meer mensen met een uterus bicornis (2 baarmoeders)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simple, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoe gaat t vandaag met jullie Faith en Lynn?
     
  2. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hier alles goed!! Hij zit er nog steeds in ;)
     
  3. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Hier zit de baby ook nog in mijn buik :D
     
  4. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Wow dames wat een goed nieuws! Ik zal doorgaan met duimen voor jullie ;)

    @ faith: het gaat goed met ons meisje, ze was bij geboorte vrij licht maar ze groeit als kool :d hoop dat jullie kindjes het straks ook zo goed doen zodat je er van kan genieten zonder zorgen (die hebben we al genoeg gehad tijdens de zwangerschap,toch?)!!!
     
  5. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    tjeee Faith nog steeds?? Wat goed!!

    Hier net aan een ctg gelegen... Alles was gelukkig goed!!
     
  6. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Fijn dat alles nog goed gaat met jullie.
     
  7. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    vanmiddag is onze zoon geboren!! alles gaat heel erg goed!! hij weegt 2610 gram!!
     
  8. topper12

    topper12 Niet meer actief

    Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Fijn om te horen dat het goed gaat. Wel een mooi gewicht of niet? Je zoontje weegt meer dan mijn dochter en zij kwam met 38 weken :) Ligt hij op de kinderafdeling of mag hij bij je op de kamer? Ik wens je een heerlijke kraamtijd zonder al te veel zorgen!
     
  9. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    dankje! ja zijn gewicht is netjes! Hij ligt lekker bij mij op de kamer in zijn bedje. Alles gaat heel erg goed!! als het goed is mogen we morgenmiddag al naar huis! Zijn temp is prima, aan de borst heeft hij ook al een paar keer gedronken dus het gaat goed gelukkig!

    het is allemaal heel snel gegaan, lag al 7 dagen in het ziekenhuis ivm vroegtijdig gebroken vliezen had al een tijdje krampen maar de zusters zeiden van nou als je echt weeën hebt zit je er niet meer zo bij. totdat ik zei van kan je echt niet voelen of ik ontsluiting heb? toen had ik al 6 cm ontsluiting!! binnen half uur is hij toen gehaald!

    we zijn nu heerlijk aan het genieten! ben helemaal verliefd op hem!!
     
  10. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Faith Jaa :D gefeliciteerd :D Hoe heet hij?
    Je hebt toch een keizersnede gehad he? Mag je dan al uit het ziekenhuis gaan? Hoe is het je verlopen?

    Geniet er lekker van :)
     
  11. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Faith Gefeliciteerd!!!!!

    Mijn water is afgelopen zaterdag op zondagnacht om 01:00 uur gebroken.... Naar het zkh gegaan en tot 16:00 uur alleen krampen gehad...In de douche gegaan en toen kwam er een weeenstorm.... Om 17:45 uur is mijn zoontje door middel van een KS geboren....Hij woog 2950 gram en het gaat allemaal redelijk....
     
  12. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Aah Lynn jij ook al :D Gefeliciteerd :D Hoe heet hij?
    Hoe gaat het nu met jou, je zegt redelijk? Rustig aan he allebei, jij ook Faith.

    Poeh, dus nu al 2 mensen met 35/36 weken bevallen, t beangstigd mij wel een beetje. Ik moet nog tot 34 weken werken, zie het niet zitten dat ik 1 a 2 weken erna al zal bevallen :(
     
  13. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    hoi,
    Thanx
    Wil je best de naam pb hoor maar er hangen hier wat mensen rond die ik ken en wil mezelf een beetje anoniem houden ;)

    Maar ik heb de vorige keer ook tot 34 weken officieel gewerkt en had toen 3 dagen verlof... (was wel iets eerder in de ziekte wet maar dat kwam door de bekken)
     
  14. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Ja pb me maar, ben benieuwd naar de naam :)

    Ja dat lijkt me echt 3 keer niets, ik moet me er echt geestelijk op kunnen voorbereiden :p

    Gaat alles nog goed? Lekker genieten zo he :)
     
  15. topper12

    topper12 Niet meer actief

    @ Lynn: Hartelijk gefeliciteerd! Gaat het goed met je kindje en met je herstel (2e keizersnede, toch?). Geniet en laat je lekker verwennen :)

    Heb zelf deze week nacontrole gehad in het ziekenhuis. de gyn had nog een goede tip m.b.t. het litteken: niet mee in de zon, want dan maakt je litteken pigment aan en de bruine kleur gaat nooit meer weg... Je mag wel met een bikinibroekje aan in de zon liggen :) Toch maar even gemeld dat ik ook niet van plan was om in mijn blote kont in de zon te gaan liggen :D

    Daarnaast nog even gehad over het spiraaltje, want huisarts en verloskundige gaven aan dat spiraaltje mooie oplossing is als je "pilmoe" bent, maar de gyn. gaf aan dat dit geen goed idee is: de vraag is of de baarmoeder voldoende wordt afgedekt en dus zou je in theorie voor de zekerheid 2 spiraaltjes moeten plaatsen (elke hoorn 1) en dat is in de praktijk niet zo'n succes.. Dus mocht je huisarts of verloskundige het spiraaltje aanraden: check het even goed bij je gyn! ;)

    hoe gaat het met de dames die nog zwanger zijn?
     
  16. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hier gaat het nog wel goed, de nachten niet, daar slaap ik bijna niet en veel last van mijn rug maar verder gaat het goed. Dinsdag weer cervix meting, ben benieuwd, maar ga er vanuit dat er nog niets afwijkends te zien is, zou geen goed teken zijn nu al.
     
  17. Faith88

    Faith88 Fanatiek lid

    7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Lynn Gefeliciteerd!! ben ook wel benieuwd naar zijn naam!! hoe gaat het verder?? lekker thuis inmiddels?
     
  18. Ava78

    Ava78 Lid

    3 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Ik ben in februari ook op dit forum geweest maar gewoon helemaal vergeten om weer te kijken. Op zich een goed teken want al die controles heeft de gyn het niet eens meer er over gehad.

    Ik heb dus ook twee baarmoeders, alleen kunnen ze niet zien of het schot helemaal doorloopt of nog open is.

    Afgelopen donderdag 20 weken echo gehad en toen werd ik er weer even aan herinnerd. De baby groeide nog wel netjes gemiddeld. Als ik jullie berichten zo lees ga ik me al weer wat meer zorgen maken. Al begon bij mijn dochter pas rond 25 weken de groeiachterstand. Maar ja, dat komt toch al weer dichterbij.

    Ik hoop op deze manier wat mee te kunnen kletsen, het is toch een spannende tijd waar je niet met iedereen over praat.

    Simple: volgens mij ben jij een paar weken verder dan ik. Gaat bij jou de groei nog goed?

    Groetjes Ava
     
  19. simple

    simple Bekend lid

    3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Hoi Ava,

    Ik moet toevallig morgen weer op controle. Maar dan gaan ze alleen de cervix meten en vanuit de buitenkant denk ik ook wel de buik. 4 weken geleden was de groei goed, maar nu weet ik het dus nog niet. Ga er van uit van wel. De gyn had tegen mij gezegd dat het pas vanaf een week of 28 ongeveer kan beginnen met groeiachterstand eventueel. Ik ben ook erg benieuwd hoe alles gaat verlopen. Als ik de mensen van hier in de gaten hou en vergelijk zou het dus al kunnen dat ik over 10 weken ga bevallen. Echt super snel voor mijn gevoel, maar zou er wel vrede mee kunnen hebben. Vooralsnog ken ik echt niemand die de 38 of zelfs 40 weken heeft gehaald. Wel eentje 32 weken maar dat hoop ik niet.

    Hoe gaat het met de pasgeboren babytjes en mama?
     
  20. Ava78

    Ava78 Lid

    3 feb 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Simple! Ik hoop ook dat de groei nog lang goed gaat bij ons. Al heb ik ook nog nergens gelezen dat iemand de 40 weken haalde... Maar als het kindje geen groeiachterstand heeft vind ik dat ook helemaal niet erg, als het maar niet voor de 36 komt want dat is weer zo vroeg.

    Ik moet over vier weken weer op controle, dan ben ik 24 weken. Ben zo benieuwd of de groei dan wel goed blijft gaan. Ik blijf gewoon positief! Werk jij trouwens nog gewoon? Ik wel hoor, maar bij mijn dochter moest ik stoppen met 31 weken vanwege de groeiachterstand.

    Groetjes,
    Valerie
     

Deel Deze Pagina