Matte Avent fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door seanli31, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal,

    Iemand enig idee hoe ik mn Avent flessen weer gewoon "doorzichtig" krijg? Ik heb er momenteel 2 in gebruik en ze zijn beide gewoon mat, snap er niks van? Vriendinnetje was hier vanmiddag, gaf haar zoontje een fles en die was gewoon zo helder als wat?

    De flessen worden goed uitgespoeld en ook uitgekookt? Maar t is zo eigenlijk al na de 1e voeding gekomen en krijg t niet meer anders?

    Iemand een idee?

    Groetjes!
     
  2. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Komt juist door het uitkoken. Ik heb hier verschillende flessen liggen (dr Brown). In het begin kookte ik ze nog uit, later niet meer. De nieuwere zijn nog wel helder. Onze kraamhulp waarschuwde ons er nog voor..
     
  3. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    hmmzz en ik heb ze pas 2 wk in gebruikt, van te voren 1x uitgekookt en toevallig gisteren... en dan al zo snel aanslaan? jeetje.. maar goed, niet meer uitkoken betekend vast niet dat ze na verloop van tijd weer vh matte afgaan he? :)
     
  4. Inge88

    Inge88 Fanatiek lid

    22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Uitkoken/steriliseren is wel nog nodig hè... Daar zou ik niet mee stoppen! Doe het zelfs nu nog zeer regelmatig. Toen dochter 2 weken oud was deed ik iedere dag en na een paar weken het om de dag.

    Heb je al geprobeerd wat azijn toe te voegen wanneer je ze uitkookt? Daarna natuurlijk goed omspoelen.
     
  5. Sandra G

    Sandra G Actief lid

    20 sep 2009
    152
    0
    0
    je hebt 2 verschillende avent flessen, ik heb een harde die doorzichtig blijft en een zachtere die meer mat wordt en waar een ring op moet. misschien had je vriendin die andere?
     
  6. seanli31

    seanli31 Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.213
    0
    0
    Brabant
    ok op de flessen die ik heb, moet idd wel zo'n anti lekring op.. toen mn eerste zoontje geboren werd, 2 jr terug, was dat er in ieder geval nog niet.. maar azijn heb ik idd ook nog niet geprobeerd, zal dat de volgende keer eens doen!

    thnx !
     
  7. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad azijn in het kookwater anders komt er snel kalk aanslag aan. Maar ik heb ook 1 heldere aventfles en de rest is mat en zachter. Is volgens mij het verschil tussen de anti-koliek fles, of misschien zelfs nog een oude "Niet BPA-vrije" fles?
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk dat het idd met wel/niet BPA-vrij te maken heeft.
    Ik had hier ook doorzichtige, tot het hele circus rond de gevaren van BPA begon.
    Nieuwe gekocht en deze zijn idd matter.
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    zijn nieuwe en oude flessen..mijn oudere 'nieuwe' flessen (zonder extra ring) zijn heel helder.....en de hele nieuwe 'nieuwe' flesjes (met ring) zijn compeet ondoorzichtig geworden...en ik kook niets uit altijd sterilisator.......dus die worden denk ik gewoon mat, weet het niet meer zeker of die zo was bij kopen.
     
  10. Aleida

    Aleida Fanatiek lid

    9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Dat is waarschijnlijk kalkaanslag?
    Een scheut citroensap (uit zo'n flesje) door het water tijdens het uitkoken en voila, weer helder!
     
  11. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Ik heb een oude(van 3 jaar geleden) Avent fles en een nieuwe Avent fles in gebruik. De nieuwe(met zo'n ring) is idd mat en de oude blijft helder. Heeft niks met kalk te maken, maar ik denk idd met het BPA-vrij zijn.
     

Deel Deze Pagina