Meer los laten 16 jarige, hoe laat thuis?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nieuwsgierigbijtje, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Thuis zijn weekend

  1. 23.00

    6 stem(men)
    11,1%
  2. 00.00

    10 stem(men)
    18,5%
  3. 01.00

    13 stem(men)
    24,1%
  4. 02.00

    25 stem(men)
    46,3%
  1. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Op die leeftijd gingen we pas rond middernacht weg en kwamen dan tegen de ochtend weer thuis, rond 6/7 uur. Om vervolgens de frituurpan aan te zetten en dan van 8 tot 4 uur in de middag te slapen Good old days..
     
    Mj89, masami en Biny vinden dit leuk.
  2. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hier bekijken we het per keer.
    Onze 18 jarige studeert inmiddels en haalt hele nachten door ( blijft dan vaak bij studiegenoten slapen, dus geen idee hoe laat ze dan thuiskomen, al zie ik dan 's morgens op zijn what's app dat hij om 5.00 uur voor het laatst online was:rolleyes:).
    Onze 16 jarige mag 2 keer per weekend uit, maar niet beide avonden tot diep in de nacht. Hij moet dan zelf maar kiezen.
    Vaak is het dan op vrijdag tot een uur of drie ( dan gaan ze naar een soort disco) en op zaterdag mag hij dan echt niet later dan een uur of één.
    Belangrijk vind ik dat ze bij elkaar blijven en met elkaar mee fietsen.
     
  3. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind het op die leeftijd niet zo belangrijk hoe laat ze thuis komen.. Ik zou ‘m dus zelf laten bepalen. Wel samen met vrienden naar huis komen en laten weten waar het feestje is en tot hoe laat het ongeveer duurt. Ook natuurlijk even laten weten als ie ergens anders slaapt.
     
  4. louan

    louan Niet meer actief

    Ook hier op die leeftijd al flink aan het clubben. In het begin met zus en vriendinnen later bleef ik vaak bij een vriendin slapen. Namen altijd taxi terug naar huis.

    Goeie ouwe tijd.

    Belangrijk voor mij zou zijn dat hij veilig thuiskwam ongeacht tijdstip.
     
  5. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Met 16 ging ik naar de disco, dan werd je om 21.00 met de bus daar heen gebracht, en om 03.00 werd je met de bus weer opgehaald, en dan vanuit het station moest ik nog weer naar huis fietsen.

    Met 17 woonde ik samen met mijn man dus hadden mijn ouders ook geen grip op hoelaat ik thuis was;) ik zou dus zoals bovenstaanden als zeggen de eind tijd niet zo’n ding vinden, indd samen uit samen thuis,
     
  6. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    We zijn er uit dat wij 2 uur voor nu een schappelijke tijd vinden en als dat allemaal goed gaat geven elke keer wat meer tot uiteindelijk zelf bepalen.
     
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    ik moest naar huis als de rest van mijn vrienden ook ging
    mijn buurmeisje en ik fietsten samen
    of dat nou 2 uur of 4 uur was ik mocht niet alleen fietsen
     
  8. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Ik had op mijn 16e geen tijd meer en mocht vanaf die leeftijd ook bij mijn toenmalige vriendje blijven slapen. Op mijn 15e ging ik vaak met mijn 4 jaar oudere broer mee dus ook geen tijd, als hij ging ging ik ook haha en op m'n 14e ging ik met een oudere vriend af en toe uit in het weekend, geen idee wat voor tijd ik toen had zolang hij me maar weer thuisbracht geloof ik.

    Nu was ik wel de jongste dus oudere zus en broer hadden die strijd al gestreden wat betreft de tijd om thuis te komen en ik moest mijn moeder altijd ff wakker schudden.

