Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallo @klaver85 gezellig dat je mee komt kletsen.
    Fijn dat je je nu al weer zo super voelt. Ik vond het zwanger zijn juist helemaal fantastisch!

    Zeker een drukke boel, hier is de
    Oudste in maart twee geworden, maar moet zeggen dat we nu na een maandje echt wel onze weg hebben gevonden en het eigenlijk allemaal vanzelf gaat..

    Langzaam kom ik toch op de roze wolk die ik even heb gemist..
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Verliefd, ik duim voor jullie!
    En dat genieten van lachjes enzo is fijn :)
    Vind het ook wel heel erg lastig juist, dat contrast. Dat je gevoel zo flink kan pieken maar ook dalen met die hormonen erbij ;)

    Mijn kleine meid is nu 7 weken en 2 dagen.
    gister de eerste vaccinaties gehad hier.
    slaapt er goed op. En gisteravond wel wat verhoging.

    Welkom klaver!
     
  3. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Klopt t kan enorm pieken en dalen, zelfs op 1 dag kan ik t ene moment enorm genieten en t volgende moment zo balen van alles.. maar goed ik weet dat ook dat wel weer goed komt.

    Hier sliep dl ook altijd erg goed na een prikje.. ben benieuwd hoe dat met onze kleine meneer gaat zijn. Moet volgende week pas voor de 1e keer naar t cb.

    Pff hier weer een drukke dag gehad. Het huis begint nu steeds meer funda waardig te worden.. wat een werk komt er dan toch weer bij kijken(of we doen ons zelf dat aan omdat we alles perfect willen hebben)
     
  4. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    @teuntje83 wat is function training? Hoe was de yoga?

    @Verliefd91 oh man wat een drukte met het hele huis verkopen gebeuren en wat spannend!! Snap ik heel goed dat je het perfect wilde hebben. Ik ben tijdens zwangerschap verhuist en voor de oplevering (huur) heb ik zelfs de muren lopen boenen. Vonden ze alsnog niet goed genoeg, ze hebben alles gewit. Was echt beledigd, maar herrinerde me al snel daarna dat ze dat ook hadden gedaan toen wij daar introkken.

    @klaver85 wat gezellig om je hier ook weer te zien!

    Las trouwens iets over postnatale depressie, als je dat voor een lange tijd hebt dan kan het ook liggen aan je schildklier. Die zou dan te traag werken.

    @hier vandaag een goede dag, voelde me uitgerust (geen idee hoe ) en dus veel gedaan. Kleine baby heeft al een paar keer gelachen, ik Denk dat het reflexlachen is.. maar ze doet het echt als je boven haar wiegje of box hangt oid en je hoi zegt. Ze kijkt je ook echt aan en het is niet tijdens krampjes. Ze is vanavond wel onrustig.. drinkt 20cc en hoeft daarna echt niet meer. En vervolgens 45 min later drinkt ze 60cc.. daarna weer een klein beetje.. en ze schopt en slaat en is half aan het huilen terwijl ze de fles krijgt???
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    1BB, function training is beetje cross fitt achting. Ken je dat wel?
    De power yoga viel best tegen :confused:
    Volgende keer de function :D
     
  6. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ja Ken ik! Oh I love me some yoga, haha is best pittig!! Mijn doel voor vorig jaar was om de split te kunnen, maar ja toen werd ik zwanger haha.

    Ik ben nu in totaal 10 kilo afgevallen (binnen 3 weken.. baby was 3 kilo lol), moet er nog 7 kwijt. Ik heb me suf lopen zoeken op internet, kan toch niet zijn dat de overgebleven 7 kilo vet is?!
     
