Mei/juni mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Leed, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Wat is dat precies, de slaapkliniek? Wat doen ze daar?
     
  2. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja dan verblijf je daar (overdag of snachts) En gaan ze je helpen geloof ik? Moet t ook maar zien!

    Autostoeltje voorin mag helaas niet in Australië:( Jammer, vond het echt een goed idee!
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ben je niet bang dat ze dan toxh gaan zeggen dat je dr maar moet laten huilen?
     
  4. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

    Ohhhhh kun je niet de domme Hollander spelen en zeggen dat je dat niet wist, mocht je aangehouden worden? ;) ;) ;)

    Ben benieuwd wat ze doen daar! Ik denk dat je je kind toch zelf het beste kent... En ieder kind is anders natuurlijk. Hopelijk is het geen geldklopperij en kunnen ze wat voor jullie doen!! Wanneer mag je daar komen?
     
  5. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Volgens mij kost het geen geld. Ik ga straks bellen (had eerst afgesproken een week nog te proberen, dat houdt morgen op, maar kan niet wachten). Hoop dat ik snel kan komen!

    En moet inderdaad maar zien wat hun methode is. Denk niet dat het "laat maar huilen" zal zijn maar geen idee wat dan wel! En nu huilt ze zichzelf ook bijna altijd hysterisch in slaap :( Dat breekt je moederhart he?
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Pfff vreselijk. Krijgt ze wel genoeg slaap dan? Of word t nu een beetje een negatieve cirkel?

    Hier vanmorgen voor t eerst gezwommen met meneertje een half uurtje in een speciale babygroep. Hij is helemaal stuk maar vond t heel leuk :) keek zn ogen uit en vond t wel fijn in het water ❤
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  7. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Leuk Lill. En daarna lekker in coma?

    Ben benieuwd squarepants. Succes iig!

    Nouja hier vandaag zoiets geks. Ik legde mijn dochter vanmorgen even op haar buik in de box terwijl mijn andere dochter roept vanaf boven of ik even wil komen. Dus ik naar boven, hoor ik beneden ineens een bonk en daarna de jongste keihard blèren... Ik weer naar beneden... ligt ze half op haar zij/half op haar rug tegen de zijkant van de box. Is ze schijnbaar omgerold! (En keihard haar hoofd o.i.d. gestoten) Ik dacht nee joh dat kan jij toch niet??? Dus ik leg haar terug op haar buik, dit keer in het midden van de box... rolt ze voor mijn neus weer op haar rug! En daarna nog 2x!
    Haha en ik maar zeggen afgelopen week dat ze maar een beetje ligt te zeesterren en meer niet! Doet ze dit gewoon ineens! Oké ik kon bijna een traantje laten omdat mijn kleine meisje zo snel groot wordt, maar ik ben toch ook wel een beetje trots! :D
     
    Squarepants en Shawarma vinden dit leuk.
  8. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    ja de halve dag in coma :p

    hahaha, einde van de zeester fase dus :p hoppa! daar gaat de kleine dame
     
  9. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Squarepants ben je al in die slaapkliniek geweest of contact gehad?
     
  10. Nath1986

    Nath1986 Bekend lid

    12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    En hier rolt hij ook van buik naar rug!

    Hij wordt zondag gedoopt.. wat doen jullie je kindje aan? Dochter was vroeger in het wit (kleedje met legging)... geen traditioneel doopkleed maar ik vind voor een jongen moeilijk..
    Ik dacht gewoon aan een hemdje met een broek (geen wit) of is dit not done? Ik vind dit persoonlijk het mooiste
     
  11. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Pfoe.. daar kan ik echt niet over meepraten.. ik zou doen wat ik mooi vind denk ik
     
  12. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    @Nath1986 Mijn dochter had gewoon iets gezelligs aan! Knalroze! :D en de andere 4 kids die tegelijkertijd ook gedoopt werden, hadden ook gewone kleding aan.. niemand een doopjurk.

    Ik had bij de oudste nog wel een dooojurk. Een jurk die mijn oma ooit gekocht had dus al door 2 generaties gedragen was, moi inclusief. Erg mooi, alleen toen ik deze uit de kast haalde voor mijn middelste, zaten er allemaal vergeelde spuugvlekken op en was hij dus verpest....:cry::cry::cry::cry: (je weet wel, ooit erop gespuugd, toch gewassen en in de kast gehangen en in 3 jaar tijd toch geel verkleurd en er met geen mogelijkheid uit te halen) Toen dacht ik, dan maar gewoon normale kleding aan en bij ons in de kerk kan dat gewoon hoor. De pastoor zei zelfs nog 3x dat ze er zo schattig uit zag in haar roze jurk :) :thumup:
     
