Oorvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mukkie11, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Onze kleine van praktisch 1 jaar is een zeer gezond (borstvoedings)kindje, dat eigenlijk nog nooit ziek is geweest (hooguit twee daagjes een klein beetje snotterig). hij is met 8 maanden geboren en na 10 dagen ziekenhuis (waarvan een week couveuse) is het eigenlijk altijd goed gegaan. hij groeit goed, eet goed en is ondernemend. ontdekt nu werkelijk alles :D

    hij was geloof ik laat met de eerste tandjes: een maand geleden kwamen er maar liefst 4 tegelijk door en hij was wat dreineriger dan anders en onrustig in z'n slaap.

    nu het volgende: pijn had hij wel en sinds twee maanden (toen het tandvlees al behoorlijk opgezwollen was) 'ontdekt' hij zijn oortjes. hij trekt er een beetje aan vooral wanneer hij moe is) en 'speelt' ermee. af en toe stopt hij er een vingertje in maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft ofzo (hij is afgezien van de tandjes gewoon normaal en niet huilerig). ik denk dat het ontdekken is maar misschien heeft het ook te maken met de tandjes (heb ik eens gelezen ergens...) of zou hij toch iets aan z'n oortjes hebben?lijkt me sterk aangezien hij geen verkoudheid heeft gehad en niet heeft nu...ik maak ze gewoon schoon maar dat laat hij niet makkelijk toe (dit al vanaf dat hij 4 maanden is...) net zoals hij het heel vervelend vindt wanneer ik z'n nageltjes knip...!;)
    verder reageert hij gewoon op alle geluiden en ik mag gewoon aan z'n oortjes komen...

    wie heeft hier ervaring mee? is het ontdekken, de tandjes of toch iets anders? ;)
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    mukkie, bij mij is het precies hetzelfde (behalve dat mn zoontje 10 mnd is en het totaal niet erg vind nagels knippen en oren schoonmaken+sinds 7,5 volledig op fles over))
    Hij is tot nu toe ook maar 1x echt verkouden geweest, en sinds deze week een vies neusje af en toe...hier nog geeen enkel tandje alleen...

    maar hij zit ook heel vaak aan zn oren, idd bij moe zijn..maar ook gewoon trekken enz...soms heeft ie zelfs in zn oorschelp een puntje wondje, van een scherp nageltje ofzo..hij jeukt namelijk wel es op zn oorschelp..dus niet jeuk in zn oor, maar gewoon zn oor zelf...
    Lijkt ook geen pijn te hebben, is geowon ene oorfriemelaar ofzo...heel soms denk ik ook dat de tandjes eraan komen..maar tot nu toe zijn het steeds vlagen...
     
  3. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter heeft een paar weken geleden oorontsteking gehad en dat merkte ik echt wel! Ze had hoge koorts en wilde absoluut niet liggen, dan gilde ze het uit. En als ze dan uiteindelijk sliep werd ze om de haverklap gillend wakker, echt heel zielig :(

    Dus ik denk dat het in het geval van je zoon gewoon een kwestie van ontdekken is :)
     
  4. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt voor de reacties! ja oorontsteking merk je idd volgens mij wel...zielig hoor!!!is het goed gekomen??

    @fafje: oorfrunniker ja hahaha! ik denk ook dat dat het gewoon is...tandjes gingen ineens heel snel met 11 maanden...ik dacht ook: die komen nooit meer hahaha!de druk op mondje en bij z'n neusje en bij de oortjes is volgens mij behoorlijk groot dan...
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja en ik heb wel als tip gekregen, goed te sprayen als ze (btj) verkouden zijn..zodat die ene buis naar het oortje open blijft en dus geen druk veroorzaakt ofzoiets!
    hij heeft net paar dgn van die snotjes af en toe...maa is nu al minder!

    ben echt benieuwd naar die tandjes, j ziet ze wel heel goed zitten en hij biijt wel heel vaak..kwijlen niet...en ook geen bobbels..maar 4 tegelijk haha wow...had ie er erg last van!?

    (ikzelf kreeg pas week na mn 1e verjaardag tanden hihi)
     
  6. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja hoor, het is gelukkig goed gekomen! Vanmorgen even voor een check naar de huisarts geweest (2 weken geleden had ze de oorontsteking) en 1 oortje is nog een heeeel klein beetje rood, maar dat is niets om ons zorgen over te maken. Kan ze eindelijk weer normaal douchen (want dat durfde ik niet ;))

    Over de neusspray klopt! Dat heeft mijn dochter ook geholpen.

