mazelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missm, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hoogstens 1 of 2 dagen wat hangerig met wat koorts. Meer niet. Makkelijk op te lossen met een pcm. Beter een paar dagen wat hangerig en koortsig dan de mazelen met alle mogelijke gevolgen....
     
  2. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Daar hou ik rekening mee ja, maar de reactie op de prik komt tussen de 9 en 12 dagen later en we gaan over 14 dagen weg. Het duurt een dag of 2. Ik ga liever een dagje later weg. Dan weten dat mijn zoontje kans loopt op besmetting met de mazelen en de complicaties die hij ervan kan krijgen. Dan heb ik helemaal geen prettige vakantie, omdat het dan steeds door mijn hoofd spookt.
     
  3. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Dit is mijn overweging en keuze en snap goed dat er ouders zijn die andere keuzes maken.
     
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Was geen aanval nense, bedoelde dus alleen te zeggen hou je er wel rekening mee. Niet dat je denkt nou dat hebben we mooi achter de rug, dat hij dan ziek wordt en denkt wat is dit.
     
  5. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had het ook niet opgevat als aanval en hoop dat hij niet reageert op de prik, net zoals zijn broer, maar hou wel er rekening mee.
    Het is ook dat hij straks al gevaccineerd wordt, dus heeft het voor mijn gevoel nog wel zin. Als het volgende week een keertje zou kunnen. Zou ik ook niet weten of ik het toch nog zou dan, maar denk het wel.
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wie loopt er te zeuren dan? Dat zijn volgens mij niet de ouders van de kinderen die nu mazelen hebben, terwijl ze niet gevaccineerd waren hoor.... ;)
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nee, dat zeg je verkeerd. Meestal blijft het bij 1 of 2 dagen koorts, maar de vaccinatie kent ook heftiger bijwerkingen.
     
  8. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig heeft mijn zoontje vanochtend de 14 maanden prik gehad. ze vertelden erbij dat hij daar over een week last van gaat krijgen, kan hangerig worden en duurt zo'n 2 dagen.

    Dus voor je vakantie zit je wel goed.
     
  9. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Lees mijn reactie daarna.
     
  10. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Mijn dochter ook!
    Hier zeiden ze dat ze tussen dag 5 en 12 hoge koorts/hangerig/huilerig kunnen worden en dat dat 3-4 dagen kan duren.
    Hebben ze na 14 dagen nog geen klachten gehad dan komt dat ook niet meer door de prik.
     
  11. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    de BMR prik wordt herhaalt omdat de kans is dat 1 eerste prik niet aan slaat. Dat zei het RIVM. Lekkere geruststellende gedachte ook weer :S

    Ik heb gebeld met het RIVM en ze zien geen noodzaak als een gek alle kindjes te gaan enten. Is dat wel zo dan wordt dat landelijk in het niuws gebracht.

    Ik heb gevraagd of ik wel op eigen verzoek mag enten maar dat had volgens die mevrouw geen zin. De prik slaat pas aan als een kindje 14 maanden is. Hiervor is de kans er dat hij niet aan slaat. Mochten ze toch besluiten te gaan vaccineren (eerder dan 14 maanden) dan moet de prik met 14 maanden gewoon gerhaald worden ivm dat de kans er dus in zit dat de prik niet aanslaat voor 14 maanden. Dat was wat t rivm mij zei!
     
  12. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @mvl: bij 4 jr (of eigenlijk 3jr9mnd) krijgt een kind de dtp. Pas bij 9 jaar is bij mijn weten de herhalingsprik.
     
  13. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Voor jou niet prettig dus met een kindje van 10 maanden... Dan kan je dus alleen maar hopen dat je de dans ontspringt. Die informatie die jij schrijft, had ik idd ook gevonden, met andere woorden, mijn zoontje heeft nu eenmalig de BMR gehad en dus weet je nog niet zeker of het zo goed genoeg is.
     
  14. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Klopt, rondom de 4 jaar, vaak wat eerder... Maar dat is dus de DTP, lekker opgelet heb ik dan :)

    Nou ja, dan maar hopen dat de eerste prik voldoende is om het niet te krijgen..
     
  15. cocko

    cocko Fanatiek lid

    21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben tussen de middag op het cb geweest voor iets anders ivm dochtertje, en heb ook de mazelen ter sprake gebracht. Ze is nu net 1 jaar maar heeft nu vervroegd d'r BMR gehad. CB's hebben vanochtend het advies gekregen kinderen vervroegd te vaccineren die in contact zijn/komen met kinderen die niet zijn ingeënt.
     
  16. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat dacht ik dus ok meteen: fijn als je dat vaccin nu kan krijgen maar eigenlijk kan het heel goed zijn dat het geen nut of niet genoeg nut heeft....
     
  17. stephanie86

    stephanie86 Fanatiek lid

    11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    is er toevallig een site waar je kan zien waar het precies is uitgebroken? Woon namelijk in het groene hart
     
  18. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    @justy; mijn meisje is ongeveer van dezelfde leeftijd als jouw kindje. Heeft dus niet veel zin om eerder te enten :(

    @stephanie86; ben k ook wel benieuwd naar.. woon ook in t groene hart
     
  19. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    maar als ik het goed begrijp kunnen ook kinderen die wel ingeent zijn het gewoon krijgen toch, zij het in iets mindere mate, maar ze kunnen ook gewoon andere besmetten hoor!
     
  20. missm

    missm Bekend lid

    12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ja het is een ieder zijn eigen keus om wel of niet te enten. Nadeel is wel dat deze keuze om het niet te doen de levens kan beïnvloeden van een ander. En dat vind ik persoonlijk wel een dilemma. Dat dilemma is gegroeid op het moment dat ik een kindje kreeg. Volgens mij is het ook heel gezond om je zorgen te maken het betreft wel de gezondheid van je kindje. En het argument dat vroeger de kinderen gewoon mazelen kregen is een slecht argument. De ziekte kan gewoon vergaande gevolgen hebben. Ik heb vroeger ook de bof gekregen en voor meisjes maakt dat geen bal uit maar jongens kunnen er onvruchtbaar van worden terwijl het ziek zijn an sich niet eens zo heftig is. Dat de consequenties niet groot zijn betekend nog niet dat je het hoeft uit te lokken.
     

Deel Deze Pagina