  13. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik kan woensdag terecht voor de dagkliniek! Ben benieuwd. Mn vader en stiefmoeder zijn nu op bezoek en dat geeft me al veel rust. Ze hebben engelengeduld en lopen de hele dag met haar te sussen en troosten. Dat vindt ze veel beter dan een bedje :)
     
    BeebieBeeb vindt dit leuk.
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Ook wel fijn om dr dan even uit handen te kunnen geven of niet?
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hee meiden,
    Lang geleden dat ik heb gereageerd. O'tje heeft een kleine week in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft veel problemen rondom het drinken. Huilt heel veel tijdens de fles en daarbuiten ook steeds meer. Hij slaapt daarbij overdag niet tot nauwelijks. O. Is een heeel gevoelig jongetje een wapperende arm kan voor hem al te veel zijn. Maandag starten we met fysio om hem lichamelijk te ondersteunen en in het ziekenhuis hebben we veel handvaten gekregen om beter met hem om te gaan en hem zoveel mogelijk rust te bieden.

    Heb alles gelezen maar mijn zwangerschapsbrein laat me al weer in de steek.

    Ik ben ook net een labrador zo haar ik uit. :p Gelukkig heb ik veel haar dus nog geen kale plekken.

    @Squarepants hopelijk kunnen ze jullie helpen!

    @Lill leuk dat jullie zijn wezen zwemmen! Ga je iedere week of was het eenmalig? Ik wil binnenkort ook met O. Gaan.

    O'tje weegt al weer 5800 gram en is al 62 cm! Als ik zijn handje vasthou kan hij al een beetje rollen maar uit zichzelf doet hij het nog niet. Zijn handjes zijn wel favoriet. Het liefst stopt hij zijn hele vuist in zn mondje. Tot grote frustratie is dit hem nog steeds niet gelukt. :p
     
  16. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ach wat zielig! Dat zal vast heel zwaar voor jullie zijn. Zijn ze er ook een beetje achter gekomen wat het is met het drinken? Of komt dat ook door de gevoeligheid? Gaan jullie ook inbakeren? Fijn dat jullie veel handvaten hebben gekregen joh! Dan voelt het tenminste weer dat je iets kunt doen he? Heel veel sterkte iig!

    En @Lill
     
  17. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ho haha maar het voelt zeker voor mij als een vakantie nu ik dingen uit handen kan geven! Alles geef ik uit handen haha
     
    Lill vindt dit leuk.
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.760
    6.568
    113
    Vrouw
    Fijn om hem weer thuis te hebben zeker. Wat voor dingen kunnen jullie doen om hem te helpen?

    En ik ga sowieso dinsdag weer. Ik weet niet of ik echt elke week zal gaan, maar wel regelmatig :)

    Ah, O is ook aan het oefenen voor het NK knuistvreten? Dan zijn hij en A concurenten ;) :p
     
  19. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Drinken is sowieso een lastig proces
    Je moet zuigen, slikken en ook nog eens ademhalen. Als hij dan ook nog eens een beetje buikpijn heeft. Of even verkeerd ligt dan is dat voor hem te veel. We bakeren hem nu overdag in zodat hij dicht bij zichzelf kan blijven en meer rust krijgt. We zijn sinds vrijdag thuis dus is nog even wennen hier maar komt goed! Ik ben in ieder geval onwijs blij dat hij weer bij ons is want wat heb ik hem gemist! ♡
     
  20. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    O. Is gebaat bij zo veel mogelijk rust. We moeten heel bewust nadenken over hoe we met hem omgaan. Je kunt hem bijv niet zo maar ineens oppakken. Dan schrikt hij, gaan zijn armen wijd en dan kan hij zichzelf verliezen. We draaien hem dus eerst op zijn zij en dan omhoog. We bakeren hem overdag in zodat hij meer rust heeft ook als hij slaapt blijft hij onrustig.

    Verder maakt o. Heel veel contact en dat moeten we zoveel mogelijk stimuleren om hem een soort van af te leiden. Als ik een flesje geef praat ik de hele tijd tegen hem. Vooral veel ja ja ja en positief. Zo min mogelijk vragen en nee. Zo zijn er nog meer dingen die met een ander kindje heel normaal zijn maar bij hem lastig is. Maar ik ben super trots op hem en samen gaat het gewoon lukken. De tijd zal hem goed doen.

    Fysio krijgt hij omdat hij heel veel overstrekt en gespannen is in zijn lijf. En het slikken moeten we goed in de gaten houden. Is nog een beetje onduidelijk of het hem te veel is of dat het gewoon niet lekker gaat.

    Leuk dat je vaker met A gaat zwemmen. Ik ben zo benieuwd wat O er van vind! En ja die vuistjes.. dat is wat he! Hoe is de band tussen A en zijn papa nu? En lukt het jou een beetje als alleenstaande mama en werken?
     

Deel Deze Pagina