Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, klinkt als een top 1e verjaardag! Leuke herinnering :)
    En jullie hadden super weer!
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hoest bij jullie met de 11 maanden sprong?
    Die van mij zit er middenin volgens mij.
    Veel jammeren. Continu bij je willen zijn. Aandacht willen. Niet stil zitten (druk). Etc. Pff..
    Maar, wat mij vooral opvalt, dat ze zo snel moe is. Ze slaapt veel ook..
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @teuntje83; ik wijt het niet aan de 11 maanden sprong maar hetgeen je beschrijft herken ik zeker behalve het slapen helaas.

    Stil zitten heeft E nooit goed gekund dus daar merk ik niet veel verschil in. Ze is 's avonds wel langer wakker voor ze in slaap valt.
    Ze jammert /huilt regelmatig vooral als ik even uit het zicht ben of ik even met wat anders bezig ben.
    Eten gaat de laatste dagen weer minder. Ze kauwt veel op haar vingers dus denk dat er ook weer tandjes aankomen.

    De oudste was ook niet te genieten vandaag dus was best even pittig vanmiddag. Veel gezeur en gehuil :(

    Gelukkig gaan alle fases ook weer voorbij :thumup:
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Geen last van de warmte? Kon mijn oudste ook flink van liggen slapen.
    Een sprongetje kan, niet elke baby zal wakker worden 's nachts. Klinkt wel alsof er iets gaande is.

    @Koekie1
    Oef ja, als er 2 zeuren word je soms helemaal gek haha. Ik hoop dat de nieuwe tandjes er snel door zijn.

    Ik zit al een tijd te wachten op nieuwe tanden/kiezen. Hij heeft er 8 en die zitten er al maanden. Heb zoiets van: laat komen die handel, hebben we het gehad ;)
     
  5. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het slapen gaat hier wel goed gelukkig (ik klop het wel even snel af..)
    Maar overdag wakker wil ze niks. Misschien ook dat ze wil gaan verplaatsen maar dat lukt dus niet. Frustraties?
    Hier ook lange pauze met tanden. Ze heeft er 2 onder en 4 boven.
    Zie al wel een tijdje bobbels verder naar achter in haar mond (ze slaat er eentje over ofzo..). Maar er komt maar niks.

    Dinsdag wordt mijn meisje alweer 1 jaar.
    Jeetje wat gaat zo'n jaar snel.
    Ik weet het nog als de dag van gister. De (vreselijke) bevalling.
    Gelukkig nooit meer ;)
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Emma86; ja, 2 tegelijk is inderdaad soms teveel. Ze blijven elkaar ook opzoeken en dat resulteert op dat soort momenten vrij snel in gehuil bij een van beide. :rolleyes:

    @teuntje83; dinsdag alweer? Gaat hard hè? Wanneer vieren jullie het?
    Ja, je bevalling blijft je altijd wel bij. Jammer dat je je bevalling vreselijk vond. Was dat bij de oudste ook zo?
    Zou goed frustratie kunnen zijn hoor. Word eens tijd dat ze in actie komt :thumup:
    Bij E bobbelt er ook van alles in haar mond. Het echte doorkomen mag nu wel. Gisteren 5 spuitluiers, vandaag 4. De teller staat hier nu op 7 tanden. 2 onder, 4 boven en een kies boven (waarvan ik eerst dacht dat het een hoektand was.
    Volgens mij komt eerst de eerste kies door en dan de hoektand dus dat verklaart het eentje overslaan wel.

    @hier; E heeft weer wat nieuws ontdekt :rolleyes: Ze maakt de lades in de keuken open en haalt alles eruit en eet dingen op. Ik mis al hapjes van de ontbijtkoek en van het beschuit :D
    Verder vind ze het nu leuk om brood in haar haar te plakken. Vooral jam en appel/perenstroop plakken goed :eek:
    Ze zit me dan ook zo ondeugend aan te kijken. Het word echt een boefje deze jongste :)
     
    1BB vindt dit leuk.
  7. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, we vieren het zaterdag de 19e.
    Ik vond mijn 1e bevalling al niet zo'n succes. Vond die laatste cm's vreselijk pijnlijk toen.
    Nu werd er gezegd, joh tweede, makkelijker, sneller, etc.
    Sneller, oké dat wel. Maar zeker niet makkelijker :( heb 1,5 uur op 9 cm vast gezeten. Kreeg pers weeën die ik moest weg puffen. Ik heb dit echt als heftig ervaren. Zo'n onmens pijnlijk gevoel, waar je niks mee kunt. En zonder medicatie. Bah.. wat was ik blij dat ze eruit was!!!
    Nooit meer :)

    Koekie, die van jou haalt mooie streken uit. Haha, ik zag het al voor me. Heerlijk :)
     
  8. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Wat jammer dat je met zo'n gevoel terugdenkt aan je bevalling. Lijkt mij ook erg moeilijk (en pijnlijk) om persweeën tegen te houden. Tweede bevalling sneller en makkelijker my ass, hier ook niet zo hoor!

    Alles al klaar voor de grote dag (cadeautjes in huis enzo)?

    @Koekie1
    Hahahaha, ik heb heel hard moeten lachen om je verhaal. Overal een hapje van :roflmao:
    Pffff, die moet vaak in bad dus.

    Ik riep ook iets over tanden en kiezen... Kleine man heeft op de zijkant van zijn bovenkaak een soort bloeduitstorting zitten (zo lijkt het een beetje). Las ergens dat het een kleine bloeding kon zijn van een doorkomende tand of kies. Laat die dan maar snel komen. Hij beet me gisteren in mijn arm, man wat doet dat zeer zeg! Heb hem echt op z'n donder gegeven.
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Emma86; oh, gisteren helemaal niet gefeliciteerd met je ukje! :oops: Hij was toch gisteren jarig? Dus bij deze; nog van harte gefeliciteerd!!! Hebben jullie een leuke dag gehad?
    Ja, eigenlijk moet E vaak onder de douche. Helaas is dat weer niet handig ivm haar eczeem. Ik 'was' haar haar zo nodig met een nat washandje na de maaltijd. Anders kan ik haar soms wel 3x per dag douchen :rolleyes:
    Ze gaat 1x in de 2/3 dagen douchen. Ligt er ook een beetje aan hoe vies ze is natuurlijk. Soms staat haar staartje recht overeind van de smeersels :D :roflmao:
    Oh, wat sneu voor je mannetje. Nu maar gauw doorkomen met die tandjes! Nog nooit gehoord dat er een bloeduitstorting kan zitten!
    Bijten doet inderdaad zeer ja. Ze kunnen ook zo lekker doorbijten :(
    E is nu ook beginnen met knijpen. Kleine stukjes vel pakken en dan omdraaien. Doet ook zeer. Maar ze beheerst wel de pincetgreep :thumup:

    Qua bevalling kijk ik er super op terug. Eerste 2,5 uur zonder weeën. 2e 1,5 uur met lichte weeën. 2x persen en ze was. Hou mijn hart vast voor een derde. Die komt eruit gevlogen denk ik :p
    Ik blijf het bijzonder vinden dat bevallingen zo anders kunnen verlopen. Bij de een heel erg moeizaam en de ander poept ze er zo uit. Als ze bevallingen nou eens gelijk trekken en het voor iedereen even zwaar is? :thumup:
    Emma, jij nog een wens voor een 3e?
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Was die van jou jarig Emma? :eek: dat heb ik gemist dan.
    Gefeliciteerd dan natuurlijk!
    Wat zielig die tandjes met bloed uitstorting zelfs :confused:

    Vind het ook wel vervelend dat ik zo terug kijk op de bevalling(en).
    Gelukkig niet meer hier ;)
    Het persen ging overigens wel snel, 3× duwen en toen was ze eruit. Maar ze lag blijkbaar "verkeerd" en bleef dus eerst 1,5 uur hangen. Au o_O
    De apparaten en hulp diensten werden al geroepen. En toen ineens kwam ze toch.
    Koekie, jij wil nog een derde?
    Ik trek dat echt niet hoor :roflmao:
     
  11. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt dames! Ja hij was vrijdag de 11e jarig. Die dag ook gelijk gevierd, iedereen was toch vrij. Had de hele dag vrije inloop, kwam de hele meute 's ochtends, tegelijk :rolleyes: Ach ja, volgend jaar doe ik het weer lekker klein en dan is het wat relaxter. Mannetje moest echt even bijkomen in een donker kamertje erna. Hij vond het best leuk hoor, was ietsje te druk. Op een gegeven moment was het huilen en oma vond het niet leuk dat ik hem 'afpakte' maar hij wilde alleen mama. Ga hem niet laten huilen zeg.
    Grote zus heeft zich ook heel netjes gedragen. Geen drama omdat zij geen cadeautjes kreeg (wel helpen uitpakken natuurlijk), zij vond het ook heel gezellig allemaal.

