Mazelenfeestjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door cindya1, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindya1

    cindya1 Actief lid

    19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Omdat je niet goed snik bent? :eek:
     
    MaMa, Betsy en cindya1 vinden dit leuk.
  3. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hm, bij waterpokken kan ik het me nog wel voorstellen... Maar mazelen, nou nee dankje.
     
  4. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Overigens vind ik dit (ondanks dat ik wel vaccineer) wel weer een gigantisch subjectief en eenzijdig belicht artikel. Maar daar staat Nieuwsuur inmiddels aardig bekend om hè, even een berichtje om de discussie weer op te laaien. Net als met het samenslaap- artikel een paar maanden terug. :rolleyes:
     
    lies276 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  5. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Voor diegene die verbaast zijn. Zo'n 60 jaar terug dachten mensen ook, het zijn "maar" mazelen zoals er nu over waterpokken wordt gedacht. En in de landen waar nu tegen waterpokken wordt ingeënt vinden mensen het tegewoordig ook belachelijk om waterpokken een onschuldige kinderziekte te noemen.
    Zo werken veel kinderziekten nou eenmaal. Vaak onschuldig maar als je net diegene bent die wel complicaties krijgt of daarvoor al een zwakke gezondheid had...
    En daarom bestaan er vacciaties. Om de risico's zo klein mogelijk te maken.
     
    Kukido, Athina, lies276 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Nouja, in het artikel staat o.a. dat van de 15000 zieke mensen in Europa, er 56 zijn overleden.
    Vind ik op zich nog n prima score... Hoeveel mensen zouden er jaarlijks aan de griep overlijden? Lijkt me dat dat relatief niet ver uit elkaar ligt.

    Maar inderdaad, voor de meeste (kinder) ziekten geldt wel dat het een stuk ernstiger kan uitpakken als je net de pech hebt dat je al wat kwetsbaarder bent, of je krijgt net last van de complicaties...
     
    amdaa vindt dit leuk.
  7. cindya1

    cindya1 Actief lid

    19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Mazelen is ook erg als je er niet aan doodgaat hoor. Het kan ook leiden tot levenslange complicaties. Zo heeft die Italiaanse vrouw uit het fragment een verminderd gezichtsvermogen gekregen als gevolg van mazelen. Die komt dan inderdaad niet bij de 56 doden, maar ze zal achteraf toch spijt hebben dat ze niet gevaccineerd was lijkt me.
     
  8. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Niemand die dat ontkent. Alleen weet niemand echt meer hoe groot de kans op complicaties is (welke laat ik even in het midden) en niemand weet echt hoeveel mensen complicaties over hebben gehouden van vaccinaties.(dan bedoel ik niet de autisme aanname van verschilende anti) En bij dat laatste heb ik helaas ervaring aangezien de complicatie bij mijn jongste door de 1e vaccinatie door meerdere artsen van tafel werd geveegd als nonsens, toeval of helemaal niet erg. Het heeft ons 6 maanden gekost om een arts tegen te komen die ons wel geloofde en ervan overtuigd was dat ze idd veel te heftig reageerde op de vaccinaties. Overigens is ze verder wel verder gevaccineerd. Al moest dat eerst wel onder controle in het ziekenhuis. En nog zeggen ze dat het eerder toeval was dan bewezen van de vaccinatie. Ook al reageerd ze anders op de vaccinaties dan de meeste kinderen.
     
    lies276 en kleinepien vinden dit leuk.
  9. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In onwijs veel landen geloven mensen letterlijk niet dat er gemeenschappen bestaan waar men kinderen met waterpokken de eerste 10 dagen de deur uit laat lopen, laat staan in contact brengt met andere kinderen.
    En waar de complicaties van waterpokken (zoals levenslange littekens, misvormingen in het gezicht ed) veel groter worden gezien dan hoe wij het beleven.

    Wellicht ziet men in die betreffende omgeving mazelen als mildere ziekte dan wij geloven.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  10. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Hoe leuk zou het feestje achteraf nog zijn als je kind wel complicaties oploopt?
     
  11. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zoontje van een kennis ligt met meer dan 41 graden koorts in het ziekenhuis dankzij de waterpokken. Helaas weer een voorbeeld dichtbij mij die bevestigt dat waterpokken ook niet zo onschuldig zijn
     
    Kukido vindt dit leuk.
  12. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik ben niet tegen vaccinaties hoor, maar inderdaad wat @Lieke1989 zegt; wij vinden met z'n allen de waterpokken de normaalste zaak van de wereld. Zo dacht men zo'n 40 jaar geleden ook nog over de mazelen. Terwijl je van de waterpokken ook doodziek kan worden, net zoals van elke andere infectieziekte. En als je weerstand maar laag genoeg is kun je ook van de waterpokken dood gaan, net als van elke andere infectieziekte...
     
    lies276, kleinepien en amdaa vinden dit leuk.
  13. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Echt ik begrijp niet dat iemand een vergelijking kan maken tussen waterpokken en de mazelen zoals de stand van zaken nu is. Met de kennis is NU weten we dat je dood kunt gaan aan de mazelen en dat je er complicaties aan kunt overhouden. Tuurlijk kijk je daar nu anders naar dan pak m beet 50 jaar geleden. Als over 50 jaar blijkt dat waterpokken schadelijker zijn dan we NU denken, dan is het logisch dat we er dán anders mee omgaan. Maar dat verklaart toch niet de bezopenheid van deze ouders om hun kind bewust en bij vol verstand (werkelijk???) bloot te stellen aan de mazelen met de kennis die we er NU van hebben??? En een vergelijking met griep snap ik ook niet. Waarom altijd verschillende ziektes met verschillende complicaties en kenmerken met elkaar vergelijken?
    En ik begrijp ook niet dat mensen NU een kind naar een waterpokken feestje sturen. Bij normaal menselijk contact komt die ziekte vanzelf een meer voorbij. Echt.... sommige dingen zal ik wel nooit begrijpen.
     
    Kerstster, chrystel73 en MaMa vinden dit leuk.
  14. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
  15. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    * Omdat kinderen op jongere leeftijd de ziekte vaak minder heftig doorlopen.
    * Omdat je het zo kunt plannen dat je niet net die belangrijke vergadering hebt.
    * Omdat je voorbereid bent en je kind extra in de gaten kunt houden.

    Zo'n party is eigenlijk niks anders dan een natuurlijke weg om te vaccineren met veel meer risico's op ernstige complicaties als met een vaccinatie dus ik snap het ook niet.

    Toen er nog geen vaccinaties tegen bepaalde ziektes waren, waren dit soort party's vrij normaal omdat je dan relatief gecontroleerd een ziekte kon doorlopen.
    (ik ga nu waarschijnlijk de hele anti-vaccinatielobby over mij heen krijgen met alles wat een vaccinatie kan veroorzaken aan bijwerkingen)
     

Deel Deze Pagina