    Nikki heeft nu 4 tandjes en zit bij het doorkomen ook veel aan haar wang en oor bedenk ik me net :)
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    lees en hoor ook wel es dat je dan iets onder het hoofdeinde kan doen, om de druk te verminderen...


    hoe krijgen kindjes eigenlijk een oorontsteking??
     
  8. Feilo09

    Feilo09 Fanatiek lid

    31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik wist het ook niet maar heb het even opgezocht:

    Uitwendige oorontsteking
    Een ontsteking van het uitwendige oor, dit is het gedeelte vóór het trommelvlies, ontstaat meestal door de aanwezigheid van vocht, waarin zich bacteriën of schimmels hebben ontwikkeld. Ook kan er eczeem aanwezig zijn of kunnen door peuteren of te veel reinigen irritaties optreden, die jeuk en pijn tot gevolg hebben.

    Middenoorontsteking
    Oorpijn kan ook worden veroorzaakt door een ontsteking van het middenoor, dit is het gedeelte van het oor dat zich achter het trommelvlies bevindt.

    Andere oorzaken
    Een andere oorzaak van oorpijn is de aanwezigheid van een puistje in de uitwendige gehoorgang. Vooral bij spanning op het kleine klepje, dat zich aan de voorkant van de gehooropening bevindt of bij het trekken aan het oorlelletje, kan dit bijzonder pijnlijk zijn. Ook pijn aan de kaak, het kaakgewricht of aan de achterste kiezen kan als oorpijn worden gevoeld. Tenslotte kunnen ook ontstoken amandelen oorpijn veroorzaken
     
  9. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik denk echt dat het vooral door de tandjes komt...toen er twee onder door waren en de twee boven begonnen had hij wel last, maar het is geen huil kindje, wel temperamentvol haha!hij wilde overal op bijten maar kwijlen nu pas een klein beetje...op wat onrust na en gejengel was het niet heel moeilijk. hij was gewoon niet in z'n hum. we hebben geen zalfjes ofzo gebruikt, alleenwat van die koude bijtringen.en het wondermiddel: een washandje waar hij op zuigt!
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    oh ik smeer wel es van dat spul...wnat sosm heeft ie ehct zoooo'n jeuk, en dna kan ie ten,minste rustig in slaap vallen!
     
  11. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het kan inderdaad van de tandjes komen, dan kunnen ze oorpijn krijgen. Had Finn ook vaak.
    Maaaaarrrrr Finn had/heeft ook vaak oorontsteking. En dat merk je dus haast niet aan hem! Hij wordt dan alleen in de nacht een paar keer wakker en heeft verhoging of koorts.

    Vandaag heeft hij buisjes gekregen en ook vandaag weer haast geen kick gegeven. Ik hoop wel dat het helpt en dat hij geen oorontsteking meer krijgt.

    Overigens is hij er niet verkouden bij, dat hoeft geloof ik niet perse.
     
  12. Debstertjuh

    Debstertjuh Actief lid

    22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk hier sind een paar daagjes dat er wat bruin spul uit zijn oortjes komt! Kan dit misschien ook met een oorontsteking te maken hebben? Of kan je hier ook zonder een ontsteking last van hebben?
     
  13. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat kan, volgens mijn HA, ook gewoon oorsmeer zijn. Als weet ik dat dus niet zeker, omdat Finn dus wel altijd last van zijn oren heeft gehad!
     
  14. Boyandgirl

    Boyandgirl Actief lid

    24 nov 2009
    444
    0
    0
    mijn mannetje zit ook erg veel aan zijn oren, heb het al eens na laten kijken maar is niks te zien. Hij doet dit ook al een tijdje en zie er zo geen tandjes aankomen. Verder heeft hij geen verhoging of koorts, en hij slaapt ook gewoon goed. Het lijkt alsof hij er ook soms mee speelt, dan houd ie de handen voor zijn oren of trekt eraan. hij doet het vaak als hij moe is maar soms ook tijdens het eten, in de kinderwagen of tijdens het spelen. Ik denk zelf dat het vooral ontdekken is.
     

Deel Deze Pagina