meer mensen met een uterus bicornis (2 baarmoeders)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simple, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik denk dat als ik zover ben als jullie dat ik echt wel bij elke harde buik zou denken of het begonnen was :p Mja, t is ook mijn eerste dus ben sowieso wat alerter op alles wat ik voel haha.

    Vind het ook super spannend morgen, denk dat ik wel kan slapen, ben nu al zo moe. We mogen wel pas om 17.15 uur, dus pas op het einde van de dag :(

    Het kleinste wat ik heb is maat 50, dus als het zover komt laat ik ook fam even racen naar een winkel maar idd de eerste dag/dagen heb je het toch niet nodig.

    Jullie veel succes met de laatste loodjes :) Om de hoeveel tijd moeten jullie nu op controle? Ik wil dat namelijk ook gaan eisen dadelijk hoor.

    Lynn, hoe gaat het nu met je? Nog steeds zo'n harde buiken?
     
  2. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik ben om de week geweest om vanaf vorige week weer om de 2 weken..

    Dus nu met 33 weken en groei echo en met 34 weken een conrtolle (hier in het zkh is alles zo moeilijk plannen)

    Moet zeggen dat ik bij mijn zoontje er op het laatste helemaal niet meer zo bij stil stond dat het eerder zou komen omdat ik niet wist wat ik moest voelen....En nu ben ik wat meer op mijn lichaam aan het letten! Maar goed bij drukke dagen heb ik veel harde buiken en als ik me rustig houd valt het eigenlijk wel weer mee!
    Heb er wel weer zin in hoor! Zo'n kleintje!
     
  3. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #83 lillyenco, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    meiden ik kom me ook ff voorstellen.
    Ik ben wendy, 24 jaar oud en mijn man is 30 jaar. We zijn nu 3,5 jaar bij elkaar waarvan bijna 18 maanden bezig voor een kindje

    mijn verhaal in het kort:

    Ik loop al een jaar in de mmm en heb vorig jaar april te horen gekregen van mijn pcos, na 3 rondes clomid hebben we mijn man laten testen, die onvruchtbaar blijkt te zijn.. toen gingen we met hem in de medische molen in.. en kregen te horen dat er geen verklaring is voor zijn onvruchtbaarheid, enigste wat nu nog kan, is dat hij de bof heeft gehad als jongetje, maar omdat zijn vader alcoholist was en zijn moeder altijd aan het werk, weten die dit niet meer.... Onze wereld stortte in....
    Na een rollercoaster van emoties gekozen voor een KID ( inseminatie donorzaad). toen we eindelijk aan de beurt waren begon ik met het spuiten van puregon en na 3 weken had ik eindelijk mijn eisprong/inseminatie. 2 dagen voor nod heb ik positeif getest.. op nod werd ik ongesteld :(

    Daarna weer begonnen aan ronde 2, 40 dagen heb ik in totaal moeten spuiten voor een ei, toen die eindelijk groot genoeg was had ik afgelopen vrijdag een positieve ovu test in handen en moest ik gister voor inseminatie komen. Eindelijk bij een ECHTE gyn ( voorheen fertiliteitsartsen) die eerst een echo wou maken om te kijken of de eisprong aan de gang was. Daarop was te zien dat hij al gesprongen was... maar hij zag 2 uitgangen op de echo....

    hij insemineerde me en begon daarna met het inwendige onderzoek.. jee wat deed dat zeer! toen kwam hij met de diagnose.. ik heb 2 baarmoedermonden en 2 halve baarmoerders... Mijn baarmoeder is volledig gesplitst en de splitsing eindigt hoog in mijn vagina. Dat was wat hij voelde. De inseminatie heeft hij in de linker 'baarmoeder' gedaan terwijl rechts mijn eitjes zaten.. wel vertelde hij dat de eierstokken een soort van armen waren en de zaadjes mijn buikvocht in gaan, ze zwemmen dus een rondje, waardoor ik wel gewoon zwanger kan raken.:(


    Maar jeetje.. wat komt er nu weer allemaal op me af.. ik zit nu tot 16 april op de wachtbank en als ik niet zwanger ben.. dan moet ik terug komen, gaat de gyn me eens goed bekijken, of hij met de spreider ook rechts kan komen, mocht dit niet zo zijn had hij het over een operatie??

    Ik zal me vandaag proberen zoveel mogelijk in te lezen.

    Zijn hier ook meiden die zwanger zijn geraakt zonder die operatie om het schotje weg te halen. Een operatie is altijd 1 van mijn grootste angsten geweest....

