Medisch wetenschappelijk onderzoek scratching

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maev, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    bij de evaluatie van onze eerste poging icsi hebben wij de vraag gekregen of we bij de volgende poging mee wilde doen aan een medisch wetenschappelijk onderzoek voor scratching.
    Ik ben heel benieuwd hoe andere daar tegenaan kijken om aan dit soort onderzoeken wel of juist niet mee te doen? En of er meer mensen op het forum gekozen hebben om mee te doen met dit onderzoek?
    Wij hebben gekozen om hier wel aan mee te doen en vandaag te horen gekregen dat we in de behandelgroep zitten. De reden dat wij er wel voor gekozen hebben is dat we door deelname mogelijk ook een steentje bij kunnen dragen voor andere in de toekomst, daarbij hopen we uiteraard ook dat het onze eigen kansen vergroot en uiteraard hoopte we juist in de behandelgroep te komen en niet in de controle groep.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben geen heel gemakkelijk fertiliteits geval. Ik heb 4x zo'n scratch gehad en 3x zwanger door geraakt.

    Best wonderlijk, ik zou er dus blij mee zijn omdat het mij zoveel gebracht heeft.

    Ik heb overigens niet aan zo'n studie meegedaan. Mijn gynaecoloog deed het voor me op verzoek.
     
    Maev en Bloem2310 vinden dit leuk.
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had het dan ook gedaan. Er moet echt meer onderzoek komen in nl, want het werkt.

    Ik heb hem zelf laten doen in Amstelveen. Ik kan het iedereen aanraden.

    Heel veel succes! Balen dat nmr 1 mislukt is :(
     
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Champetter
    Deed de arts dat in Nederland?

    Qua gevoel hebben wij wel zoiets dat het effectief is, ook al is het onderzoek om de effectiviteit aan te tonen. Jou verhaal bied ons ook hoop, al zijn de redenen voor de mmm verschillend. Viel het qua pijn mee? Vergelijkbaar met punctie?

    Onderzoek neemt ook de resultaten binnen 12 maanden na de scratching mee overigens niet enkel de poging volgend op de scratching.
     
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De eerste keer was in Dusseldorf, de anderen 3 keren hier in mijn streekziekenhuis.

    De handeling scratch/pipelle wordt namelijk al jaren en heel vaak gedaan om de cellen van de baarmoeder mond van vrouwen in de menopauze te onderzoeken.

    Jaren geleden heeft een fertiliteits arts dat de handeling van het schrapen positief bijdraagt aan innesteling. Kortom, iedere arts assistent die rondhuppelt op een afdeling gynaecologie kan het. Het is alleen dat het niet standaard wordt aangeboden. Ik vroeg er naar en kreeg het, jij zit nu in deze studie. Super fijn!

    Qua pijn heb ik er nooit iets van gevoeld. Puncties heb ik altijd onder narcose gehad, scratch dus niet en ik vind het een eitje.
     
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Bubblez
    Jammer, maar hadden ons ingesteld dat het niet in 1x raak zou zijn. En we houden het er maar op dat wij iets met tweede pogingen hebben :roflmao:
     
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Champetter

    Onze arts was wel heel erg overtuigd dat het voor ons een positief effect kon hebben. Mochten we met de deling weer hetzelfde hebben als de vorige poging dan doen we de 3e poging in Gent ivm AOA. Maar goed we hebben iets met 2e pogingen dus we houden de moed erin :D

    Ik had de punctie enkel een naproxen en oxazepam, maar deze gebruik ik al langer vanwege recidiverende slijmbeursontsteking en daardoor slaaptekort. Gelukkig nauwelijks nodig wanneer ik de hormonen spuit. Punctie viel me heel erg mee enkel veel pijn bij aanprikken wat al afnam tijdens het zuigen, was gezegd dat ik er veel meer last van kon hebben ivm endometriose. Dus denk dat ik het nu ook maar weer gewoon over me heen laat komen.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Al weet je dat t niet altijd lukt, pijn doet t.

    Hopelijk lukt t de tweede keer
     
  9. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wij zijn niet gevraagd voor scratching maar hebben ons wel opgegeven voor andere studie waarbij ze een nieuw soort broedstoof gebruiken waarbij de embryos er niet uitgehaald hoeven te worden, maar dmv een canera geobserveerd worden. We horen de dag van de punctie of we daar aan mee doen of niet.
     
    Maev vindt dit leuk.
  10. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Doen ze dat hier in Nederland dan nog niet?
    Wij lopen in Duitsland en daar hebben we in 2012 al gebruikt gemaakt van de embryoscope en nu momenteel ook, er liggen nu 5 bevruchte eicellen in sinds zaterdag en morgen hopelijk een tp weer.

    Het klopt dat ze daar in blijven en er niet steeds uitgehaald hoeven te worden.
    Er staat op elke embryo een camera die elke 10 of 20 min een foto maakt van de zich ontwikkelde embryo zo kunnen ze van elke embryo een time Laps filmpje maken en de beste embryo kiezen voor de tp. Daarbij hoeft het embryo niet steeds te worden blootgesteld aan veranderende licht, temperatuur, zuurstof ect ect het blijft dus constant wat beter is voor de ontwikkeling.
    In Dusseldorf doen ze dat al heel lang.
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    @Maev, ik denk dat het wel goed moet komen als ik je pijngrens zo hoor. De benaming klinkt wat wild maar het viel mij dus alles mee.
    Ik hoop vooral dat je er succes van mag hebben!
     
  12. Liekje23

    Liekje23 Actief lid

    18 sep 2016
    335
    12
    18
    Ik heb voor me laatste cryo de scratching gedaan bij amstelland ziekenhuis. Ik heb echt geen lage pijngrens maar bij mij was het wel heel pijnlijk. En ben er niet zwanger van geworden helaas
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Champetter
    Heb vanmorgen de behandeling gehad en het viel me echt zo enorm mee. Vond het een hele aparte ervaring had me ingesteld op even goed pijnlijk. En terwijl ik nog op het pijnlijke zat te wachten gaven ze aan dat het al klaar was. Eigenlijk alleen maar gevoeld dat ze de pipelle (of hoe ze het noemen) in hebben gebracht.
    Maar ik weet ook dat mijn pijngrens enorm hoog is en dat ik pijn, mede daardoor, niet altijd als pijn herken. De arts had dus ook als aantekening bij het onderzoek gezet dat al bekend was dat mijn pijngrens uitzonderlijk hoog was.
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Top! Zo ging het bij mij ook. Lag ook te wachten tot het komen ging en het al gebeurd bleek.
     
    Maev vindt dit leuk.
  15. Moess

    Moess Niet meer actief

    Hier ook scratching gehad voor onze laatste ivf poging en daarna zwanger.
    Hier niet een superhoge pijngrens maar vond dit echt helemaal niet pijnlijk. Hsg en punctie was vele malen erger
     
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Moess de punctie heb ik idd ook als pijnlijker ervaren. De hsg zelf niet, alleen vervelend, de reactie op de vloeistof van het hsg heb ik wel als pijnlijk ervaren maar daardoor was mijn buikvlies geïrriteerd/ontstoken.

    Voor diegene die ook scratching hebben gehad, kregen jullie daarna eerder je periode?
     
  17. Moess

    Moess Niet meer actief

    Mn eileiders zaten helemaal dicht. Misschien dat het daarom zo pijnlijk was...
     

Deel Deze Pagina