Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hier alles goed.
    Mijn zoontje heeft ook al 2 tandjes. De 1e voor hij 5 maanden was en de 2e toen hij net 5 maanden was. Super snel.
     
  2. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Dag allemaal,
    Wat leuk dat dit topic weer geopend is. Wij hebben geen leuke kerstvakantie gehad. Zoals jullie misschien nog weten was mijn vader ernstig ziek. Hij is 23 december overleden. Deze afgelopen maanden waren erg pittig en ik had ook geen tijd om hier wat te plaatsen.

    Onze 'kleine' man doet het goed. Ik hoopte van deze derde baby zo te kunnen genieten maar hij groeit als kool en heeft al 6 tandjes. Op het cb was hij met 7,5 maand al ruim 9 kilo. Het echte baby is er al lang af..
    Verder is het een heel vrolijk en lief mannetje. Hij lacht naar iedereen. Hij kan nu goed rechtop zitten en ook gaat hij op handen en knieën heen en weer wippen. Maar zelf zitten of zich verplaatsen doet hij nog niet.

    Hoe onze dag eruit ziet :
    Tussen 5- 6 uur deze fles (of soms ook nog rond 2 uur)
    Rond half 8 boterham met jam, smeerkaas, appelstroop ( meneer vindt alles lekker)
    Van 10- 12 slapen
    12u fruithap
    14u fles
    14.30 - 16u naar bed
    16u: maïsknabbel met wat water
    17u: groente en zo'n Nestlé toetje
    19u: spetteren in bad, fles en naar bed

    Ik vind de nachten wel zwaar, deze andere twee sliepen rond 5 maanden door, maar deze vindt het wel gezellig geloof ik. We hebben al geprobeerd om hem week op andere kamer te leggen en onze oudste bij ons, maar hij blijft schreeuwen en krijsen tot hij de fles op heeft.
    iemand tips? Qua voeding krijgt hij overdag toch echt genoeg.
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    @Vita Rose
    Gecondoleerd met het verlies van je vader! Vreselijk :(

    Gaat hard met die "kleine" kindjes hè?!
    Wat betreft het doorslapen, niet echt een tip. Snap dat het vermoeiend is.
    Hier is(/was) wel de regel, als ze huilt, en er is verder niks, dan laat ik haar huilen. En dan slaapt ze vanzelf na het huilen verder.
    Heb het destijds bij mijn zoontje gedaan, en nu bij mijn meisje al vrij snel.
    In het begin huilen ze lang. Maar het huiltje wordt echt steeds korter.
    En nu is er eigenlijk nooit of zelden nog sprake van.
    Niet iedereen is een voorstander van het laten huilen. Maar voor mij was het twee keer over de sleutel tot doorslapen.
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Vita Rose; gecondoleerd met je vader. Heftig hoor zo vlak voor de feestdagen. Kerstmis zal nooit meer hetzelfde zijn weet ik helaas uit ervaring...

    Hard gaat het hé met die kleintjes"? Hier ook al een flinke meid. Met 6 maanden 8,5 kilo en 71 cm even uit mijn hoofd. Moet volgende maand pas weer naar het cb dus ben benieuwd hoe zwaar / lang ze dan is.

    Hier is ons "schema" als volgt:
    7.00 opstaan en aankleden.
    7.30 fles 150/5 + boterham (meestal drinkt ze 100 - 120 cc en 1/2 boterham)
    9.30 tot 11.00 slapen
    11.00 fruit + water / thee
    12.30 fles 150/5 + boterham (meestal drinkt ze 130-150 cc en eet 1 tot 1 1/2 boterham)
    13.15 eventueel slapen. Meestal slaat ze deze over. Soms slaapt ze even in de wandelwagen.
    15.30 fles 150/5 + fruit/ rijstwafel / koekje oid
    17.30 avondeten. Vandaag bijv. +/- 150 gr pompoen met aardappel, 1/2 potje olvarit 8 mnd en een toetje van nestle. Ze had trek ;)
    18.30 pyama aan (samen met grote zus). Dan nog even spelen beneden.
    19.30 fles 180/6 op haar kamer en dan slapen.
    +/- 1.30 uur fles 180/6
    Als ik echt pech heb komt ze rond 23.00 uur en rond 4.30 uur. En ja, dan heeft ze écht honger...

    E "regelt" de boel zelf. Geen dag is hetzelfde qua eten/ slapen ed. Ze is ook niet in een ritme te krijgen. Eten is erg wisselend. 's morgens gaat het vaak moeizaam. Einde van de dag gaat het een stuk beter. Maar 's nachts heeft ze pas echt de rust om te drinken. :rolleyes:

    Slapen idem. Laatste dagen slaapt ze 's ochtends 1x en verder niet meer. Ze doet het er overdag prima op. Soms haalt ze een nacht door. Van de week is ze van 21.30 tot 4.30 uur wakker geweest. Niet huilen maar gewoon vrolijk en spelen. Dag erna ook niet extra vermoeid ofzo.

    Motorisch gaat ze nog steeds als een speer. Ze heeft gisteren haar eerste stapjes achter een stoel gezet! Zo heeft ze de stoel een meter of 4 verplaats :thumup:

    Helaas wel weer een eczeemkindje. Gisteren helaas begonnen met hormoonzalf, ze zit behoorlijk onder op dit moment.

    @Vita Rose; Nachten zijn inderdaad zwaar he? Hier sliep de 1e met een week of 4/5 door. Ik heb me erbij neergelegd dat ze 1 a 2 keer komt. Laten huilen ben ik geen voorstander van. Ligt er natuurlijk ook aan hoe ze huilen. Maar hier word echt gekrijst om die fles. Dan liever 15 minuutjes fles geven en dan weer lekker verder slapen (als E daar ook zo over denkt ;))Dus helaas geen tips maar wel herkenning.

    oh, en ze slaapt nu op haar eigen kamertje omdat ze besloot dat je ook in de wieg kunt staan. Vind dat wel erg jammer maar merk dat ik wel weer wat dieper kan slapen.
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Jeetje koekie, de eerste stapjes al?! Pff..
    Die van mij loopt zwaar achter dan ;)

    Tess was met 7 maand 69 cm en 8,6 kg.
    Iets te zwaar voor haar lengte, maar dat trekt later wel bij.

    Als ik lees dat jullie kindjes nog flessen drinken s nachts, ben ik stiekem toch wel blij dat dat hier voorbij is..
    Tegen mij werd met 6 maand bij het cb gezegd dat ze die flessen echt niet meer nodig had. En toen "moest" ik van 5 flessen (waarvan 1 s nachts) over naar 3 flessen. En dan verder gewoon brood, fruit, groente.
    Ik dacht echt, hoe ga ik dat doen? Want ook hier was het gillen s nachts als ze geen fles kreeg.
    Maar het is toch gelukt ;)

    Worden jullie kindjes ook wat groot voor de maxi cosi? Ze moet er toch echt nog even in, in de auto.
    Iemand al gedacht aan fietsen met de kleine?
     
  6. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Jenna krijgt gewoon een fles (borstvoeding) als ze wakker wordt en niet meer wil slapen na het geven van een speen. Laat haar nooit huilen (op wat jengelen na). Voor ze 4 is zal ze vast die fles niet meer nodig hebben;) En natuurlijk baal ik wel eens als ze weer een paar x wakker is maar ze Is nog zo klein. Daarbij zit Jenna onder het gemiddelde dus kan een beetje extra drinken nog wel gebruiken. Wat het cb daarover vindt maakt me niets uit:p

    @Koekie1 Jenna heeft ook eczeem. Hier ook hormoonzalf idd. Jenna reageert vooral op voeding tot nu toe maar blijft lastig.

    Maxicosi: past nog makkelijk hier.

    Fietsen: wacht ik nog even mee tot Jenna zelf kan gaan zitten. Jenna kan al wel zitten maar alleen als ik haar neerzet. Vind fietsen dus nog een beetje te vroeg.
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @teuntje83; ik geloof niet dat die van jou zo erg achterloopt hoor. E loopt motorisch nogal voor ;) A zette haar eerste stapjes ook pas met 14 maanden. Dus dit is ook even wennen voor mij.

    @flessen; omdat E overdag slecht drinkt haalt ze het 's nachts in. Al begint ze nu meestal wel overdag beter te eten gelukkig.

    @Maxi cosi; het is me nog niet opgevallen dat ze te groot ervoor word. Bij de oudste gingen we met een maand of 13/14 over. Zal nu ook wel weer zoiets zijn.

    @fietsen; nog niet over nagedacht. Wij zijn ook niet zo van het fietsen haha. Ik ga het proberen als het weer wat lekkerder is.
     
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Juffie1984; vervelend hè dat eczeem? Hier geen aanwijsbare oorzaak. De oudste heeft het ook heel erg gehad. Gelukkig gaat het ook weer over :thumup:
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Vita Rose Gecondoleerd met het verlies van je vader, wat ontzettend rot.
    Ik laat haar ook huilen, tenzij ze echt hysterisch word, dan ga ik er wel even heen. Mooi schema heeft hij trouwens en wat een beer van een vent al.

    @Koekie1 Sneu dat ze eczeem heeft, hopelijk helpt de creme. Wat knap dat ze al stapjes zet. I vind staan heel leuk en hupst dan ook op en neer maar stappen doet ze nog niet.

    Maxicosi; past hier nog makkelijk, ze zit zelfs nog in de verkleiner :D

    Fietsen; naast dat ik fietsen haat mag het pas als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen toch? Dat doet ze nog niet.


    Hier gaat het goed. I zit lekker in haar vel, hebben nu onder controle van de kinderarts en progopedist vast voedsel geïntroduceerd, gaat nog nauwelijks wat in, maar ze vindt het wel reuze interessant allemaal.

    I haar schema is nu zo.

    07.30 wakker en fles 120/4
    10.00 120/4
    10.15-12.15 slapen
    13.00 120/4
    14.00 paar hapjes fruit
    14.00-15.30 slapen
    16.00 120/4
    17.30 paar hapjes groente
    18.45 120/4
    19.00 naar bed

    23.00 op ons verzoek nog eens 120/4 en soms 150/5. Deze krijgt ze volledig via de sonde zodat ze niet wakker wordt.
    Hoe ze nu drinkt is heel erg wisselend. Soms gaan er een aantal flessen helemaal op, soms drinkt ze maar 50cc en gaat de rest via de sonde.
     
  10. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    @Vita Rose : gecondoleerd! (Sorry net vergeten in mijn reactie)
     
  11. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Baby's met eczeem lijkt mij ook zielig..
    :(
    Hebben ze er echt last van, jeuk ofzo? (Sorry geen verstand van)

    Ze past hier ook nog wel in de maxi hoor, maar toch vind ik het wel krap worden. Bij schouder vooral.
    Fietsen mag inderdaad niet te snel
    Maar als ze alleen kunnen zitten, kan je best een rondje in de wijk fietsen.
    Overigens fiets ik normaal ook nooit, maar dit vind ik dan wel weer zo'n leuk mijlpaaltje ;)

    Tess loopt wel iets achter motorisch gezien.
    Van de week weer bij osteopaat geweest, omdat haar achterhoofd te plat is..
    Ze moet meer gaan rollen en op buik bewegen.
    Maar ze doet het in haar slaap. Ze slaapt recht op haar achterhoofd.
    Want als ze wakker is ligt ze heel weinig op haar achterhoofd..
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Boommm; fijn dat I wat beter in haar vel zit! Hopelijk kan ze ook gauw van de sondevoeding af en alles zelfstandig binnen krijgen!
    Wat leuk dat I al staat! Ik vind E al zo'n ukkie als ze rechtop staat, zal bij jou wel helemaal zo zijn! ;)

    @teuntje83; de oudste had er niet veel last van, ondanks dat ze (behalve haar hoofd) volledig onder zat.
    E heeft er wel wat last van. Vooral bij haar armen jeukt het. Verder krabt ze ook aan een plekje bij haar hals. Gelukkig merk ik al verbetering met de crème.

    Vanmorgen heeft ze voor het eerst in het zitje van een winkelkarretje gezeten. Wat een drama! Ze wil alles, maar dan ook echt alles pakken. Wat in de kar ligt of wat ze te pakken kan krijgen in het voorbijgaan.

    Ook vandaag een nieuwe truc geleerd wat betreft luier verschonen (is hier ook een beweegdrama!) Staand gaat het supergoed :D

    Zijn die van jullie ook zo druk/ beweeglijk?
     
  13. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Hier wel een beweeglijk kindje maar luier verschonen lukt nog wel zolang ze een speeltje o.i.d. In haar handen heeft. Winkelkarretje heb ik nog niet geprobeerd.

    Eczeem: Jenna krabt behoorlijk. Heeft vaak krassen op haar hoofd zitten, ondanks korte nagels. Jenna heeft het meeste last van eczeem in haar gezicht/ op haar hoofd.
     
  14. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Zielig hoor, als die kleintjes zo'n jeuk krijgen :(
    Is het iets waar ze overheen (kunnen) groeien?

    Staand een luier verschonen heb ik volgens mij nog nooit gedaan. Ook niet bij zoontje. Zou niet weten hoe ;)
    Hier gaat liggend verschonen ook nog principe.
    Ze wil wel ook alles hebben wat ze ziet. Vooral eten :rolleyes:
    Winkel kar geen ervaring mee nog.
    Straks wel 5 min op de fiets gehad :D
    Ze was helemaal onder de indruk leek het.

    Oh koekie, ze is trouwens wel aardig druk met armen en alles willen zien. Ook met geluiden maken aanwezig.
    Alleen niet qua rollen enzo ;)

    Gaan die kindjes die staan uit zichzelf staan?
    Kan het me gewoon niet voorstellen dat zo'n mini alleen staat en kruipt..?!
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Juffie1984; vervelend dat Jenna het op haar hoofd en in het gezicht heeft en er zo'n last van heeft. Lijkt me een heel vervelende plek om eczeem te hebben. Vooral omdat het altijd zo zichtbaar is.

    @teuntje83; ja hoor, ze kunnen erover heen groeien. Verwacht ik nu ook wel weer. Bij de oudste was het met 1 1/2 jaar ongeveer weg dacht ik.
    Ja, E gaat uit zichzelf staan. Ze trekt zich op aan iets en staat dan. Dat is nu ook haar favoriete hobby. Staan en kijken wat haar zus doet. Ook het lopen achter een stoel doet ze steeds vaker. Erg leuk!
    Ik vind haar ook nog erg jong en klein om te staan en te lopen maar kan haar moeilijk tegenhouden. Verbaal begint ze nu "papa papapa" te brabbelen. Dus papa is ook blij :D

    Liggend verschonen lukt hier echt niet meer. Ze draait zich gelijk om naar haar buik. Afleiden met iets lukt soms wel. Maar eigenlijk alleen als het iets is wat ze nog nooit in haar handen heeft gehad.
    Staand verschonen doe ik bij de bank. Zij houdt zich vast en ik verwissel de luier. Gelukkig staat ze heel graag :thumup:
     
  16. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Jenna trekt zich nog niet op maar ‘staat’ al wel op haar knietjes. ze kan zich trouwens aan mijn handen al wel optrekken tot staan.
     
  17. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Oh, ik heb deze week al 2 nachten door kunnen slapen!!!! :D:thumup:
    Helaas wel ieder uur wakker omdat ze niet kwam :confused:

    Eczeem is ook al een stuk minder aan het worden dus ga blij naar bed :thumup::D
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Top :)
    Haha, herkenbaar dat je gaat wachten tot ze zich meldt :)
     
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Het is hier weer stil aan het worden... :(

    Hoe gaat het dames?

    Hier is het weer gedaan met het doorslapen. Weer fijn elke nacht een flesje melk... Stiekem geniet ik ook wel van die momenten hoor. Het is het enige moment dat ze rustig bij me kan zitten zonder dat ze aan mijn haren, oren, ogen of mond trekt. ;)

    Vrijdag bij het consultatiebureau geweest en ze waren super positief. Ze doet het prima, geen vervelende opmerkingen gehad wat ik bij de vorige arts nog wel eens gehad had (oudste liep voor en bij alles wat ze al kon was het: "dat hoeft nu nog niet" op een chagrijnige toon)
    E weegt bijna 10 kilo (9965 gram) en is 74 cm. Een flinkerd :D

    Verder doet ze het prima. Loopt nu overal langs en aan de hand. Ze is lekker druk. Slaapt nog 1x in de ochtend. Weigert om s' middags te slapen. Einde van de dag is ze wel moe maar 's morgens rond 9.30 valt ze echt om van de slaap . Altijd lastig die overgang.

    Fijne nacht!
     
  20. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Inderdaad weer rustig hier.

    Ik ben stiekem toch wel blij dat ik van de flesjes s nachts af ben hoor :)
    Rust zelf toch wat meer uit zo.

    Het blijft een snelle die van jou Koekie!
    Ongelooflijk. Heb er amper een beeld bij, bij zo'n 9 maanden kindje.

    Die van mij is even oud, maar er gebeurt nog steeds weinig.
    Rollen niet (meer). Kruipen of lopen lijken heel ver weg.
    Ze wil het liefst de hele dag zitten. Dat kan ze dan wel super goed ;)
    En eten kan ze ook goed :roflmao:
    Vandaag wel op haar buik wat verplaatst, weliswaar niet naar voren, maar wel naar achter :D
    Ze kan wel wat "kunstjes":
    Hiep hiep.. hoera, dan gaan er armpjes omhoog (of eentje).
    Papa zeggen
    Zwaaien en tong uitsteken :p
    Hahaha :)
    Ik moet volgens mij over 2 weken naar cb. Ben benieuwd wat ze zeggen over het niet rollen :confused:
    Gewicht en lengte ook wel benieuwd naar. Hier ook een flinkere dame. Vooral qua gewicht. :rolleyes:
    Oh en hier 2 slaapjes. S morgen rond 9 uur, en dan tussen 1-2 uur. En s middags rond 14.30-15.00 en dan uurtje.
     

Deel Deze Pagina