    Ook heb ik een verleden met veel blaasontstekingen... herkent iemand dit?

    liefs wendy
     
  4. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Poeh Wendy, wat een heftig verhaal zeg. Op zo'n leeftijd al zoveel meegemaakt omtrent een kindje willen krijgen. En wat raar dat ze het niet eerder gezien hebben. Maar goed sommige horen het ook pas bij een bevalling van een eerste kind ofzo.

    Jullie hebben al heel wat pech gehad zie ik, wat vervelend dat er geen verklaring is voor me mans onvruchtbaarheid, maar wel goed van jullie dat jullie met een donor verder willen gaan. En dan is het jullie nog niet gegund. Hopelijk slaat het nu wel aan, en idd misschien kunnen ze ook in jou rechter insemineren. Wat ik weet kan je ook zonder het schotje weg te laten halen zwanger worden, alleen is er denk ik wel een kans dat het iets langer duurt. Helaas is er op internet niet zoveel te vinden over dit.

    Ik wens jullie heel veel succes met alles ,en hou ons op de hoogte. Hoop dat je 16 april goed nieuws krijgt.
     
  5. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @simple, ik moet zeggen dat ik er ook beetje moe van wordt. Het heeft effect op mijn hele leven op het moment....
     
  6. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Dat kan ik me voorstellen, dat het je hele leven beïnvloed op het moment. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en vooral goed nieuws. Sterkte...
     
  7. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Meiden even een korte vraag:

    herkennen jullie de klacht dat je borsten voor nod al een tijdjje heel veel pijn doen en ineens 2 dagen voor nod bijna niet meer? Nu doet alleen mijn linkerborst zeer, ben ook links geinsemineerd... zal dat te maken hebben met de uterus dedelphis?? of zal het iende verhaal zijn voor me..
     
  8. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ik heb zelf geen last gehad van mijn borsten, pas toen ik rond de 12 weken was. Dus ik kan je her helaas niets over zeggen. Het wordt nu spannend voor jullie. Ik duim voor jullie. Laat je ons wat weten. Trouwens, ik had wel al gehoord dat je kunt testen 2 dagen voor nod, maar wel met kruidvat 2 voor 5 testen.
     
  9. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik had volgens mij ook geen last van mijn borsten..

    Hier staat overigens de geplande ks gepland! Spannend hoor! Ben benieuwd of ik die datum ga halen!
     
  10. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Oh Lynn spannend, wanneer?
     
  11. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    @ lynn je hebt me even aan het denken gezet he. Met onze afwijking is de kans heel klein dat we de 40 weken halen toch? Maar mochten we de 38 halen, laten ze de baby dan toch zitten of kun je ook aangegeven dat je gewoon niet langer dan 38 weken wilt en dan laten inleiden of kz indien stuit? Want ik ben me aan het denken over het verlof he, ik pas 6 weken vooraf verlof, maar stel ik beval met 38 heb ik maar 4 weken gehad. En heb liever 6 vooraf. Maar ik weet niet of ik dus hierin iets kan regelen? Of werken jullie echt niet meer al ver van te voren?
     
  12. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hoi,

    uhhh nu werk ik niet meer maar de vorige keer wel...Toen ging ik met 34 weken officeel met verlof en was ik met 35 weken bevallen dus had er maar 1 gehad maar dan heb je nog steeds recht op de komende 15... (zat eerder thuis door mijn bekken en als ik dit keer had gewerkt ook eerder thuis door die harde buiken)
    Dus als jij met 38 weken verlof krijgt dan heb je er maar 4 van te voren gehad maar 12 erna...

    OVer je andere vraag: Ze laten het volgens mij wel tot 40 weken zitten mits er geen complicaties zijn zoals stuit of dat de bm klaar is met de groei en je kindje er dus eigenlijk niets meer heeft...Snap je?
    De vorige keer zouden wij op vrijdag de datum horen maar was ik dus al bevallen...
    Nu is het ingepland rond de 38 weken ( de datum houden wij geheim ivm zenuwen)
     
  13. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Goedemorgen meiden!
    Hoe is het met jullie??
    even een berichtje van mij, gisterenmorgen zijn mijn vliezen gebroken, ben nu opgenomen in het ziekenhuis. ze willen de baby het liefst nog even laten zitten tot 37 weken maar als het komt houden ze het niet tegen. wordt nu 3 keer per dag gecontroleerd omdat er kans is op infectie met gebroken vliezen. Heb vanmiddag weer een groei echo om te kijken of de baby goed is gegroeid. Spannend dus allemaal. Heb wel al wat pijnlijke krampen af en toe dus ben benieuwd hoe het gaat lopen!

    ze vroegen gister of ik toch niet in stuit wil bevallen maar heb nu voor mezelf definitief gekozen voor een keizersnede. Vond het wel heel lastig maar twijfel gewoon teveel aan een stuitbevalling en denk dat het dan niet verstandig is om het te doen!

    groetjes
     
  14. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Jeetje Faith!!!! Spannnend!!!!
    krijg de kriebels van je ;) Bij mijn zoontje zijn de vliezen met een duur van 35,3 dagen gebroken en dat is voor mij morgen!! Bij mij begonnen de weeen direct! Anders moest ik ook blijven liggen en had toen ook antibiotica voor infectie gevaar...

    Groot gelijk hoor dat je voor een KS kiest! Heb ik ook gedaan toen en nu weer!
    Sterkte en hoop dat je kleintje nog even blijft zitten zodat het niet in de couveuse hoefd!!! Maar voor jou komt het nu wel erg dicht bij!! Dikke knuffel!!
     
  15. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    toen mijn vliezen braken moest ik meteen aan jou denken dat het bij jou ook zo gebeurde!

    ben blij dat je het zegt over de KS ik twijfelde zo! maar ben er nu wel uit!

    ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden!!

    jullie ook veel succes!
    groetjes
     
  16. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Hallo dames,

    Ik kan het niet laten om mee te lezen ondanks dat ik al bevallen ben ;) ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat!

    @ faith: wat ontzettend spannend! Ik hoop dat je baby nog even blijft "zitten" en dat je je niet al te veel zorgen maakt. Wel fijn dat je een beslissing hebt genomen? Bij mij viel er in ieder geval een last van mijn schouders toen ik aan de gyn vertelde dat we voor een keizersnede gingen.

    @simple: ik had het juist andersom, wilde liever maar 4 weken voor de bevalling zodat ik 12 weken had om te herstellen ipv 10 :) bij mij in het ziekenhuis wilden ze het kindje pas met 40 weken halen zo lang het goed ging met de baarmoeder omdat het voor het kindje beter is om zo lang mogelijk te blijven zitten. Mij is het uiteindelijk niet gelukt om nog zo lang door te werken, maar hoop dat het jou wel lukt, want dat betekent dat alles supergoed gaat ;)

    @lynn: lijkt me raar idee dat de termijn waarop je 1e kindje is geboren zo dichtbij komt, maakt je dat niet onrustig of valt het mee? Hoop dat dit kindje iets langer blijft zitten, zodat het niet in de couveuse hoeft.
     
  17. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Lynn hoeveel woog jou zoontje bij de geboorte??

    Julia gaat alles goed met jou kleine? er is bij mij nu ook een last van mijn schouders afgevallen! ik weet nu gewoon min of meer waar ik aan toe ben! ben blij dat ik deze beslissing heb genomen!
     
  18. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Faith, succes. Spannend hoor. Dus wat ze bij jou gaan doen is als het niet meer tegen te houden is meteen ks? Succes dan. Maar mag je niet maar 2 dagen lopen met gebroken vliezen ivm infectiegevaar?
    Ben benieuwd, weten jullie wat het is?
     
  19. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    2550 gram en deed het super alleen moest hij voor de zekerheid in de coeveuse en daarna ging het super maar werd geel wat vaker gebeurt bij te vroeg geboren kindjes...dus moest een dag of 2onder de lamp...

    En idd ik ben erg onrustig en hou mij adem elke ochtend in als ik moet plassen.... Heb verder geen tekenen maar dat had jij denk ik ook niet hè faith?
     
  20. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik voelde me de afgelopen dagen wel anders, net of ik het aanvoelde komen. had mijn vriend nog snel de laatste dingen laten doen. en die dag daarvoor heb ik alleen maar geslapen?! terwijl ik dat de hele zwangerschap nog niet had gedaan.. ook ben ik s avond er nog uit gegaan om dat matje te pakken wat je matras beschermd. heel raar!

    Bij mij schatten ze de baby nu op 2500 gram.

    als je te vroeg bent hoef je niet binnen 24 uur te bevallen maar houden ze je gewoon heel goed in de gaten ivm infecties. drie keer per dag alle controles. krijg ook antibiotica. en ja als ik weeën krijg krijg ik een keizersnede. heb vannacht wel veel krampen gehad maar nu is het weer minder

    Lynn ook spannend voor jou zeg, denk dat je echt naar die 35 weken heb toegeleefd of niet?
     

Deel Deze Pagina