mama's in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AMS, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeii heeii, ik kom me ook even aanmelden hier:p:p,
    Ik ben geboren en opgegroeid in NL en woon nu 2 jaar in Brussel BE, mijn man is Turks en wij hebben het huis al te koop staan, want wij gaan naar TURKIJE!!!:D:D:D
     
  2. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Alpenmama, wat lekker dat jullie ook naar NL gaan en met zoveel leuke dingen op het programma! Veel plezier!

    Adorable, welkom! Spannend hoor verhuizen! Hebben jullie al een plek in turkije op het oog?
     
  3. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @AMS: Ja we denken nu aan Marmaris of Mugla, we gaan dit jaar nog op vakantie daar om te gaan kijken ( ik zelf ben nog nooit daar geweest, alleen op tv gezien, maar mijn man zegt dat het daar prachtig is!)
     
  4. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @adorable, spannend hoor! Hopelijk vinden jullie wat naar jullie zin. En nl fijne vakantie! Wanneer gaan jullie?
     
  5. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    We hebben nog geen datum vast staan, maar we gaan in ieder geval voor oud en nieuwjaar!:D Kheb er zin in!
    Dan ook even bij schoonmoeder op bezoek die heeft Mikail ook al lang niet meer gezien.
     
  6. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Joepie!!! We zijn in NL. Het is weer lekker weer, ahum ;) Was vergeten hoe guur, koud en nat het hier kon zijn in de zomer. Maar het is wel heel groen hier en da's dan wel weer fijn.

    Het is heerlijk om de fam weer te zien en natuurlijk ons kleine kaboutertje te showen.

    Jij ook veel plezier AMS! L yvia woog 1500 gram bij de geboorte. Vandaar dat 3,9 kilo al enorm lijkt :D
    Ben al lekker naar de HEMA geweest voor babyspullen, zo lief!

    Adorable, welkom. Leuk dat jullie naar Turkije gaan. Ben benieuwd waar uiteindelijk jullie keuze op gaat vallen, op Marmaris of Mugla.

    Alpenmama jij ook lekker je meisje showen! Het is zoooo leuk. Veel plezier en er hangt weer heel veel leuks op je te wachten bij de HEMA hoor!

    Liefs Elea
     
  7. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, dat is een behoorlijk verschil in gewicht! Heerlijk dat je lekker kan showen en shoppen!
    Heb ook al een hele lijst klaar wat ik allemaal mee wil nemen, de hema stond niet op mijn lijstje, maar misschien toch maar even langs (al hebben we de halve hema al in huis)..
    Nog veel plezier in NL en leuk dat je ook vanuit daar even een berichtje plaatst.
    Enne bedank voor de hulp met het pakken van mijn koffer;). Ben er nu mee bezig en wou met 1 trui weg gaan, denk dat ik er daar dan nog maar wat meer van maak..
     
  8. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi,

    Kan ik me ook nog aanmelden hier?;)

    Ik ben Kari, 38 jaar en woon in Murcia (Spanje).
    Op 19 april j.l ben ik bevallen van mijn dochtertje Jayda.
    Het lijkt me leuk om te kunnen kletsen met andere moeders die in het buitenland wonen.
     
  9. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Tuurlijk kari, welkom! Je woont om de hoek zie ik. Woon je in de stad?
     
  10. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben inderdaad niet ver van Almería vandaan, woon zelf niet in Murcia stad maar aan de kust sinds 2000.
    Woon jij wel in de stad? Of ook aan de kust.
    (Kom regelmatig voor een weekendje in Mojacár, gezellig!).

    Misschien dat jij dit weet want kan niet echt veel hier over op internet vinden.
    Wij gaan een Brits paspoort aanvragen voor ons dochtertje (engelse papa) en willen dan ook een spaans DNI/NIE aanvragen.
    Nu de vraag ' Moet je een paspoort hebben om een DNI/NIE aan te vragen of kan dat ook zonder eerst een paspoort te hebben?
     
  11. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #211 LuckyMommy, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    Dames mag ik er ook bij!!:D
    Ik ben nog geen mama maar zou wel graag mama willen worden:D
    En kan niet wachten om zwanger te zijn!!
    Ik ben gebaseerd in England:p
    Hier woon ik met met Engelse vriend hehe
    Bekijk bijlage 96433 :D:D:D
     
  12. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @dikkebuik, welkom!

    @kari37, dat is echt bij ons naast de deur, doe er zelfs mijn boodschappen en heb er een half jaar gewoond..
    Als je dochtertje gewoon in spanje geboren is krijgt ze volgensmij automatisch spaanse nationaliteit (maar weet niet 100 % zeker of dat met 2 buitenlandse ouders ook zo is). Om dni aan te vragen kan je gewoon via de website van extranjeria een afspraak maken en geloof dat je alleen het familieboekje en pasfoto's mee hoeft te nemen (maar dat staat ook vast op de website). Een NIE kan je geloof ik wel alleen met paspoort aanvragen, anders kan je namelijk niet officieel de nationaliteit aantonen..
     
  13. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hé dan woon je in een leuke omgeving!!! Vind het er altijd heerlijk!
    Ik dacht ook dat mijn meisje de spaanse nationaliteit wel zou krijgen maar dat is niet meer zo.
    We kunnen nu kiezen uit de Nederlandse of de Britse, maar moet wel een NIE nummer aanvragen in dat geval omdat ze anders niet opgenomen wordt in het systeem (seguridad social, scholing enz).
    Maar vermoed wel dat je dan eerst een paspoort nodig hebt.
    In ieder geval bedankt voor je antwoord.
    ¡Hasta luego!
     
  14. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Als ze idd geen spaanse nationaliteit heeft krijgt ze hetzelfde papier als dat jullie hebben (dat groene a4-tje). En daar moet je wel een paspoort of id kaart voor hebben, het papier mag ook alleen samen met een van deze 2 gepresenteerd worden (omdat er geen foto op staat). Voor de guarderia heb je dat idd ook nodig en om bijv. een bankrekening te openen..
    Wat raar dat je moet kiezen, ons zoontje heeft gewoon dubbele nationaliteit gekregen (spaans/nederlands)..
     
  15. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Volgens mij is de wet pas veranderd, eerst was het dat je de nationaliteit krijgt van het land waarin je geboren bent, dat is niet meer (europese unie).
    Jayda heeft automatisch de Nederlandse nationaliteit tenzij ander aangegeven maar mijn vriend wil graag dat zij de britse nationaliteit krijgt....mij maakt het allemaal niet zoveel uit ik wil gewoon dat zij een paspoort krijgt :D Ik zal inderdaad eens navragen of een dubbele nationaliteit mogelijk is in ons geval.

    P.s warm hè, de afgelopen dagen....pfffff
     
  16. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @kari37, ik zit heerlijk een weekje in de hollandse regen met 14 graden, dus lekker even afkoelen:D
     

Deel Deze Pagina