    @Koekie1
    Hier gaat hij in principe ook 2x per week in bad, tenzij hij echt vies is. Huidje is toch kwetsbaar, het is ook niet nodig.
    Ja en ze hebben scherpe tandjes! Pincetgreep vind ik lastig te zeggen, soms denk ik ja hij doet het en dan toch weer niet.

    Om een bevalling zou ik een derde niet laten. Mijn dochter begon gelijk goed, hup bam vol de weeën in. Dat duurde 8/9 uurtjes. Was zwaar maar tussen de weeën door compleet ontspannen. Vk was er snel, na toucheren braken de vliezen en dat was groen/geel dus naar ziekenhuis (ik wilde thuis bevallen). Wel vrij veel bloed verloren, moest 2 nachten blijven. Hechtingen vielen mee, had er 3. Nog maanden rondgelopen met een te laag ijzergehalte, ik bleef maar moe terwijl ze allang doorsliep :confused:

    Zoontje werd ik wakker van de eerste weeën, rond 5.00-5.30 uur. Had er bloedverlies bij dus ik dat het begonnen was. En dat duurde maar, dan weer wat krampen, dan weer echte weeën, erg wisselend in sterkte en soms zo 3 achter elkaar en dan weer 10 minuten niks. De hele dag op de wc gezeten, onder de douche en in bed. Einde van de middag werden ze sterker, meer regelmaat. Vk gebeld want ik was de hele dag al bezig en wilde weten hoe het ervoor stond en of de baby het nog naar zijn zin had. 3 cm om 17.30 uur.
    Later op de avond belde mijn man omdat ik toch best moe begon te worden. Ik had het in mijn rug joh! Was de wee over zat ik de pijn in mijn rug weg te zuchten. Ik kon niet lekker ontspannen tussen de weeën door en dat kost veel energie. Om 21.30 uur had ik 4 cm :cry:
    Vliezen wilde ze nog niet breken omdat de baby nog wat hoog lag. Ik douchen, zij bleef. Na 2,5 uur weer gekeken, nog steeds 4 cm. Dat was voor mij het dieptepunt. Toen had ik zoiets van: als dit nog uren en uren zo door moet gaan dan wil ik wel een ruggenprik. Samen besloten de vliezen te breken, was om middernacht. Baby lag er wel wat beter voor. Toen een helse weeënstorm waarbij ik niet meer wist wat boven, onder, links of rechts was. Heeft een uur en 10 min geduurd voor hij eruit was met 4 cm en dat vind ik best snel. Langzaamaan persdrang en die werd steeds sterker en langer. Laatste stukje op de baarkruk (bij de eerste ook, ik vind mijn benen naar me toe trekken erg pijnlijk). Toen kwam hij gelukkig snel, vk keek tot haar grote verrassing in 2 oogjes, meneertje was stiekem een sterrenkijkertje. Daarna nog hele erge weeën voor de placenta die niet kwam, na een half uur een prik en gelukkig was het toen klaar. Alles bij elkaar 20 uur geduurd. En ik dacht dat de 2e sneller ging :roflmao: Blij dat de 2e thuis was geboren.
    Weet nu dat ik gebroken vliezen nodig heb, mocht er ooit een 3e komen :D

    @teuntje83
    Dat is zeker geen leuke ervaring. Maar wil je geen derde vanwege een bevalling of is het hele idee van nog een kind te veel/te druk?


    Of ik nog een 3e wil.... eigenlijk zou ik dat wel willen. Nog een keer zwanger, bevalling en zo'n klein hummeltje van ons. Ook die ontwikkeling vind ik zo leuk om te zien. Ik zie ook best 3 kindjes samen spelen hier in huis.
    Het slaapgebrek vinden mijn man en ik wel erg zwaar en je bent toch meer gebonden met zo'n kleine. Niet elke baby slaapt overal even goed. Maar... dat is natuurlijk vooral in het eerste jaar. Daarna word je al flexibeler.
    Financieel gezien zou het dan ook echt wel passen en meten worden. Rondkomen lukt dan wel maar vakanties en uitjes worden dan toch echt anders.
    Jammer genoeg wil mijn man echt niet meer, hij vindt 2 druk genoeg.
    Ik laat het voor nu eerst rusten. Wil sowieso niet nu. We hebben best een heftige zwangerschap gehad met de 2e. Met 21 weken nog een vruchtwaterpunctie vanwege afwijkingen op de echo (bleek niks aan de hand gelukkig), een flinke verbouwing in huis gehad, mijn opa is overleden en in de kraamweek nog een tante van mijn man. Eerste 3/4 maanden zijn toch pittig met zo'n kleintje, ook in de avonden vaak onrust. We komen nu net uit wekenlange nachtelijke onrust. Lijkt de laatste paar dagen beter te gaan hoor, hij heeft zelfs 2x weer het klokje rond geslapen en als we er heen moeten is het niet meer zo lang.
    Eerst wat rust vinden en de oudste gaat in oktober naar school. Misschien zeg ik over 1/1,5 jaar zelf wel dat het goed is zo. Of ik wil er heeeel graag nog 1. De tijd zal het leren. Als mijn echt, echt niet wil houdt het op.
     
  12. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Emma, dat is irritant hè, als het hele huis in 1× vol zit. Vreselijk vind ik dat. Maar goed, je kunt het maar gehad hebben ;)

    Hier zie ik wel een pincet greep voorbij komen ook :)
    En ze begint te kletsen/zingen "la la la" zegt ze dan, met een swingende move erbij. Super schattig.

    Hier geen 3e vanwege de drukte en alles wat erbij komt. Vind het best zwaar soms. Niet alleen als ze klein zijn. Nu is mijn kleuter zoon bv weer in zo'n periode waar ik helemaal gek van word..
    Fáááse.. hoop ik ;)

    Hier beide bevallingen begonnen met gebroken vliezen.
    Bij eerste op zondagochtend rond 6 uur volgens mij. Toen wachten op weeën. Die begonnen rond 11 uur.
    En toen alles netjes zoals het hoort wel. Opbouwende weeën. Steeds meer ontsluiting. Vrijwillig naar ziekenhuis. En na zo'n 3 kwartier persen was hij er om 10 over 8 op zondag avond.

    Tweede op zondagavond moederdag om 22 uur s avonds vliezen.
    Gelijk weeën. 23 uur richting ziekenhuis.
    In bad gezeten. Nou ja, toen dus 1,5 uur lang blijven hangen aan het eind. Hele bed aan gort getrokken volgens mij :oops:
    En rond half 4 s morgens geboren. Half 7 weer thuis :roflmao:
    Bij beide sub totaal reptuur, maar ach, ook dat komt goed :D

    Bij de tweede zwangerschap veel pijn aan buik gehad. Ook last van bekken installatie. En eerder gestopt met werken.
    Vond er niks aan o_O

    Nu zo'n jaar later denk je weer terug eraan.
     
  13. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hier trouwens bijna dagelijks onder de douche. ;)
     
  14. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    20180513_211845.jpg
    Pincet greep :p
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Nou, als we dan toch de bevallingsverhalen erin gooien ;)
    Mijn eerste bevalling duurde 2,5 uur zonder weeën. Vk om 20.30 gebeld ivm een klein beetje bloedverlies. Gezien het termijn kwam ze toch even kijken. (39.5 weken). Verder had ik nergens last van, bakje koffie gedronken. Toen ze weg wilde gaan vroeg ze in de deuropening of ik wilde of ze even keek of er al iets gebeurde. Nou, oké dan. Eenmaal boven gechecked en paniek in de tent. Ik zat op 7 cm. Dus zij als een idioot alles gaan regelen (man bellen dat ze niet thuis kwam, kraamzorg bellen, spullen pakken enz). Mijn man is gaan opruimen in huis, kattenbak verschonen ed. Ik ben soep gaan opwarmen want had nog niet gegeten en had honger ;)
    Terwijl ik aan het eten was kwam de kraamzorg binnen en die vroeg zich af wie er ging bevallen :D
    Nou, met 10 cm vliezen laten breken. Toen kreeg ik wat lichte persweeen. Vooral op eigen kracht moeten persen. Dat duurde wel 45 minuten op de baarkruk. Maar daar was ze dan om 23.00 uur! Helaas wel een subtotaal ruptuur. Wegens allemaal spoedgevallen 1,5 uur moeten wachten op de ambulance, die kwam om 00.30 uur. Daar gehecht en om 5.00 uur waren we weer thuis. (Zat wel een uur wintertijd nog bij)

    Bij E was ik heel bang dat ik weer geen weeen zou voelen. De vk vertelde me dat ik het echt wel zou voelen en dat ik het de vorige keer ook gevoeld had alleen niet herkend als weeen. Nou, bij E heb ik ze wel gevoeld en besefte toen ook dat ik bij A echt geen weeen had gehad!
    Bij E was ik lekker tv aan het kijken, opeens besefte ik dat ik waar gerommel in mijn buik voelde. Voor de gein die weeën timer op mijn telefoon gezet en getimed. Keurig om de 2/3 minuten. Ik had een spoedje bij mijn naam staan dus gelijk gebeld. Vk kwam direct, 4 cm ontsluiting om 23.30 uur. Kraamzorg gebeld, die kwam ook direct (5 minuten later. Bleek een straat achter mij te wonen)
    Rond 00.15 uur werden de weeën wat heftiger. 00.40 10 cm, vliezen laten breken. Om 00.50 is E geboren.
    O ja, ik had een klein schaafplekje. Verder kwam ik onbeschadigd uit de strijd :D

    Ik wil heel graag een 3e. Man vind het nu met 2 ook wel prima. Voor een 3e willen we wel graag verhuizen omdat het boven bij ons best klein is (2 grote slaapkamers en 1 kleine. Hele kleine badkamer).
    Op dit moment hebben we besloten om nog 4/5 jaar hier te blijven wonen. We gaan wat dingen aanpakken in huis (rolluiken, spouwmuurisolatie, badkamer renoveren, tuin aanpakken Ed)
    De 3e zal dus over een jaar of 5 in aantocht zijn (hoop ik). :):thumup:

    Ik vind het met 2 heel gezellig. De meiden kunnen het goed met elkaar vinden.
    Ik merk wel dat ik het soms lastig vind met A. We vermoeden dat ze hoogbegaafd is (komt ook veel in de familie voor) en ik merk dat ik soms wat moeite heb met haar denkwijze en haar honger naar kennis. Daarom vind ik het ook wel fijn om wat meer tijd ertussen te hebben zodat we A goed op weg kunnen helpen. Met een 3e erbij word dat toch wat lastiger.

    Zo, heel verhaal geworden zo :D
     
  16. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @teuntje83; mooi zo die foto!

    Zijn jullie nog verwend met moederdag? Mijn man gaat migraine in de ochtend, van dochter een knutseltje gekregen vanuit school.
    Helaas kon ik dus niet blijven liggen en ook geen ontbijt op bed. :(
    Met kinderen even bij mijn ouders geweest. 's middags was mijn man weer op de wereld en zijn we naar een nieuwe auto op zoek geweest. Lastige keuze zeg!

    E kan trouwens op een stoel staan kwamen we achter vanmiddag. A en E zaten achter een muurtje te spelen. Ik keek op en zag E met haar hoofdje boven het muurtje uitkomen. Dacht nog; wat is ze groot! :rolleyes:
    Kan ze dus zelf op een stoeltje klimmen en gaan staan! Acrobaatje! :eek:
     
  17. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Koekie, geen weeën voelen klinkt best fijn :roflmao:
    En die tweede is er snel uit gekomen zeg :eek:
    Ga je nu dan je huis verbouwen om vervolgens over 5 jaar te verhuizen? ;)
    Mag ik vragen waarom je vermoedens hebt van je hoogbegaafde dochter? En wat ze in gedrag laat zien ook? Dus niet alleen kennis..
    Ik vraag dat, omdat ik daar bij mijn zoon ook aan gedacht heb.
    Kijk maar uit met dat acrobaatje in huis :eek:.
    Hier begint de kleine meid scheef of anders in bed te liggen. Da's sinds een kleine week zo. Toch zie je meer beweging..
    Hier was moederdag niet zo spannend. Wel kadootjes, vooral kunst werken van oudste. En voor mezelf wat gekocht bij mijn werk (parfumerie). Omdat mijn man niks wist :roflmao:
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @teuntje83; euhm, ja inderdaad. we wonen hier nu bijna 6 jaar en toen we het kochten hebben we alles gestript en opnieuw gedaan. Na een paar jaar kwamen we erachter dat we sommige dingen toch niet zo praktisch hadden gedaan. Laatste tijd hebben we veel gedacht over verhuizen, ook funda heel erg in de gaten gehouden maar er is geen huis voorbij gekomen die aan onze wensen voldoet. Nu hebben we geen hele lange lijst want veel kunnen we zelf maken maar meer qua plek / oppervlakte / huis ed. we willen vooral iets wat niet standaard is en dat hebben we nu. Alleen boven is het dus eigenlijk te klein voor 3 kids. Maar ja, voordat een niet standaard huis op de juiste plek / juiste prijs voorbij komt kun je soms lang wachten. ;)
    Vandaar gaan we lekker klussen en dan over een jaar of 4/5 verkopen. :D

    Hmm, waarom ik bij A aan hoogbegaafheid denk?
    • Sowieso de kennis die ze bezit en hoe ze die opdoet.
    • Ze neemt informatie heel snel op.
    • Ze onthoud veel dingen tot in detail. Bijv. wie welke traktatie in de klas had tot aan de kleur aan toe. (Ze zit in een klas van 28 kinderen)
    • Ze is heel creatief in het bedenken van oplossingen. Vraagt niet snel om hulp maar zoekt zelf naar iets.
    • Haar manier van praten en hoe ze over onderwerpen praat. Soms wil ze met mij over iets praten. Bijv. de dood. Ik laat haar dan vertellen hoe ze erover denk enzo. Op die momenten merk ik heel goed dat ze niet denkt als een 4 jarige.
    • Ze heeft zichzelf leren lezen. Het gaat nog niet heel vlot maar ze kan van die simpele start avi boekjes lezen.
    • Verder maakt ze puzzels van 500 stukjes. Al heeft ze hier op dit moment geen interesse in.
    • Ze telt tot 100 en terug (telt ook verder of terug bij een willekeurig getal)
    • optellen / aftrekken t/m 30.
    • Ze kent de tafels van 1,2,5 en 10. (Niet geautomatiseerd)
    • Ze praat al wat engels zinnen, kent al veel engelse woorden. Telt t/m 30 in het engels (en terug)
    • Fascinatie voor het weer. Ze kan je alles vertellen over onweer, orkanen, tsunami's, vulkanen ed.
    • Als baby zijnde kon ze uren met zichzelf zoet zijn. Heel aandachtig speelgoed manipuleren, boekjes 'lezen'.
    • Vroeg kunnen praten. Praten ging in 1x goed.
    • Bepaalde concentratie die ze heeft als ze ergens mee bezig is. Beetje moeilijk uit te leggen. Maar is een ander soort concentratie als anders.
    • Mijn schoonmoeder heeft 3 kinderen opgevoed waarvan er 2 hoogbegaafd zijn (waaronder mijn man). Haar man is hoogbegaafd en zijn 2 kinderen idem. Verder is het neefje van A ook hoogbegaafd.
    Verder heb ik altijd wel het gevoel gehad dat A 'anders' was. Bepaalde blik in haar ogen, de manier waarop ze de wereld in zich opneemt.
    Ze heeft een 2 vriendinnetjes en 1 vriendje met wie ze veel speelt. Alle drie zijn ze een jaar ouder als haar. Wanneer ze met hen speelt merk ik dat A met veel dingen verder is als hen.

    Hoe komt het dat jij eraan denkt Teuntje?
     
  19. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    @Emma86; klinkt ook zeker als een leuke verjaardag! Hier ook geen problemen met cadeautjes met de oudste. A wilde maar al te graag voordoen aan E hoe ze de cadeautjes uit moest pakken. :D
    pff, iedereen tegelijk is wel druk ja. Als onze hele familie er is en vrienden dan splitsen we de boel. 's ochtends voor vrienden en 's middags voor familie. Nog wel druk maar wel wat meer verspreid.
    Jouw 2e bevalling klinkt wel heftig hoor! Zwangerschap ook trouwens.

    Ja, een 3e zal weer heel anders zijn. Financieel zou het voor ons nog prima te doen zijn. Maar praktische zaken worden wel lastiger. Merk dat nu soms al. Mijn schoonouders zijn al wat ouder en worden minder mobiel. Auto rijden mag mijn schoonvader niet meer, schoonmoeder durft niet meer zo goed. Pas wilden we ergens naar toe maar dat ging niet. Want man, ik, A, E, opa en oma pasten niet in 1 auto :eek: Nu gaan we dan met 2 auto's.

    @ hier; E loopt weer te spoken 's nachts. Sliep ze eindelijk goed door :rolleyes: Afgelopen nacht was het van 2.00 tot 5.00 uur. :( Klaarwakker is ze dan. In bed is ze hard aan het krijsen dus dat is ook geen optie. Hopelijk slaapt ze vannacht weer goed
     
  20. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @teuntje83
    Haha, geweldig wanneer ze gaan zingen met een dansje erbij. Mooie foto met dat bloemetje.
    Ik snap helemaal wat je bedoelt met de drukte en die fasen waar ze door gaan. Ik wacht sowieso nog een heel jaar af nu voordat ik voor mezelf iets beslis. Voordat we aan een 2e begonnen had ik al een paar maandjes zoiets van: hier kan best 1tje bij. Dat gevoel heb ik nu absoluut niet!
    Hier ook bekkeninstabiliteit gehad bij de 2e. Dat is wel een dingetje ja. Ik was nog redelijk mobiel maar huishouden stond echt op een laag pitje. Alles ging zo langzaam. A sliep 's middags nog en ik sliep vaak met haar mee. Zal bij een 3e niet meer lukken.

    @Koekie1
    Aiiii dat zijn de echte rotnachten. Ik hoop voor je dat ze afgelopen nacht wel goed sliep.
    Achteraf viel de 2e wel mee hoor, de eerste bevalling was zwaarder. Jouw bevallingen klinken echt heerlijk. Al kan ik me voorstellen dat je daarna zoiets had van: wat is er gebeurd, ben ik BEVALLEN??1

    Wat lastig dat je schoonouders niet meer mogen/durven te rijden. Ja en dan komt oppassen natuurlijk ook in de knel. De oudste is vorige week bij schoonouders te logeren geweest, de jongste wil ik nog niet (sowieso niet bij schoonouders). Mijn schoonouders laat ik nog niet op de jongste passen. Schoonmoeder bedoelt het goed alleen vraag ik me wel eens af of zij ooit een baby heeft gehad. Toen zoontje 7 maanden was waren we daar en toen zei ik tegen hem: ja jij hebt honger he, zo lekker een flesje melk. Wilde ze al gewone melk uit de koelkast pakken. En zo heeft ze meer van die dingen. Ik moet morgen weer naar de tandarts, mooi dat mijn moeder oppast. Geloof dat ze het ook best pittig vinden af en toe. Geeft niks, ze zijn met pensioen en ze vinden het leuk.
    Ik hoop voor jullie dat er snel een leuk huis op jullie pad komt. Lastig is het, zie je wat moois en is het te klein of ongeschikt. Wij wonen in een standaard huis. Niet mijn droomhuis maar ach, ruimte zat. We kijken tegen een groenstrook aan en we hebben fijne buren. Voorlopig zijn we niet weg.

    Wat voor auto zoeken jullie? Wij gaan einde dit jaar/begin volgend jaar naar ene andere auto op zoek.


    @Moederdag
    Wij doen er niks aan. Ik vind het commercieel gedoe.Uiteraard wat van A gekregen, geknutseld op de psz. Cadeaus doen we niet aan, ga ook niet langs bij (schoon)moeder. Heb het een aantal jaren geleden afgeschaft, kwam elke keer net verkeerd uit. Ik geef mijn moeder liever tussendoor eens wat, omdat ze een keer extra wilde oppassen bijvoorbeeld. En nu helemaal omdat de jongste vlak ervoor jarig is. Hij zal volgens mij ook wel eens op Moederdag jarig zijn. Meestal krijgen de opa's en oma's wat leuks met Sinterklaas of Kerst.

    @hoogbegaafd
    Hier geen hoogbegaafde kinderen, lijkt me een hele uitdaging! Oudste is wel slim, neemt veel in zich op en is al bezig met letters enzo maar hoogbegaafd niet hoor.
    Ik zie op tegen de zomervakantie, hoe ga ik haar bezig houden.


    Hier heeft W koorts :( Gisteravond lag hij te gloeien in bed en vanochtend nog steeds. Ben bang dat die kies de boosdoener is. Kan dat ding er wel door kijken joh. Slapen gaat vooralsnog redelijk. Gisteravond moest ik heen, vannacht niet. Gisteren was het 5.00 uur ongeveer dat hij kwam. Nu makkelijker te troosten dus dat scheelt.
     

Deel Deze Pagina