Mee op de motor?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door gitaartje, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik blijf het niet verantwoord vinden. De kans dat er echt iets gebeurt is natuurlijk klein, maar het ‘ergste’ ongeluk dat ik ooit heb gehad was toen ik notabene gewoon stilstond en mijn voet op de grond wilde zetten. Door de negatieve wegverkanting (die ik niet had gezien) raakte de motor uit balans en viel ik in slowmotion om. Een motor is loodzwaar. Je wilt echt niet dat een klein kind die boven op zich krijgt.
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontjes hebben bij mn zwager voorop de motor gezeten toen hij stilstond. Foto maken, beetje gasgeven en alles een beetje bekijken, uitleggen wat wat is.
    Dat bevredigde de behoefte echt helemaal al bij mijn kinderen.
    Ze namen genoegen met de uitleg dat een speciaal pak en een helm heel duur zijn, veel te duur voor 1x een klein stukje.
     
    famofthree vindt dit leuk.
  3. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Dat kan met een heel ervaren motorrijder met goede motor beheersing. Dat heeft jouw broer nu echt nog niet. De keren dat ik gevallen ben waren juist toen ik langzaam reed en een kort bochtje maakte. Dan kan een kind voorop heel lelijk terecht komen. Ik ben aardig ervaren nu maar ik neem mijn kinderen niet mee. Niet achterop, niet voorop, niet voor een mini stukje etc. Ze mogen er op zitten als ie stil staat.
    En ik ben best makkelijk in heel veel dingen, maar dat risico neem ik niet.
     
  4. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Toevallig vandaag nog over gehad hier thuis. Alleen bij ons gaat het om een ritje op de motor met opa, een goldwing die bijna net zo groot is als een auto met complete stoel incl gordel als achterzitje. Waarschijnlijk als we ergens kleding en een helm kunnen lenen mag ze een keer mee, gaat hier om de oudste van ruim 5 en 1.15 groot dus kan bij de voetsteunen. Mijn schoonbroertje daarentegen met zn buikschuiver met lachgasinjectie mogen ze amme never nooit niet achterop!! Wel mogen ze al een stukje door de straat met papa op de snorscooter, maar dan wel tussen papa en het stuur, niet achterop. Ik zou indd een keer op de motor laten zitten met draaiende motor en btje gas geven maar verder niet. Waarschijnlijk is dat al meer dan voldoende.
     
  5. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Mijn zoontje wordt binnenkort 5 en ik wil hem deze zomer voor het eerst een keer bij mij voorop mee laten rijden (stapvoets) door de straat. Gewoon een klein proefje aan motor rijden.

    Echt achterop meegaan... Dat duurt nog wel even. Denk ergens tussen 8 en 10 jaar? Eerst kleine rustige stukjes met vaak stoppen en uitleg. Inderdaad helm en beschermende kleding nodig dan. Riem om mijn middel waar hij aan vast kan houden.
     
  6. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Absoluut niet en ik ben tussen de motoren opgegroeid . Stilstaand voorop zitten Met bestuurder en een keertje gas geven is voldoende.

    Wel eens zelf bij iemand achterop gezeten zodat ik een kleine man van 6 om de motorrijder heen vast kon houden en toen op het erf 200 meter gereden . Dat ging zich alleen vast houden kan hij absoluut nog niet.

    Bij een beginnend bestuurder al helemaal niet.
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Aan je onderschrift te zien is je zoontje bijna 4 , prima leeftijd om hem uit te leggen dat hij simpelweg nog te klein/jong is om achter op een motor mee te rijden. Hoef je je broer ook niet voor een dilemma te zetten.
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.658
    113
    Dochter van 5 gaat weleens een heel klein rondje mee op de scooter bij haar oom. Ze zit dan voor hem, heeft uiteraard een helm op en dan maximaal 5 minuutjes met slakkengang door de woonwijk. Daar kan ik mee leven.

    In het geboorteland van mijn man zie je hele gezinnen op de motor gaan. Serieus de papa die stuurt, kind ervoor, kind (of 2) erachter, moeder daarachter die met een beetje pech nog een baby in 1 arm houdt. En het verkeer in de steden daar is krankzinnig. Ik snap het echt niet en kan me er zo kwaad om maken! En iedereen kent ook wel een heel gezin dat zo is omgekomen of met handicaps leeft, maar ondertussen.
     
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ga zelf al niet mee bij man op de motor dus mijn kinderen al helemaal niet. Ze mogen er met papa op zitten als hij uit staat.
     
  10. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Nee absoluut niet. Ons zoontje van bijna 3 mag bij papa voor op de motor wanneer papa de motor van uit de schuur naar voor de deur gaat rijden en weer terug. Meer echt niet. Vind het dood eng! Die motoren gaan al zo hard en ondanks dat de bestuurders wel extra voorzichtig zullen zijn met kleine kinderen achterop, eventueel!, zit een ongeluk nog altijd in een klein hoekje. Meestal zijn ongelukken met motoren niet eens de schuld van de motorrijder zelf maar van een andere bestuurder op de weg!
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Dat je er alleen al over denkt... totaal onverantwoord!! Hier mogen ze er alleen in stilstand opzitten en dan geeft de bestuurder gas. Zeer ervaren motorrijders en zelfs die doen dit niet.

    Een kleuter met alleen een helm op bij een onervaren bestuurder?? Laat de politie je niet zien... Echt levensgevaarlijk...
     
    Triesje91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina