Migraine Topiramaat - zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anneliesdeneef, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneliesdeneef

    anneliesdeneef Nieuw lid

    10 nov 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hii,

    Ik heb al sinds kindsaf zware migraine waarvoor ik nu 50mg Topamax neem per dag en Sumitriptran bij aanval.
    Nu hebben wij een kinderwens. Dit betekent stoppen met migraine medicatie.

    Heeft iemand ervaring met stoppen medicatie en wat zijn de zwangerschapsvriendelijke alternatieven.
    Hoe lang moet je gestopt zijn voor je zelf mag zwanger worden om complicaties tegen te gaan.
     
  2. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Hoi! Ja daar heb ik ervaring mee! Ik heb ook Topamax geslikt voor mijn migraine. Toen wij een kinderwens hadden ben ik ermee gestopt, ik was redelijk snel zwanger toen. Je moet ook rekening houden met het afbouwen, deed ik 4 a 5 weken over dacht ik.
    Ik heb in mn zwangerschap nog wel migraine gehad. In het begin slikte ik dan 1000mg paracetamol. Maar dat werkte niet echt. In overleg met de huisarts ben ik toen toxh Ibuprofen gaan slikken, 800mg. Dit was het ‘minst gevaarlijk’ in het tweede trimester, toen ook het meeste last gehad. Richting het einde van mn zwangerschap heb ik het ook nog een enkele keer moeten slikken. Probeerde dat wel zo lang mogelijk uit te stellen.
    Overigens is er nooit getest of dit medicijn kwaad kan als je zwanger bent (zeiden ze toen), maar omdat ze het dus niet weten mocht je het niet slikken tijdens zwangerschap.
    Sterkte! Ik hoop dat je snel zwanger mag worden en je niet teveel last blijft houden va je migraine!
     
    anneliesdeneef vindt dit leuk.
  3. anneliesdeneef

    anneliesdeneef Nieuw lid

    10 nov 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hey Loesje,

    Dank je voor antwoord .
    Hoe heb je afgebouwt ?
    Ik hoop dat het gaat meevallen , ik neem al sinds 2010 topiramaten en kan dag niet zonder door komen. mooie beloning op het einde :)

    toi toi
     
  4. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Je zou vitamine B12 kunnen proberen en magnesium, kunnen werken als natuurlijke supplementen tegen migraine! Je kan vit b12 ook laten prikken bij je huisarts..
     
    anneliesdeneef vindt dit leuk.
  5. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik had van mijn neuroloog een opbouwschema gehad, en deze ook gebruikt om af te bouwen. Ik slikte 4 pillen op een dag, smorgens 2 en savonds 2.
    Met afbouwen dus 1 week smorgens 2 en savonds 1, tweede week smorgens 1 en savonds 1, derde week alleen smorgens 1 en vierde week was ik zonder (heb er dus 3 weken over gedaan, haha). Ik was er alleen nog niet zolang aan, dus geen idee of dat verschil maakt...
     
  6. anneliesdeneef

    anneliesdeneef Nieuw lid

    10 nov 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dank je,

    ik wacht braaf consult dan maar af van Neuro en Gyne.
    Geduld is moeilijk :)
     

Deel Deze Pagina