  7. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @1BB de laatste keer dat ik me woog moest ik nog 5 kilo van de 15 die ik was aangekomen..
    ik ben ook zo gefrustreerd, ik pas nog geen enkele broek van voor de zwangerschap en ben zo bang dat dat ook niet meer gaat gebeuren, volgens mij ben ik gewoon echt breder geworden.. :cry:
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik was zo'n 14 kilo aangekomen en het was er in no time af. Niks voor gedaan.
    Maar er zijn er wel weer 2 bijgekomen o_O
    Ik had van mijn vorige zwangerschap nog 10 kilo zitten, die er nooit af gegaan zijn :rolleyes:
    Moet nu zo'n 15 kilo kwijt raken om een normaal figuur te krijgen :(
    Maar ik zit de hele dag door te snoepen :evil:
     
  9. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    Goede morgen,

    Hier ook nog 6 kilo te gaan , wel al 16 kwijt, en nog redelijk wat vocht vast aan het houden. Maar op mijn heupen is geen vocht ben ik bang:(.
    Vandaag is ons kleine muppeke 3 weekjes oud en het gaat allemaal redelijk goed. Vannacht heeft te tot vier geslapen, dus maar twee keer hoeven te voeden!

    Dadelijk even naar de huisarts, heb zelf waarschijnlijk een pees ontstoken.
     
  10. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik pas 1 broek (maar die heeft echt super veel stretch en het zit heel ongemakkelijk en mijn heupen knellen af maar goed.. knoopje gaat dicht hahaha) dus ik loop echt nog in mijn zwangerschapsbroeken.. mijn heupen zijn echt breed geworden en mijn borstkas ook. Die laatste is wel al weer iets smaller geworden.

    Eergisteren wel weer uit eten geweest maar verder Let ik er echt op. Enkel water, geen snoep, koek, chips, chocolade. Ben gisteren ook wezen wandelen in de bossen. Ik Denk dat ik maar om de dag een stuk ga wandelen en dan gaat het er zo wel weer af als ik kan sporten.

    Gisteren naar de arts geweest, sinds de geboorte is ze een pond aangekomen. Haar heupen zagen er ook goed uit gelukkig. Wordt wel gek van het feit dat ze de fles niet in 1 keer opdrinkt, soms doet ze er 3 keer over (met soms een halfuur er tussen).
     
  11. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Oh das wel lastig ja.. hier lopen we er tegen aan dat dr Brown te langzaam gaat maar difrax te snel, ook een beetje lastig.
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier ook een fles/drink probleem!
    Ik heb dr Brown ook. En heb voeding half gewoon en half tegen krampen en spugen (melk wordt dus iets dikker).
    Speen 1 gaat te langzaam, speen 2 te snel. Gaatjes in 1 erbij geprikt, maar krijg nu nog niet helemaal goed.
    daarbij heb ik het gevoel dat de fles soms "verstopt" zit. Althans, dan lijkt het alsof ze er niks uit krijgt..
    Ik overweeg een difrax s fles te kopen..

    En ik heb een baaldag.
    Ze had eindelijk een paar dagen die erg goed gingen. In bed slapen overdag, met weinig huilen vooraf, tot wel 2/3 uur middag dutje. En ze was gewoon vrolijk overdag als ze wakker was.
    Maar vandaag.. slaapt heel slecht, huilt heel veel.
    En lijkt alsof ze ineens weer krampen heeft, die ze bijna niet meer had..
    nu ligt ze ook weer te gillen in bed. Maar ze zoekt het maar even uit. Ben er verdrietig van.. :(
    Kan er slecht tegen. Als het eens goed gaat, is het altijd van korte duur..
     
  13. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ja ik heb dr Brown en ik heb Nuk. Denk dat het aan haar ligt. Ga nu gewoon proberen om 1 keer de fles aan te bieden en niet een halfuur later nog. Probleem is dat als ze voldaan is eigenlijk tijdens het laatste beetje van de fles al in slaap valt en als ze niet voldaan is (en dus bijv maar 40cc, soms zelfs maar 20cc heeft gedronken blijft ze wakker en mekkeren. Pakt dan niet de fles (of speen) en heeft al goed geboerd.
     
  14. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Hoe weet je dat een speen te snel gaat?
    Ah wat een $#@dag ik snap je helemaal! Heb je die infacol al eens geprobeerd? Is tegen krampjes. Soms was het zo fijn geweest dat ze al een beetje konden praten. Hoor je ook verschil in huiltjes??
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Als ze hem binnen 10 min leeg heeft is het te snel. (En je ziet het ook gewoon snel weglopen)
    moeten er 15/20 min over doen.
    En als het te langzaam gaat dan valt ze in slaap en stopt met drinken. Dan zit je een half uur lang "ruzie" te maken met de fles.

    Ze leek klaar te zijn met krampen. Osteopaat heeft ook al behandeld.
    Maar misschien ligt het toch ook aan het drinken. Die "ruzies" met de fles.
    Ze schreeuwt/gilt vandaag weer echt. Dat heeft ze dag of 5 niet meer gedaan.
    Ben zo bang dat ik weer terug bij af ben.
    En dan denk je lekker weekend te hebben.. :(
    Man is bezig, kan niet op kids letten. Dus ik kan niet eens eten in huis halen of een nieuwe fles.
     
  16. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @teuntje83 jeetje wat pittig! Zeker als het dan even goed is gegaan dan krijg je hoop en lijkt het toch allemaal weer van voor af aan te beginnen! Balen!

    Hier lijkt t gelukkig momenteel wel goed te gaan. Slaapt overdag de meeste slaapjes in zonder huilen, en de nachten slaapt hij momenteel al 2 ochtenden door tot 8.30.. hopelijk blijft de trend zich doorzetten. Bij dochter ging t ook even goed toen en vanaf 4 maanden werd zij echt een super moeilijke baby. En dat duurde tot 11 maanden!
     
  17. klaver85

    klaver85 Bekend lid

    26 nov 2014
    757
    182
    43
    @teuntje83
    Soms kan het inderdaad even pittig zijn! Hier op het moment een echte heerlijke regeldag:|. Mevrouw is echt helemaal uit haar hum, en afgelopen nacht elk uur wel op de wekker gezien. Gelukkig gaat het voor de rest eigenlijk enorm goed en trek ik ook de pittige dagen redelijk goed.

    De komende weken heeft man vakantie en ga ik dinsdag eindelijk naar de kapper! Verheug me daar zo enorm op! Even twee uurtjes helemaal voor mezelf! Sowieso heel veel behoefte aan er redelijk goed uit te zien, terwijl ik daar normaal vrij weinig om geef. Na maanden me als een pannenkoek gevoeld te hebben, gewoon heel blij met een beetje vrouwelijkheid.:oops:
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier vandaag gelukkig weer een goede dag :)
    Morgen is ze alweer 8 weken. Gaat zo hard! Zie haar ook echt groter en meer mensje worden :)
    Ben blij dat ik na mijn verlof nog 3 weken zomervakantie heb, anders moest ik over 2 weken alweer :confused:

    Oh heerlijk, die kapper. Dat wil ik ook nog heel graag. Eigenlijk voor mijn verjaardag die ik zaterdag vier. Maar dat lukt niet meer (wil geen oppas hoeven regelen, wil gewoon dat manlief er is)..
     
  19. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    @teuntje83 het gaat zeker snel. Morgen ons mannetje alweer 5 weken.. ik heb deze keer ook 3 weken vakantie na mijn verlof, bij de 1e moest ik echt na 10 weken alweer werken.. deze keer word het waarschijnlijk weer ziektewet na mijn verlof/ vakantie..
    en ik ben al vanaf half november thuis.. ik wil eigenlijk wel weer lekker werken, even iets anders als alleen flesjes luiers en slaapjes.
     
  20. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallootjes

    Gister voor de 1e keer naar het cb geweest en hij is 55,5 cm lang en. 4,9 kilo zwaar..
    met 6 flessen waren we steeds wakker aan het maken en aan het proppen.. dus nu mogen we over naar 5 flessen. En ondanks dat deze flessen gister niet eens allemaal leeg zijn gegaan, toch een prima nacht gemaakt en vanmorgen om 7.30 pas melde hij zich. Super blij mee. Hij regelt het zelf blijkbaar allemaal prima. Onze oudste had dat niet zo dat was echt een hongerlapje 1e klas..
    Pff onze oudste van 2 is zooo moe de laatste tijd.. heb d'r nu maar voor de tv gezet, voor t eerst in haar leven dat zij s morgens tv mag kijken.
     

Deel Deze Pagina