Menstruatie blijft uit, negatieve zwangerschapstest.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pln, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hallo,

    Vorig jaar feb. begonnen wij voor een eerste kindje, implanon werd verwijderd en al snel had ik een regelmatige cyclus. In de 4de ronde was het al raak en was ik dolblij maar heel onzeker. Ik had hele kleine beetjes bloedverlies en had geen vertrouwen ondanks de woorden van de verloskundige. ik zou met 9 weken mijn eerste echo krijgen maar heb op eigen verzoek met 8 weken een echo gekregen waar geen hartje te zien was. na 2 weken afwachten hebben we gekozen voor een curettage. Na 6 weken kwam mijn cyclus weer netjes op gang, en met regelmaat. af en toe schommelt het iets 1 of 2 dagen maar dat komt omdat ik het soms lastig vind vanaf wanneer ik moet tellen. Ik heb altijd 2/3 dagen vooraf licht oud bloedverlies.

    Nu in ronde 12, ronde 8 na de mk blijft mijn menstruatie uit. Blij, angstig, stik zenuwachtig maar negatieve testen. Enorm verwarrend. Dit heb ik nog nooit meegemaakt? Toen kwam er 2 dagen achtereen een tuurstreepje, manlief ziet het ook. Maar het loopt niet op, het word niet beter. Woensdag 7 maart was mijn nod, vanaf 9 maart heb ik heel af en toe een bruin stolseltje bij het afvegen. Maar een menstruatie lijkt nog steeds niet in zicht. Ik dacht eerst een late eisprong door alle stress deze maand, maar ik twijfel nu of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad? Zoveel onzekerheid. Dat ik niet zwanger ben lijkt me nu wel duidelijk. maar wanneer moet ik weer gaan testen met ovulatietesten? Ik wilde de komende ronde echt alles uit de kast halen, de laatste keer voor ons bezoek aan de gynaecoloog.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt, hoe liep het af, hoe ging je ermee om?
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Het kan ook zijn dat je een lange cyclus tussendoor heb, en dat je nu een ovulatiebloeding hebt. Gebruik je iets om je eisprong vast te stellen, zoals temperaturen en ovulatietesten?
     
  3. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik gebruikte ovulatietesten iedere maand. M'n piek is altijd op dag 14 of 15. Alleen afgelopen maand heb ik geen testen gebruikt ivm een overlijden, verhuizing en griep de week van m'n ei. Het enige wat ik kan denken is stress maar anders heb ik altijd een keurige cyclus. Voel het ook precies aankomen. Temperaturen haalt niks uit met mijn onregelmatige diensten. Zit te denken om vanaf nu ovutesten te gebruiken. Een ovulatiebloeding lijkt me onwaarschijnlijk op cd 31. Het is zo verwarrend!
     
  4. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Ik heb weleens gelezen dat door griep je eisprong later kan zijn. Geen idee of het waar is, maar mocht het kloppen, ben je wellicht te vroeg met testen. Misschien dat iemand anders het weet?
     
  5. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je cyclus kan zonder reden een keer afwijken. Het lichaam is geen robot.

    Een zwangerschapstest kan licht positief uitslaan tijdens je LH-piek. Daar komt bij dat griep, stress ed je cyclus kunnen beïnvloeden.
     
  6. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik heb dat ook ooit gehoord.. Maar kan t bruinverlies dat ik normaal voor m'n menstruatie heb niet rijmen.
     
  7. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Omdat ik het idee heb dat ik geen eisprong heb gehad wil ik gaan testen. Volgens mij kan je wel een positieve lh test hebben als je zwanger bent maar geen positieve hcg test bij ovulatie. Het zal inderdaad door stress etc komen maar ik wil niet weer een eisprong missen en dus nu gaan testen om te zien wat het gaat doen. Ik doe overigens geen hcg test meer omdat ik weet dat ik niet zwanger ben. Het is maar afwachten en 20 maart naar de gynaecoloog. Baal ervan omdat ik zo'n mooie regelmatige cyclus had.
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    @Pln een hcg test kan wel positief uitslaan bij een zwangerschap. Het komt nogal vaak voor dat vrouwen denken zwanger te zijn terwijl ze t niet zijn. Zij worden dan “twee weken overtijd” alsnog ongesteld.

    Als je zwangerschapstest niet donkerder wordt, dan zou ik eens een ovulatietest proberen. Als die positief uitslaat dan weet je genoeg.

    LH en HCG lijken erg op elkaar, vandaar dat een zwangerschapstest op LH kan reageren en een ovulatietest positief kan uitslaan bij een zwangerschap.
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Kun je een foto van je testen plaatsen?
     
  10. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb gisteren en vandaag lh gedaan en die zijn lichtpositief. Hcg test negatief. Ik ben er ook van overtuigd dat ik niet zwanger ben.
    [​IMG]
     
  11. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel voor alle reacties! mijn menstruatie is eindelijk doorgebroken.
    Gelukkig een beetje duidelijkheid en op naar de volgende ronde.
     
  12. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt @Pln! Succes met het vinden van je ei. Aan de lh testjes te zien komt die binnenkort? Succes bij de arts!
     
  13. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel Eva, dat zijn alleen niet mijn lh testje haha dit waren mijn tuurstreepjes na de nod. Ik ga over 11 dagen pas weer aan de slag met ovulatietesten, en dan zijn we ook bij de gyn geweest.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina