Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier gisternacht (avond) ook voor het eerst sinds hele lange tijd weer heel hard huilen in bed. 2× kort uit bed gehad, zetpil gegeven (ik dacht tandjes pijn) en daarna is het goed gegaan.
    Moest er weer even aan wennen :roflmao:
    En gisteravond wilde ze hier ook geen avond eten o_O
    Ik denk dat ze last van de tanden heeft. Zijn er ook 4 tegelijk bij ineens :( arm ding..
    Poetsen jullie al? Ik had dat dus gisteravond voor het eerst gedaan, vond ze prima. Maar daarna dus die huilbui in bed.
    Dus gister niet gedaan. Kijken of het verschil maakte..
    Toen werd ze wel keer hard huilend wakker maar was de speen voldoende..
    Lastig hoor..
    Koekie, is ze ziek geworden?
    Vandaag lag ze hier op de buik te spelen. En probeerde ze wat te pakken, hing haar kontje steeds omhoog en haar knieën gingen iets in. Hopelijk een start van voortbewegen :thumup:
    Ik ga nog even verder slapen..
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ja, hier probeer ik vanaf het eerste tandje te poetsen. Maar; als het niet lukt dan lukt het niet. Ik maak er geen strijd van nog.
    Gisteren was E echt ziek. Rond de 39 graden koorts, bijna niet eten, en niks willen. Heeft de halve dag geslapen en in de kinderwagen "gehangen".
    Vanmorgen werd ze vrolijk wakker en is ze ook weer lekker aan het spelen geweest. Nog wel wat verhoging en eten wil ze nog niet echt. Maar het gaat in ieder geval wat beter!

    Oh, dat klinkt inderdaad als het begin teuntje!
    Hoe gaat het nu met de avonden?
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Wat kan dat wisselen hè, als kindjes ziek zijn. Het ene moment zijn het vaatdoekjes en even later spelen ze weer vrolijk rond.

    Hier vindt ze het tanden poetsen tot nu toe leuk :D
    Maar nu 3 nachten heel hard gehuild in bed.
    De 1e keer was dus zoals ik schreef.
    Dag 2 geen tanden gepoetst. En was speen erin na het harde huilen voldoende.
    Gister dag 3 weer als dag 1. Wel tanden gepoetst. Dan rond 21 uur begint ze te huilen. Je hoort gewoon dat het een pijn huiltje is :(
    Na zetpil en 2× uit bed gehaald. Tegen 22.30 gaan slapen, met nog 1 gil tussendoor..
    Ga maar even van die spulletjes inslaan voor vanavond. En de zetpil voor het slapen al geven.
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Ja dat klinkt als tandjes! Even doorbijten (sorry voor de woordspeling) het is binnen 2 weken over. Mijn oudste kreeg op een gegeven moment ook 4 tegelijk en die wilde een paar dagen bijna niks eten en anderhalve week geen avondeten. Fruitzakje ofzo ging er dan nog wel in. Hier hielp Dentinox wel wat. Zetpil tegen de pijn en uitzingen maar.
    Ja wij poetsen al een tijd, sinds dat de eerste tand door was. Hij vindt het eigenlijk maar niks al zijn het geen grote drama's. Liedje zingen, gek doen en vooral niet drukken met poetsen en dan gaat het op zich prima.
    Ja dat kontje omhoog en de beentjes eronder is het begin! Ben benieuwd hoe lang het duurt! En dan is het gedaan met de rust ;)

    @Koekie1
    Beterschap zeg! Het blijft sneu, zieke kindjes. Hier is onze oudste ziek. In de late middag/avond koorts en hoesten met wat gesnotter. Gelukkig is ze geen moeilijke zieke. Op de bank liggen en de tv aan en ze vindt het best. Slapen ook geen drama's, alleen vannacht eraf voor een slokje water.
    Hoe gaat het nu?

    Gisteren naar cb geweest. Meneer is nu 71 cm en 8,6 kilo. Gewicht is meer naar de middenlijn toe gegaan. Dat hij wat af is gebogen geeft niet alleen nu moet hij wat meer gaan eten. Denk dat het goed komt, hij wil wel meer hebben nu.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Nou, E is vandaag prima gehumeurd! Wil alleen bijna niets eten en haar flessen ook niet zo. Wel steeds wat water of diksap.
    Maar ze heeft nu al 2 flinke spuitluiers gehad! :eek: Voor het eerst dat tijdens het poepen ze doorlekt. Herinner me nog van de oudste dat dit de echte tandjes luiers zijn dus net in haar mondje proberen te kijken en ik zie boven 4 flinke bulten zitten en beneden 1. Gaat lekker snel zo met de tandjes :thumup:

    @Emma86; balen dat je oudste nu ziek is zeg! Het heerst nog steeds erg volgens mij. Hopelijk knapt ze snel op! Fijn dat ze geen "moeilijke" zieke is.
    Volgens mij een prima lengte en gewicht toch? Is hij naar beneden afgebogen? Lekker laten eten die kleintjes :)
     
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    De oudste is hier erg snel opgeknapt, af en toe nog wat hoesten. Helaas nu de jongste aan de beurt. Zo sneu, hij hoest, pruttelt en reutelt, zijn neus zit erbij dicht. Vanmiddag wilde hij graag slapen en het lukte niet. Ook in de nacht hoestbuien. Ik ga er niet naartoe want anders is hij zeker wakker en gaat het slapen niks meer worden, ik lig wel steeds te luisteren of het goed gaat.

    @Koekie1
    Ja gewicht is prima hoor! Hij zat alleen veel hoger op de lijn. Voor nu is het dus prima. Hij moet niet nog verder afbuigen. Eerst die verkoudheid weg en daarna weer aandacht voor het eten.

    Hoe gaat het nu met E haar tandjes? Heerlijk die zure dunne luiers. En daarna de kleertjes uit :confused: Ze houden ons bezig in elk geval.

    @teuntje83
    Hoe gaat het bij jou?
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Emma86; wat sneu dat de jongste nu aan de beurt is! E had het ook met een week of 8 flink te pakken. Zo sneu dat gehoest en je kunt er niks aan doen. Gelukkig worden zij er niet wakker van, maar wij kunnen er niet van slapen ;)
    E sliep toen nog naast mijn bed, dat waren echt korte nachtjes :(
    Hopelijk knapt je kleine mannetje gauw weer op!

    Gelukkig is hij niet te licht. Maar inderdaad hopen dat het lijntje niet verder gaat afbuigen. Meestal halen ze het wel weer in na een periode van minder goed eten.

    E is nog steeds bezig met haar tandjes. De spuitluiers zijn nu minder, vandaag voor het eerst niet doorgelekt. De afgelopen dagen waren 3/4 doorgelekt spuitluiers heel normaal. Mijn wasmachine draait overuren :D
    Ze heeft vandaag pas weer redelijk gegeten. Dat was de afgelopen dagen ook niet bepaald een hobby van haar. Hardere dingen hoeft ze nog niet maar dat is prima.
    Verder wil ze heel graag aan mij "hangen". Soms speelt ze even zelf maar als ze me dan weer ziet komt ze direct naar me toe met van die uitgestoken armpjes, zo lief :) (maar soms ook zo lastig :()

    De oudste is zondagavond begonnen met overgeven en diarree. Die nacht tot 4.00 uur bezig geweest. Iedere 15/20 minuten moest ze weer spugen, zo sneu..
    De afgelopen dagen heeft ze als een halfdood vogeltje op de bank gelegen. Wel bijna niks eten, drinken gaat nu wel.

    Zondag ben ik met E in mijn armen van de trap gevallen (1 na laatste trede). Ik heb E goed opgevangen maar zelf wel een flink blauw achterwerk en een gekneusd stuitje. Wat is dat pijnlijk zeg!
    Maar het was wel weer even schrikken die val met E in mijn armen. Gelukkig heeft zij niets.
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, dat is schrikken ja, van de trap vallen :eek:
    Gelukkig niets ernstigs.

    Hier alles wel oké.
    Ze is iets minder vrolijk, of eigenlijk, ze moppert wat sneller.
    Gister cb geweest. Ze was nog wat zwaarder geworden dan ze al was. Iets boven +1 lijn gewicht nu.
    Hoofd +1
    Lengte gemiddeld
    Verder vonden ze het niet rollen niet zo'n probleem. Ze zei, vaak zie je fases. Zit ze nu in de brabbel fase, en binnenkort weer lichamelijk.
    Vroeg nog wanneer laatste fles (18.45 uur) weggaat meestal.
    Ze zei meestal met 1 jaar als de gewone melk komt.
    Kon eventueel wel vast wat minder geven.
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Koekie1
    Ai dat is zeker schrikken, een val van de trap. Zijn de blauwe plekken al bijna weg?
    Hoe gaat het met de oudste?

    @teuntje83
    Onze oudste krijgt nog steeds een flesje melk voor het slapen gaan :oops: Was helemaal niet van plan geweest om haar zo lang een fles te laten drinken maar ze is geen geweldige drinker en een flesje drinkt ze zo leeg. Bekertje vaak een paar slokjes en that's it.
    Als jij je toch zorgen maakt over het rollen kan je een keer fysio laten meekijken.
    De +1 lijn is toch nog netjes? Zolang ze maar in het groene deel zitten zeg ik altijd maar. En echt, liever iets meer gewicht dan iets ondergewicht. Weet dat niemand daar iets aan kan doen, alleen als ze ziek zijn of niet willen eten hebben ze toch meer reserves.

    Onze oudste is sinds gisteren weer ziek. Leek, op zo nu en dan hoesten, weer beter. Niet dus. Onze jongste lijkt wat beter te gaan. Alleen nu komt ie ineens elke avond laat weer, wanneer wij net liggen te slapen. Gisteravond was even naar hem toe genoeg, afgelopen dagen moest hij echt een flesje hebben. Volgens mij komt het omdat zijn neus dan dicht zit en hij wil door zijn neus ademen.
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Op zich is +1 niet zo erg. Maar ze is er nu dus nog wat boven gegaan. Niet meer in haar eigen lijn. Maar ja..

    Verder hier weer/nog steeds gebroken nachten sinds het laatst begonnen is. Toen dacht ik echt, tanden.. maar nu vraag ik het me af.. ze klinkt boos vind ik.
    Heb wat gelezen over de pittige 9 maanden sprong. Denk dat dat het (ook) is. Heb haar nu net laten huilen. Speen had geen zin, en ben beetje bang dat als we haar er nu steeds uithalen, ze dat door begint te krijgen. Maar jeetje, wat een volume en volhouder.. pff.. zal wel keelpijn ervan hebben :eek:

    Emma, drinken voor het slapen gaan vind ik in de luier periode prima, maar bij zindelijk worden niet meer :D
    Let er bij mijn zoontje nog steeds op. Die is ruim 4, maar niet te veel drinken voor het naar bed gaan. Anders moet hij s nachts eruit :rolleyes:

    Hoest met de zieke kindjes?
    Vind dat echt zo vervelend, dat kindjes zo vaak ziekjes en verkouden zijn :(

    Mijn zoontje had met 1,5 buisjes en neus amandelen eruit. En met 4 jaar zijn keel amandelen. Heb het idee dat het wel scheelt en gescheeld heeft allemaal.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Zo, wat een "fijne" vakantie hadden we hier zeg!

    Ik heb nog steeds last van mijn stuitje en er zitten nog flinke blauwe plekken / bloeduitstortingen. Gelukkig zakt de pijn wel af.

    E heeft boven 4 tandjes door! Ze eet weer meer dan prima en kan ook weer lekker spelen. Nacht van donderdag op vrijdag is ze van 1.00 tot 5.00 wakker geweest :eek: iedere keer als ik haar in bed legde krijsde ze het uit. Uiteindelijk maar beneden tv gekeken tot ik haar om 5.00 uur goed weg kon leggen. Wat een drama was dat zeg! Denk stukje verlatingsangst?

    A is sinds vandaag weer op de been en begint ook weer wat te eten. Inmiddels al ongeveer 1,5 kilo afgevallen. Morgen gaat ze weer naar school aangezien ze afgelopen week vakantie had. Ze had in ieder geval geen leuke vakantie :(

    @teuntje83; het wegen blijft natuurlijk een momentopname hè? Kan ook een groeispurtje zijn ofzo?
    Klinkt inderdaad wel als de 9 maanden sprong. Is een lastige. Ik denk dat wij er nu net doorheen zijn.

    @Emma86; beterschap met de kleine! Is hij nog zieker geworden?

    Hier drinkt de oudste van nog een beker water voor het slapen. Verder heeft ze een rietjes beker water naast haar bed staan. Deze is vaak leeg 's morgens en soms moet ik m nog een keer vullen 's nachts.

    Ik denk dat de avondfles bij de jongste ook nog wel even blijft. Het is ook echt even ons rustmomentje samen. Maar goed, ze drinkt nu nog 3/4 flessen dus als ze er over 2 maanden nog 1 drinkt vind ik dat prima.
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nu zijn we allemaal ziek, ik reageer weer wanneer we wat zijn opgeknapt.
     
  13. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Oh wat balen!
    Beterschap voor jullie allemaal! :thumup:
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Emma86; en hoe gaat het met jullie? Alweer wat opgeknapt?

    De oudste is hier weer helemaal opgeknapt. Eet echt als een bootwerker de laatste dagen:eek::D

    E is sinds gisteren weer erg hangerig en zat vandaag rond de 39 graden koorts. Af en toe een rood wangetje. Klinkt alsof er weer een tandje aankomt? Eten en drinken doet ze gelukkig wel heel goed. Wel slaapt ze de hele avond al onrustig. Hoor haar regelmatig draaien en geluidjes maken.

    Hebben jullie dat ook dat je steeds eten te kort komt? Ik kook nog meer dezelfde hoeveelheden als eerst maar ik merk dat ik steeds minder te eten krijg ;) wel goed voor de lijn trouwens haha :roflmao:
    Maar even serieus, ik ben nog niet helemaal aan de nieuwe hoeveelheden gewend.
    Wij eten bijvoorbeeld veel diepvriesgroenten en aan 1 pak heb ik nu niet meer genoeg aan.
    Kinderen eten samen ongeveer 1 stuk vlees. Maar verpakkingen met 3 stuks zijn er niet vaak.
    Ik geloof dat ik een nieuw systeem aan moet gaan wennen.
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier nu twee zieke kindjes o_O
    De jongste eet nu ook wat minder. Maar ze kan het hebben :D en s nachts wordt ze veel wakker, maar slaapt wel snel weer verder met speen er opnieuw in.

    En dat probleem met eten heb ik niet heel erg koekie. Wij eten zelden allemaal tegelijk hetzelfde.
    En de jongste vaak potjes ook. Of nja, paar happen ;)
    Wel merk ik dat het brood heel hard gaat!
     
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hey,

    Wij zijn nog niet beter helaas. Oudste is gelukkig een heel eind opgeknapt maar nog niet 100% fit. Ze hoest nog veel en ze moet elke middag nog even slapen van mij (en dat doet ze zonder problemen).
    Jongste is nu erg aan het hoesten, onrust 's nachts en snotteren. Man is gelukkig bijna weer beter. Zelf ben ik ook nog veel aan het hoesten en vandaag een kuurtje gekregen voor voorhoofdsholteontsteking. Ik vind er niks aan zo! Vooral dat hoesten, mag van mij nu heel snel over zijn.

    @Koekie1
    Mooi dat jullie oudste ook weer is opgeknapt. Heerlijk dat ze dan weer lekker kunnen eten.
    Is er al een tandje door? Of was het toch de griep?

    @teuntje83
    Getsie, 2 zieke kindjes is zeker niet leuk. Vermoeiend ook voor mama.

    Over eten, met sommige dingen merk ik inderdaad wel eens dat het wat weinig wordt. Soms op te lossen door een beetje extra rijst of pasta toe te voegen en soms worden het dubbele porties. Brood gaat hier ook hard.
     
  17. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @teuntje83; is dat niet lastig dan als je meerdere dingen moet koken? Hier is het in principe wat de pot schaft.." of het moet echt iets zijn wat iemand niet lust.
    Zijn de kindjes weer opgeknapt?

    @Emma86; hoe is het bij jullie ziekenboeg? Weer redelijk opgeknapt?

    Brood gaat hier niet zo hard. Mijn man eet weinig brood, A eet weinig brood en E is ook niet zo'n broodeetster. Maar avondeten en fruit gaat wel hard.

    E heeft de zesde ziekte gehad. Vandaar de koorts. Ze heeft flinke koets gehad gedurende 3 dagen. Maandagavond was de koorts weg en dinsdag had ze rode uitslag op haar romp en armen. Gelukkig is ze weer aardig opgeknapt.

    Verder gaat het wel weer zijn gangetje hier.
     
  18. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier is zoontje niet meer ziek, alleen flink verkouden.
    Dochtertje zit er nog midden in. Van de week flink koorts. En ze eet niet eens de helft van wat ze normaal eet. Maar ze kan het hebben ;) en s nachts veel wakker. Slaapt wel zo weer verder. Maar toch slaap je zelf beroerd er door.

    En wat betreft verschillende dingen eten. Zit hem meer in dat ik als ik werk pas tegen 18.45 uur thuis ben.
    Dan krijgt dochter al laatste fles en zoontje gaat ook 19 uur het bed in. Dan eten man en ik pas als ze in bed liggen.
    En daarbij, zoontje lust niet alles. En ik vind het bij de kleine meid zo lastig wanneer ze dan "genoeg" hebben gehad
    Ik geef haar wel eens gewoon eten. Maar dat lijkt zoveel minder dan zo'n potje..
     
  19. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier is de ziekenboeg weer een stuk opgeknapt. Jongste lijkt weer de oude inmiddels, oudste hoest nog wel (man en ik ook beetje nog) maar we gaan de goede kant op. Ben zelf twee weken geleden naar de huisartsenpost geweest. Moest zo vreselijk hoesten dat ik amper kon slapen. Daar wat voor gekregen en paar dagen later bij de huisarts toch een kuurtje gekregen, bleek er voorhoofdsholteontsteking bij te hebben. Blij dat dat nu weg is, ben alleen nog wel misselijk van dat spul.

    @teuntje83
    Ja ik vind ook altijd dat zo'n potje veel meer lijkt dan de paar hapjes die ze bij "echt" eten binnen krijgen. Misschien vult dat wel veel meer? Potjes zijn deels vocht natuurlijk.
    Hoe gaat het inmiddels in de nachten? Die sprong rond de 9 maanden kan zeker heel pittig zijn. Mijn oudste begon met 7 maanden en dat ging weken en wekenlang door. En ineens was het over en sliep ze weer in haar oude vertrouwde ritme.
    Dat je dochter ineens niet meer in haar eigen lijn zit kan trouwens ook komen omdat er een groeispurt aankomt. Dan slaan ze alvast wat op voor de periode die komen gaat.

    @Koekie1
    Hoe gaat het daar? Nog last van blauwe plekken?
     
  20. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh Emma, fijn zo'n voorhoofds holte ontsteking :( gelukkig iedereen weer beetje beter.

    Hier kleine meid pufje gekregen voor iets meer zuurstof. Verkoudheid lijkt wel stuk weggetrokken. Maar de na weeën zijn er zeker nog.
    S nachts stuk beter. Maar vaak wel keer nog speen erin.
    Nu was zoontje weer opnieuw ziek. Koorts en slap.
    Zucht, het is wat met die kids..

    Ze eet nog steeds een stuk minder. Flessen gaan er nooit meer helemaal in.
    Vooral s avonds wordt hij gehalveerd.
    Herkenbaar?

    Verder word ik beetje gek van het feit dat ze steeds begint te huilen als ze mij in huiskamer ziet binnen komen. Ze is zó aanhankelijk steeds. Ze lijkt enorm aan mij te zijn gebonden momenteel.
    Leuk nieuw spelletje, achterover laten vallen.. o_O ook fijn..
    En ze is heel druk op schoot enzo.
    Laat ze maar eens op de grond gaan bewegen, lijkt me goed voor haar :roflmao:
     

Deel Deze Pagina