    Moet er niet aandenken over 10 jaar met mijn zoon, pas als je zelf kinderen heb die je al die gevaren waarvan je vroeger dacht maak je niet zo druk mens haha
     
  9. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik mocht op 16 jaar maar tot 00.00u uitgaan, vanaf 17 jaar werd dat 1-2u. Dan vind ik 1u wel mooi.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik werd altijd om 2u opgehaald door mijn vader:oops:
    Hij liep ook altijd gewoon naar binnen en stond dan ineens voor me te zwaaien:rolleyes:, blijkbaar hadden ze aan de kassa echt een zwak voor vaders die kinderen komen halen.
    Destijds baalde ik daar enorm van, maar ja, van de groep waar ik mee om ging zijn er wel een paar heel verkeerd terecht gekomen. Achteraf gezien ben ik hem er dankbaar voor.
    2u is dus een uitstekende tijd!
     
    Marchella en Angel1980 vinden dit leuk.
  11. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb vanaf mijn 15e nooit een eindtijd gehad. Maar mijn vader bleef wel op de bank liggen slapen tot ik thuis was. Later ging hij wel naar bed maar dan moest ik ze wel ff wakker schudden. Ik mocht blijven tot de rest ook ging. Mijn vrienden waren een paar jaar ouder en kwamen ook regelmatig bij mij thuis, dus mijn ouders zagen hun ook wel eens. Overigens waren ze allemaal heel netjes en werd niemand echt dronken.. we zaten meestal in de irish pub :) later dan een uur of 3 thuis was ik nooit. Soms ging ik zelf fietsen, maar soms bracht mijn vader me weg wat ik ook fijn vond.. en dan kreeg ik wat centen voor de taxi terug :p
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Nog even... iedereen zegt dat het njet alleen naar huis gaan heel belangrijk is, ben ik het zeker mee eens!

    Maar je beseft je dan natuurlijk wel dat als er eentje om 1 uur thuis moet zijn en de rest niet dat er echt niemand ‘ff’ meegaat om die ander naar huis te brengen he.....?
     
    Zweden en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    @Tuttebella Het was ook meer voor de enkeling die 1-2 uur wel een goede tijd vinden
     
  15. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Heeft iedereen die.hier reageert een puber? Ben.ik.de enige die overbezorgd is?
    Met een groepje misschien nog wel, maar mijn zoon ging elke zaterdag om half 1 alleen naar huis, vanaf zijn baantje. Ik was elke keer doodsbang en was weer blij dat hij thuis was.
    Hoewel ik vroeger ook wel een overbezorgde moeder had, merk ik dat ik eerger ben en daar echt van baal.

    Maar ik denk met een groepje 2 uur thuis.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nog geen puber, de oudste is 11, maar alleen naar huis mogen ze hier sowieso niet. Dan zou ik hem ophalen denk ik of een ander baantje zoeken.
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Het gaat niet zozeer om de tijd maar om welke vrijheden jouw kind aankan. Vrijheid moet hij verdienen door zich goed te gedragen (in het algemeen en bij het uitgaan). En laten zien dat hij die verantwoordelijkheid aankan. Dus afspraken nakomen, niet totaal beschonken zijn niet in rare situaties terecht komen etc. Als hij dat kan dan zou de tijd wat minder een probleem zijn.

    Ik zou overigens ook liever hebben dat ze met een groep mee naar huis gaan.

    En trouwens netjes dat hij nog niet drinkt op de leeftijd. Dat hoor ik echt niet vaak.
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  18. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Waarom is dat voor jullie niet bespreekbaar? Hij is 16, ruim 16 als ik het begrijp. Hij zou theoretisch gezien binnen korte tijd op kamers of op zichzelf kunnen gaan wonen. Dan bepaalt hij ook zijn eigen tijd.

    Samen terug vind ik belangrijker dan een tijd. En 3.00u of 4.00u is een keer in de zoveel tijd echt niet zo gek op deze leeftijd.
     
  19. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Is nog niet bespreekbaar staat er. We moeten ergens starten en sowieso is er met alle ouders afgesproken dat ze nooit alleen naar huis gaan. Stel er moet er 1 op tijd terug zijn dan wordt hij/zij gehaald.

    Overigens verschild het per kind/karakter wat een schappelijke tijd is. 7 van de 12 ouders zijn het met onze visie eens.

    Dus we gaan eerst maar eens die 2 uur aanhouden en als dat goed gaat is alles bespreekbaar :thumup:
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  20. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Helemaal eens met jouw visie. Hij is het trouwens ook eens met ons plan :D
     
    Amberxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina