Melkvoorraad in vriezer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ffion, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Voordat ik weer aan het werk ging ben ik begonnen met een voorraadje melk op te bouwen in de vriezer. Inmiddels ben ik sinds vorige week weer aan het werk en blijkt dat ik aardig meer kolf dan mijn zoontje drinkt op de opvang. Ik kolf zo’n 190cc per kolfbeurt en hij drinkt meestal maar iets van 100cc per voeding uit de fles.

    Ook in de avond, rond 22.30 uur, kolf ik nog een keer, want ik krijg zoontje niet wakker genoeg om te drinken en omdat 5 voedingen per 24 uur op deze termijn niet heel goed is voor de productie kolf ik dus een keertje om het op peil te houden

    Nu vries ik het teveel aan melk in, want weggooien vind ik echt zonde, maar wat ga ik doen met al die melk? Ik heb al aardig wat en de vriezer begint een beetje vol te raken ;).
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier alles opgespaard en uiteindelijk kolven gaan afbouwen met een maand of 10. Productie was stabiel dus ging prima. Door gevoed tot bijna 15 maanden
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik was heel blij met m’n voorraad, zo kon ik in de zoner lekker wijn drinken in de tuin/op t terras :D
     
    Fennec vindt dit leuk.
  4. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat is zo. Maar dan moet ik de melk die ik daarna afkolf weggooien. En dat vind ik toch wel een dingetje :confused:
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Doneren is ook een mogelijkheid.
     
  6. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ja daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar volgens mij moet je dan wel veel regels volgen en omdat ik voornamelijk op mijn werk kolf gaat dat allemaal niet of niet zo makkelijk. En ik weet ook niet of ik wel genoeg kolf om te doneren. Het is nou ook weer niet zo dat ik liters melk over heb ofzo.

    Maar misschien toch meer eens wat meer in verdiepen. Ik zou het een mooi idee vinden als ik melk kan doneren om daar andere baby’s en moeders mee te helpen.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Er zijn twee facebookgroepen, een moedermelknetwerk, met allemaal regeltjes enzo.
    Maar ook eentje van moeder tot moeder, waarbij je vertrouwt op elkaar. Daar zijn de regels wat minder. Weet alleen ff niet hoe het heet.

    En je hoeft niet altijd te doneren, eenmalig is ook prima. En als je over een tijdje weer (te)veel hebt, kan het altijd nog een keer.
     
    Ffion vindt dit leuk.
  8. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Toen mijn kid je 10maanden was zijn we eens 1 nachtje en dus 2 dagen zonder haar weggeweest. Door mijn voorraad kon dat makkelijk. Melk die ik daar afkolfde wel weggegooit omdat ik het niet ergens in een koelkast kon bewaren.
    Later heeft mijn neefje mijn voorraad opgedronken omdat de bv bij zijn mama niet wou lukken.
     
  9. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Als je wacht met voeden of kolven totdat alcohol uit je lichaam, en dus melk, is hoef je het niet weg te gooien. Overigens zijn er ook een hele hoop deskundigen die zeggen dat voeden met een glas op geen kwaad kan maar goed dat is een andere discussie.
    Als je een kleine vriezer hebt zou ik persoonlijk kijken of je een grotere vriezer kan kopen en zo opslaan totdat je zelf stopt met life voeden en dan nog wel borstvoeding uit de fles kan geven
     
  10. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ik doneer de melk die ik kolf. Dochter drinkt dat niet. Via fb groep een mama gevonden die 1 keer per 2 weken alles ophaalt. Dan heb ik ongeveer 3 liter verzameld dus ook met kleinere hoeveelheden kan dat prima.
     
    Ffion vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina