Menstrueren door de pil heen?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door aicirtap, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zit nu sinds 4 maart non stop aan de microgynon 30.
    Maar het lijkt of mijn lijf door de pil heen wil menstrueren. Regelmatig menstruatiekrampen. En toch wel 1- 2 inlegkruisjes vol per dag. Ik had dat vroeger nooit met deze pil, ook niet bij door slikken. In januari had ik het ook ter voorbereiding op de cryo tp. Maar toen besloten te stoppen en eerder met de cryo tp te beginnen.
    Iemand daar ervaring mee? Iemand tips of iets anders?

    Ik doe het ter voorbereiding op de ivf ivm mijn endometriose. Al overlegd met ziekenhuis of ik toch aan de lucrin moet. Of toch een stopweek in lassen. Maar de vpk heeft overlegd met de arts en ik moet gewoon door blijven slikken. Maar ik zit toch niet op te wachten dat dit nog nog 8 weken duurt. Pfff. Dat vloeien vind ik nog niet zo erg, maar die krampen af en toe. :confused:
     
  2. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Ik gebruik ook de microgynon 30, laatst 3 strips achter elkaar gebruikt zonder stopweek. Bij mij hield het vloeien ook aan en na een week vloeien heb ik toch maar een stopweek ingelast. Ik zit nu in mijn tweede strip en tot nu toe geen bloedingen meer gezien.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Van het ziekenhuis mag ik geen stopweek. Maar ja ik menstrueer nu ook praktisch, of dit moet nog onder de noemer doorbraakbloeding vallen. En zoveel dagen vloeien lijkt mij ook niet gunstig voor de endometriose. Ik zit inmiddels aan het maandverband. En vandaag een naproxen genomen want ik moest een boodschappen rondje doen op de fiets in het dorp.

    De vorige keer toen ik stopte met de pil duurde het nog wel een paar dagen voor het echt goed doorbrak.
    Ik ga denk nog maar een keer het ziekenhuis mailen. En misschien voorstellen een zwaardere pil. Ik zag dat er microgynon 50 bestaat. Of toch een stopweek.
     
  4. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Volgens mij gyn gaat het bij veel vrouwen niet goed hoor, bij het doornemen van de pil. De enige oplossing is toch elke maand keurig een stopweek houden. Ik heb het zelf ook een paar keer gehad. Neem je de pil door omwille van een vakantie, BAM!, to-taal onverwacht in het midden van een strip een bloeding. Op die manier heeft het weinig zin natuurlijk om door te slikken.
     
  5. Roseline

    Roseline Niet meer actief

    Ik heb ook regelmatig bloedverlies door de pil heen. Heb je dan ook last van je endometriose tijdens deze bloedingen? Je kan er niet zoveel aan doen dat je door de pil heen menstrueert kan je niet even contact opnemen met het ziekenhuis?
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Vanmorgen weer contact gehad en toch maar een stopweek inlassen. Ik had vandaag ook echt naproxen nodig. De ochtend proberen uit te zingen op werk, maar rond de lunch pauze toch eentje gepakt. Maandag 8 mei weer starten. Zwaardere pil was niet nodig.
    En het ivf schema is op de post! Ik ben daar inmiddels vaste klant na bijna 3 jaar dus iedereen kent mij en leeft met mij mee. Dat is wel lief. :) Al heb ik soms ook het gevoel heb je die weer haha. :rolleyes:
     
  7. Baby dream

    Baby dream Niet meer actief

    Wat vervelend voor je, die krampen!

    Ik heb ook de microgynon 30 gebruikt en wel eens doorgeslikt. Eén keer doorslikken ging nog wel.. maar twee keer achter elkaar ging niet goed. Volgens mij bleef te bloeding wel uit (is al tijdje geleden dus weet niet alles meer) maar ik werd gewoon gillend gek. :confused: Last van frustraties etc. Alsof alles opkropte ofzo. Denk dat mn lijf toch wel een stopweek nodig had om even op adem te komen ofzo, haha. Nee, lang achter elkaar doorslikken was bij mij geen succes helaas.
     

Deel Deze Pagina