)
    Blond is erg lastig te kleuren, wie zegt dat dat perse aan je hormonen ligt?
     

Deel Deze Pagina